17 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalGata cu calvarul de pe DN 55! Podul de la Malu Mare va fi consolidat în acest an

Gata cu calvarul de pe DN 55! Podul de la Malu Mare va fi consolidat în acest an

Podul de la Malu Mare, aflat la kilometrul 11 al Drumului Naţional 55 Craiova – Bechet, va fi, în sfârşit, reabilitat şi consolidat.

O lucrare care trebuia realizată până în octombrie 2017 va fi gata în 2021. Şi asta abia după ce Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin DRDP Craiova, a reziliat contractul cu firma italiană SECOL, constructorul care trebuia să ducă la bun sfârşit obiectivul „Consolidare şi amenajare scurgere ape DN 55 km 4+400 – km 71+100“. Societa Edile Costruzioni e Lavori SA a demarat lucrările în 2015, dar până în 2019 s-a ocupat mai mult de asfaltarea drumului şi mai puţin de podurile şi podeţele de pe DN 55. A venit pandemia, iar italienii nu au mai trimis muncitori pe şantier. Aşa s-a ajuns la rezilierea contractului, în decembrie 2020. 

Podul peste Valea Ilenei de pe raza comunei Malu Mare s-a dovedit, în final, marele eşec al firmei SECOL. O lucrare care trebuia finalizată în trei luni a fost lăsată de izbelişte. Asta în condiţiile în care podul se degrada pe zi ce trece şi, în plus, reprezenta un adevărat coşmar pentru şoferi, având în vedere restricţiile de circulaţie impuse aici încă din august 2016. Acesta a fost, până la urmă, şi unul dintre motivele pentru care CNAIR a rupt contractul cu constructorul. Numai că, până să scoată la licitaţie restul de lucrări de pe DN 55, Compania a demarat, separat, o procedură de achiziţie a lucrărilor de reabilitare şi consolidare a podului de la Malu Mare. 

Ce lucrări trebuie executate la podul de la Malu Mare

Licitaţia a fost publicată în sistemul electronic în data de 15 martie, cu o valoare estimată de 1.038.948,88 lei fără TVA. La podul de la Malu Mare ar mai fi de executat un rest de lucrări de 72,87%, potrivit ultimelor date oferite GdS de către CNAIR. Până să demareze procedura, Compania a solicitat şi o expertiză tehnică pentru a şti exact ce lucrări trebuie executate la podul construit în urmă cu aproape 70 de ani.

Podul de la Malu Mare va fi consolidat în acest an
Podul de la Malu Mare va fi consolidat în acest an

Printre lucrările care trebuie executate se numără desfacerea căii pe pod, demolarea lisei şi a consolei trotuarului, turnarea unei plăci de suprabetonare din beton armat, repararea betonului degradat din grinzi, refacerea hidroizolaţiei, executarea căii şi a trotuarelor, montarea parapeţilor pietonali şi direcţionali, a gurilor de scurgere şi a rosturilor de dilataţie, lărgirea rambleului în zona podului.

Executarea lucrărilor de consolidare şi lărgire a suprastructurii se va face sub circulaţie, pe jumătate de cale, cu restricţii de viteză şi semnalizare corespunzătoare“, se mai menţiona în raportul de expertiză tehnică. Un lucru de care constructorul va trebui să ţină cont. 

O singură ofertă pentru finalizarea lucrărilor la podul de la Malu Mare

O singură firmă s-a prezentat la licitaţie, oferta deschisă în data de 5 aprilie intrând în evaluare. La apelul CNAIR a răspuns doar firma craioveană Domarcons SRL, o societate specializată în lucrări de drumuri şi poduri cu multe contracte la activ în Bănie şi în Dolj. Dacă nu vor apărea probleme pe partea de evaluare a ofertei, Domarcons va trebuie să consolideze podul de la Malu Mare în acest an.

Podul de la Malu Mare a ajuns într-o stare avansată de degradare
Podul de la Malu Mare a ajuns într-o stare avansată de degradare

Termenul impus de autoritatea contractantă este de patru luni de la primirea ordinului de începere a lucrărilor. În solicitările de clarificări, Domarcons a pus şi problema fondurilor şi a termenului de execuţie, însă răspunsul CNAIR a fost ferm: „autoritatea contractantă are asigurate fondurile integrale pentru finalizarea execuţiei lucrărilor la acest obiectiv în anul 2021“. 

Domarcons lucrează la foc continuu

Domarcons SRL, singura ofertantă înscrisă la licitaţia privind reabilitarea şi consolidarea podului peste Valea Ilenei, deţine mai multe contracte de lucrări în Craiova şi în judeţul Dolj. Firma se ocupă, alături de Erpia SA, de repararea şi întreţinerea străzilor din Craiova, în baza unui acord cadru pe patru ani în valoare de 157.139.423 de lei, fără TVA. Domarcons mai lucrează la primul tronson al DJ 552 Craiova – Cetate, dar şi la modernizarea DJ 542 limita județului Olt – Amărăștii de Sus – Amărăștii de Jos – Dăbuleni.

Tot Domarcons va finaliza în acest an podul de peste triaj (zona Consul) – lucrări de reabilitare şi consolidare şi se va ocupa şi de amenajarea curţii interioare a Spitalului Judeţean de Urgenţă din Craiova (contract de două milioane de euro).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS