21.2 C
Craiova
vineri, 10 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPandemia de coronavirus „loveşte“ şi noile staţii pentru călători din Bănie

Pandemia de coronavirus „loveşte“ şi noile staţii pentru călători din Bănie

Cum influenţează pandemia de coronavirus contractul de furnizare a noilor modele de adăpost pentru călători, care ar urma să fie montate în mai multe staţii de tramvai şi autobuz din Craiova.

Pandemia de coronavirus „loveşte“ şi staţiile pentru călători din Bănie. Mai exact, contractul de furnizare a noilor modele de adăpost pentru pasageri, pe care RAT SRL l-a solicitat pentru amplasarea în 22 de staţii de tramvai şi 28 de staţii de autobuz. Adăposturile vor fi formate din trei, respectiv două module, o lungime minimă de 2,3 m şi maximă de 2,5 m, o lăţime a acoperişului de minimum 1,30 m şi maximum 1,45 m şi o înălţime de minimum 2,5 m şi maximum 2,7 m.

Pentru achiziţionarea unor astfel de module, RAT a demarat, în noiembrie 2019, două licitaţii. Una pe la începutul lunii, pentru 22 de staţii de aşteptare a tramvaiului (11 cu adăposturi formate din trei module, celelalte 11 din două module), alta spre sfârşitul lui noiembrie 2019, pentru furnizarea şi montarea a 28 de adăposturi pentru călători (15 din trei module şi 13 din două module). 

Licitaţiile au curs în paralel, însă la ambele nu s-a prezentat decât o singură firmă: David Mag Irones SRL, din Bucureşti. Firmă care a şi obţinut ambele contracte. Primul, cel pentru staţiile de tramvai, a fost atribuit în data de 4 februarie, potrivit datelor din sistemul electronic de achiziţii publice, pentru suma de 398.750 de lei. Asta după ce valoarea totală estimată a celor 55 de module a fost de 400.000 de lei.

Cea de-a doua licitaţie, pentru cele 71 de module destinate amenajării staţiilor de autobuz, a fost atribuită pe 17 februarie pentru suma de 435.230 de lei (valoarea estimată a fost de 446.000 de lei). 

Un model de adăpost pentru pasageri a fost deja montat

Firma avea obligaţia, conform caietului de sarcini, ca în 30 de zile de la semnarea contractului să furnizeze primele module necesare pentru amenajarea staţiilor. În cazul staţiilor destinate tramvaielor, care au făcut obiectul primei licitaţii, trebuia amenajate cinci dintre ele, toate prevăzute cu câte trei module.

Furnizorul s-ar fi ţinut de cuvânt, după cum susţine conducerea RAT SRL. Un prim model de adăpost pentru pasageri, finalizat parţial, a fost deja montat în staţia de la Hanul Craioviţa și în următoarea. Potrivit directorului RAT, Sorin Manda, firma s-a mişcat repede şi a pregătit terenul pentru toate cele 22 de staţii de tramvai de pe traseul 100 Han Craioviţa – Pasaj Electro. Mai mult, a trecut şi la staţiile de autobuz, unde vor fi amplasate modulele solicitate.

Şi, totuşi, ar fi o problemă, care ar ţine însă de contextul actual al pandemiei de coronavirus. „Firma s-a mişcat repede cu pregătirea terenului şi ne-a demonstrat că are deja şi o parte din module. Ne-a informat însă că îşi procură materia primă din Turcia, iar în contextul actual, când Uniunea Europeană îşi închide graniţele, e posibil să nu mai poată face achiziţiile respective. Deocamdată însă se lucrează la pregătirea staţiilor de autobuz“, a explicat Manda. 

Pandemia de coronavirus. Când ar trebui livrate modulele pentru stații

În caietul de sarcini se precizează că la 30 de zile de la semnarea contractului trebuie furnizate modulele necesare pentru amenajarea a cinci staţii de tramvai prevăzute cu câte trei module fiecare şi montarea acestora. La 55 de zile va trebui amenajate alte şase staţii cu câte trei module, la 80 de zile – cinci staţii cu câte două module, iar la 105 zile de la semnarea contractului, restul de şase staţii cu două module.

La staţiile de autobuz, în primele 30 de zile trebuie amenajate 7 staţii cu 3 module, în următoarele 55 de zile alte 8 staţii cu 3 module, la 80 de zile – 6 staţii cu câte două module, iar la 105 zile restul de 7 staţii cu două module. 

Unde vor fi amplasate noile modele de staţii

 Staţie de tramvai unde va fi amenajat un astfel de adăpost pentru călători
Staţie de tramvai unde va fi amenajat un astfel de adăpost pentru călători

Cele 22 de staţii de tramvai vor fi amplasate de pe traseul 100 (Han Craioviţa – Pasaj Electro). Staţiile unde adăposturile vor fi formate din trei module sunt cele de la Casa Tineretului (2), Spitalul Nr. 2 (2), Teatrul Naţional (2), Piaţa Centrală (2), Institut (2), pe ambele sensuri de circulaţie a tramvaiului, plus cea de la Pasajul Electroputere.

Celelalte 11 staţii unde adăposturile vor fi mai mici (din două module) sunt Han Craioviţa, ANL (2), SIF (2), Şcoala „Decebal“ (2), Rotonda (2) şi Viitorul (2). 

Staţii de autobuz cu trei module, 15 la număr, vor fi amenajate la: Electroputere (sens către gară), Institut 1 şi 2, Rotonda 1 şi 2, Piaţa Centrală 1, Piaţa Centrală 2 (bloc S 200), Teatrul Naţional 1 şi 2, Parcul „Nicolae Romanescu“ (sens către centru), Confecţii (sensul către Romaneşti), SUCPI 1 şi 2, Bănie 1 şi 2.

Pandemia de coronavirus. Adăposturi pentru călători vor apărea şi în 28 de staţii de autobuz din Craiova
Adăposturi pentru călători vor apărea şi în 28 de staţii de autobuz din Craiova

Staţii de autobuz cu două module, 13 la număr, vor fi amplasate la: Viitorul 1 şi 2, Spitalul nr. 2 (sensul către centru), Agronomie 1 şi 2, Biserica Sf. Dumitru, Liceul de Artă (sensul către Ciupercă), stadion (sensul către Spitalul nr. 1), Spitalul Militar (sensul către Parc), Gară (BRD), Macedonski (sensul către centru), Casa Tineretului 1 şi 2. Staţiile cu aceeaşi denumire se referă la cele două sensuri de circulaţie. 

Pandemia de coronavirus. Cum ar arăta noile stații

Adăposturile pentru călători din staţiile de tramvai şi autobuz trebuie să aibă un „design modern, cu elemente din materiale rezistente la coroziune din oţel galvanizat, cu proprietăţi antivandalism“, după cum se specifică în caietul de sarcini.

Staţiile trebuie să aibă bănci de odihnă şi să conţină elemente ce vor putea facilita montajul de echipamente pentru informaţii utile călătoriei, panouri publicitare şi montarea unui coş de gunoi suspendat. Durata normală de utilizare a acestor module trebuie să fie de minimum opt ani. 

Cine este firma David Mag Irones

Potrivit datelor furnizate de site-ul Ministerului de Finanţe (MF), David Mag Irones SRL este o firmă înfiinţată în septembrie 2016, dar care a început să funcţioneze din anul 2017. De la 1 martie 2017 a devenit plătitoare de TVA, la sfârşitul acestui an figurând cu o cifră de afaceri netă de 234.415 lei şi un profit net de 58.203 lei. În 2018, cifra de afaceri a societăţii a crescut de aproape patru ori, ajungând la 937.102 lei. De aici a rezultat un profit net de 449.399 de lei. Atât în 2017, cât şi în 2018, David Mag Irones SRL a figurat pe site-ul MF cu un singur angajat. 

Tipul de activitate al firmei, conform clasificării CAEN, este „Comerţ cu ridicata al deşeurilor şi resturilor“. „Atâta timp cât firma a răspuns la toate cerinţele noastre, ne-a prezentat toate proiectele, schiţele, tot ce a cerut nu cred că este vreo problemă. Licitaţiile au durat două luni, timp în care au fost analizate toate detaliile, ba chiar am venit şi cu noi solicitări, iar firma a răspuns prompt la toate. Dacă va respecta tot ce am solicitat nu mai contează de unde este firma sau când a fost înfiinţată“, a spus directorul RAT SRL, Sorin Manda.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS