13.4 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalNu are cine să facă SF-urile parcărilor supraetajate din Craiova

Nu are cine să facă SF-urile parcărilor supraetajate din Craiova

Nu are cine să facă SF-urile parcărilor supraetajate din Craiova. Primăria Craiova insistă cu realizarea studiilor de fezabilitate (SF) privind amenajarea a două parcări supraetajate pe structură metalică. A stabilit locurile, a prevăzut şi bani în buget, dar încă nu a găsit firma sau firmele care să întocmească cele două SF-uri. Licitaţiile au fost anulate în iunie şi reluate în august.

La începutul acestui an, municipalitatea a prins în bugetul de venituri și cheltuieli pentru 2020 suma de 40.000 de lei pentru realizarea a două studii de fezabilitate privind parcări supraetajate. O parcare în scuarul din faţa Parcului „Nicolae Romanescu“, la intrarea mare (intersecţia străzii Unirii cu Corneliu Coposu), cealaltă în zona Pieței Centrale, la intersecţia Calea Bucureşti cu Fraţii Goleşti (unde este staţia de taxi).

Licitaţiile pentru cele două studii de fezabilitate au fost lansate la începutul lunii iunie, au avut aceeaşi valoare estimată de 16.806 lei şi acelaşi criteriu de atribuire: cel mai bun raport calitate-preţ. S-a mers pe varianta unei cumpărări directe, dar ambele proceduri au fost anulate până la sfârşitul lunii iunie. Motivul: nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă.

Zilele trecute, licitaţiile privind amenajarea unor parcări supraetajate pe strada Unirii, la intersecţia cu strada Corneliu Coposu (SF), şi pe strada Fraţii Goleşti, intersecţia cu Calea Bucureşti (SF), au fost reluate. Anunţul pentru cumpărare directă a fost postat în sistemul electronic în data de 14 august, iar ofertele sunt aşteptate până la 21 august. Valoarea de contract a rămas neschimbată: 16.806,36 lei.

Nu are cine să facă SF-urile parcărilor supraetajate din Craiova. Cum vor arăta parcările

Primăria a schiţat şi modul cum ar trebui să arate cele două parcări. Mai exact, cea din scuarul din faţa Parcului „Nicolae Romanescu“. Conform temei de proiectare, parcarea ar trebui să fie construită pe structură metalică, din ţevi rectangulare legate între ele. Sistemul de parcări supraetajate va trebui să ofere posibilităţi de parcare în versiune de 2, 3, 4 sau 5 etaje şi să permită utilizatorilor să parcheze în mod independent. Capacitatea de ridicare per maşină pe platformele superioare va fi de două tone, iar capacitatea de mișcare a platformelor de jos de trei tone.

SF-urile parcărilor supraetajate din Craiova. Locul din faţa Parcului „Nicolae Romanescu“ unde primăria vrea să construiască o parcare supraterană de 400 de locuri
Locul din faţa Parcului „Nicolae Romanescu“ unde primăria vrea să construiască o parcare supraterană de 400 de locuri

Parcarea supraetajată va avea iluminat public, va fi supravegheată video şi va avea o capacitate de minimum 400 de locuri. „Intrarea în parcare se face din strada Corneliu Copusu, prin amenajarea a două benzi suplimentare la intrare, iar ieșirea din parcare se va face în strada Unirii. În zona de intrare sunt amplasate avertizoarele de gabarit maxim, panoul electric cu numărul de locuri de parcare disponibile, inscripții rutiere, informative și de interzicere în parcaj a autoturismelor ce funcționează cu GPL“, se mai explică în tema de proiectare. Pentru parcarea din faţa parcului se estimează o durată de funcționare de minimum 80 de ani.

Nu se ştie câte locuri ar putea avea parcarea supraetajată de la Piaţa Centrală

Pentru cealaltă parcare supraetajată dorită de primărie nu se cunoaşte încă numărul de utilizatori, pentru că „nu s-a realizat un recensământ de trafic“, după cum se menţionează în caietul de sarcini. Zona de la Piaţa Centrală aleasă de primărie pentru parcarea supraetajată are 144 mp. Necesitatea unei parcări aici se datorează „numărului mare de autoturisme din zonă şi lipsei locurilor de parcare“.

Zona de la Piaţa Centrală unde se doreşte construirea unei parcări supraterane pe structură metalică
Zona de la Piaţa Centrală unde se doreşte construirea unei parcări supraterane pe structură metalică

În rest, parcarea ar trebui să aibă tot structură metalică, 2.000 kg capacitatea de ridicare per maşină pe platformele superioare, 3.000 kg capacitatea de mişcare a platformelor de jos şi monitorizare video. Durata estimată de funcționare a acesteia este de minimum 20 de ani.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS