11.7 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăActualitateOperatorii de utilităţi au făcut praf strada Gârleşti

Operatorii de utilităţi au făcut praf strada Gârleşti

Spargerea străzilor aflate în garanţie este o meteahnă grea în Craiova. Fie că este vorba de noi branşamente sau de reparaţii, operatorii de utilităţi vin sparg asfaltul, repară în grabă şi pleacă. În urma lor rămâne dezastrul, cârpeli, gropi unde asfaltul aruncat într-o doară s-a lăsat. Mixtura asfaltică de proastă calitate se împrăştie de jur împrejurul cârpelilor.

Într-o astfel de situaţie se află strada Gârleşti, modernizată în urmă cu trei ani. Lucrările efectuate de către furnizorii de utilităţi au compromis în mai multe locuri starea covorului asfaltic. Strada a fost reparată de trei patru ori până în acest moment, dar cârpelile s-au înmulţit. Strada a fost spartă fie pentru efectuarea unor racorduri sau din cauza unor avarii. Intervenţiile aparţin operatorului de gaze precum şi operatorului de apă şi canal.

Strada Gârlești, spartă la trei ani de la asfaltare/foto Claudiu Tudor
Strada Gârlești, spartă la trei ani de la asfaltare/foto Claudiu Tudor


„Strada a fost asfaltată în 2018 şi până acum a fost spartă şi reparată de trei, patru ori. Ştiu că a fost o avarie la conducta de apă şi de atunci tot intervin în acel loc, cârpesc asfaltul, dar se lasă. Şi-au bătut joc de stradă fiindcă mai tot timpul au loc intrevenţii de racordare a noilor imobile care s-au construit în zonă. Se tot vorbeşte de acel Regulament, dar până să fie adoptat stăzile nou asfaltate sunt făcute praf. Am observat că acelaşi lucru se întâmplă şi pe strada Drumul Muntenilor. Strada se sparge într-o veselie. Operatorul de gaze sparge frecvent strada pentru efectuarea unor branşamente noi. Să spunem că este necesar să spargă, dar de ce nu repară aşa cum trebuie, de ce nu aduc strada la starea iniţială?”, este de părere Teodor Sas, consilier Local din partea PNL.

Operatorii de utilităţi, notificaţi de primărie

Într-adevăr chiar pe site-ul primăriei la secţiunea Urbanism- Autorizaţii se remarcă eliberarea multor autorizaţii pentru intervenţiile de pe strada Gârleşti la branşamentele de gaze naturale.
La rândul său, operatorul de apă şi canal recunoaşte cu unele dintre intrevenţiile de pe strada Gârleşti îi aparţin.

„Prima intervenţie este a noastră. Aceasta este prinsă pentru refacerea carosabilului. Ultima reparaţie trebuie verificată”, spune directorul tehnic al CAO, Lucian Lungu.


Este greu de crezut că aceste intrevenţii se vor opri aici, dat fiind faptul că zona imobiliară este într-o continuă expansiune.

Clădirile noi apar în număr tot mai mare şi implicit racordarea acestora la utilităţi înseamnă şi spargerea carosabilului pentru efectuarea racordului.
În ciuda notificărilor trimise de către primărie furnizorilor de utilităţi ca să revină asupra lucrărilor de reparare a carosabilului, rezultatele întârzie să apară.

Intervenții pe strada Gârlești
Intervenții pe strada Gârlești


„La nivelul Primăriei Craiova se cunoaşte situaţia străzii Gârleşti, dar şi a altor străzi aflate în această situaţie. Noi am trimis notificări către toţi furnizorii de utilităţi, gaze, apă şi canal, termoficare, telefonie şi i-am atenţionat să revină asupra lucrărilor executate. Ei au obligaţia să readucă strada la starea iniţială. Sunt multe spargeri şi lucrări făcute de mântuială de către aceştia pe străzile din oraş”, spun reprezentanţi ai primăriei Craiova.

Nu este suficient spun craiovenii.

Primăria pregăteşte un Regulament de spart străzi

Între timp Primăria Craiova promite aprobarea unui nou Regulament pentru spargerea străzilor şi selectarea firmelor care execută lucrări de reparaţii drumuri, după spargere. Documentul se află deja pe site-ul primăriei Craiova spre consultare publică, urmând să fie aprobat în viitorul apropiat.
În cuprinsul Regulamentului sunt trecute condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească firmele care se ocupă cu branşarea reţelelor de utilităţi şi afectează domeniul public. Adică acestea sparg străzi, trotuare, parcări, distrug spaţii verzi.
De asemenea, regulamentul prevede condiţii şi pentru societăţile care execută lucrările de reparaţii, acestea vor fi doar cele agreate de primărie. Drept urmare, cârpelile de mântuială ar dispărea, iar străzile oraşului nu ar mai fi pline de gropi.

Stradă spartă de operatorii de utilități
Stradă spartă de operatorii de utilități/foto: Claudiu Tudor

Beneficiarii sau executanţii lucrărilor care afectează domeniul public au obligatia de a încheia contracte de refacere a domeniului public cu una din firmele specializate în lucrări de drumuri şi agreate de primărie, cât şi cu operatorul de salubritate pentru igenizarea zonei.
După lucrările de spargere a străzii sau trotuarului, săpătura se va executa manual cu asistenţă tehnică din partea reprezentanţilor deţinătorilor de reţele.
Ei vor răspunde pentru avariile produse la alte reţele, iar în cazul unor accidente vor răspunde contravenţional, civil sau penal.
Se consideră că lucrările sunt finalizate doar după recepţia făcută de primărie.
Lucrările de refacere a carosabilului vor avea un termen de garanţie de doi ani.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS