10.6 C
Craiova
marți, 23 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalO firmă din Ploiești va face SF-urile parcărilor supraetajate din Craiova

O firmă din Ploiești va face SF-urile parcărilor supraetajate din Craiova

O firmă din Ploiești va face SF-urile parcărilor supraetajate din Craiova. Primăria Craiova a găsit, în sfârșit, o firmă care să realizeze Studiile de Fezabilitate (SF) a două parcări supraetajate: una pe strada Unirii, la intersecţia cu strada Corneliu Coposu (în fața intrării principale a Parcului Romanescu), cealaltă pe strada Fraţii Goleşti, intersecţia cu Calea Bucureşti (în stația de taxi de la Piața Centrală).

Un obiectiv pe care municipalitatea și-l propusese încă de la începutul anului trecut, când a prins în buget suma de 40.000 de lei pentru cele două parcări. A fost însă mai greu cu licitațiile, pentru că nimeni nu s-a arătat interesat de realizarea celor două SF-uri. Primăria a întocmit în luna martie o temă de proiectare, iar în iunie a lansat licitaţiile, alegând varianta unei cumpărări directe. Intenţia nu i-a reuşit.

Procedurile de achiziţie a celor două studii au avut aceeaşi valoare estimată – 16.806 lei şi acelaşi criteriu de atribuire – cel mai bun raport calitate-preţ, dar nu au avut şi finalitate. Licitaţiile au fost anulate la sfârşitul lunii iunie, din lipsă de oferte. Primăria şi-a mai încercat norocul şi în luna august, dar cu acelaşi rezultat. Procedura a fost anulată pentru că ofertele primite nu au fost admisibile.

Nici a treia oară nu a fost cu noroc. Licitațiile pentru cele două SF-uri au demarat pe 12 octombrie şi au fost anulate pe 23 octombrie, din acelaşi motiv: nu s-a depus nicio ofertă admisibilă. De fiecare dată, municipalitatea a mers pe acelaşi preţ şi aceleaşi cerinţe, dar şi rezultatul a fost acelaşi.

SF-urile parcărilor supraetajate din Craiova. Abia a patra oară licitația a fost cu noroc

Ultima procedură de achiziție directă a celor două studii de fezabilitate pentru parcările supraetajate din cele două locații a fost lansată pe 30 octombrie. Ofertele au fost așteptate până în prima parte a lunii noiembrie, iar rezultatul final a fost de data asta cu noroc.

Primăria Craiova a primit până la urmă două oferte accesibile, în data de 24 noiembrie. Ambele de la aceeași firmă: Systegra Engineering SRL din Ploiești. Compania a fost înființată în 2012 și oferă servicii de proiectare și consultanță de sisteme și instalații pentru proiecte civile și industriale. Systegra a venit cu o ofertă de 14.200 de lei plus TVA pentru fiecare SF și a avut la dispoziție 30 de zile de la data primirii ordinului de începere pentru realizarea studiilor, excluzând perioadele necesare obţinerii avizelor şi acordurilor solicitate prin certificatul de urbanism.

Cum ar trebui să arate cele două parcări supraetajate

După patru licitații, Primăria Craiova a găsit o firmă care să întocmească SF-urile a două parcări supraetajate: una în fața Parcului Romanescu, cealaltă în stația de taxi de la Piața Centrală
După patru licitații, Primăria Craiova a găsit o firmă care să întocmească SF-urile a două parcări supraetajate: una în fața Parcului Romanescu, cealaltă în stația de taxi de la Piața Centrală

Potrivit documentaţiei întocmite de primărie, parcarea supraetajată de pe spaţiul verde din faţa Parcului „Nicolae Romanescu“ va avea intrarea din strada Corneliu Copusu, prin amenajarea a două benzi suplimentare la intrare, și ieșirea în strada Unirii. Parcarea ar urma să aibă minimum 400 de locuri şi o durată de funcționare de minimum 80 de ani. Sistemul de parcări supraetajate trebuie să ofere posibilităţi de parcare în versiune de 2, 3, 4 sau 5 etaje şi să permită utilizatorilor să parcheze în mod independent. Capacitatea de ridicare per maşină pe platformele superioare cerută este de două tone, iar capacitatea de mișcare a platformelor de jos de trei tone.

Pentru cea de-a doua parcare supraetajată, propusă a fi amenajată la Piaţa Centrală, primăria nu a putut să estimeze numărul de utilizatori, pentru că „nu s-a realizat un recensământ de trafic“, după cum se menţiona în caietul de sarcini. Parcarea va avea tot structură metalică, aceeași capacitatea de ridicare per maşină și o durată estimată de funcționare de minimum 20 de ani.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS