Acasă Local Dolj Odiseea containerelor îngropate

Odiseea containerelor îngropate

-

La peste doi ani de la semnarea contractului, de către Consiliul Județean Dolj, pentru containerele de gunoi îngropate, şi la o jumătate de an de la începerea lucrărilor şi prelungiri de termen, stufoasele proceduri necesare obţinerii autorizaţiei sunt un impediment în derularea şi finalizarea proiectului.

În Craiova, vechile platforme de gunoi au fost demolate, însă în locul lor întârzie să apară containerele îngropate. Autorităţile şi constructorul vehiculează cifre diferite când vine vorba de locaţiile în care urmează să fie amplasate containerele îngropate. Cert este că „predarea-primirea“ acestor locaţii între primărie şi Consiliul Judeţean pe de o parte, şi constructor, pe de alta, precum şi obţinerea celor 17 avize necesare autorizaţiei de construire împing tot mai departe finalizarea proiectului.

Se ştie că din cele 438 de platforme pe care se vor monta containere îngropate, 78 au fost predate constructorului şi sunt deja în execuţie.

Container

Cu alte cuvinte, au fost săpate gropile, au fost amplasate containerele.

„Avem în execuţie 78 de locaţii, mai puţin cinci care au fost cu probleme. Acestea sunt parţial băgate şi la plată. Pentru 11 avem autorizaţii şi sunt depuse documentele pentru PT spre avizare la Consiliul Judeţean.

În afară de acestea, pentru 33 de platforme sunt depuse documentele pentru obţinerea DTC pentru autorizare de construire şi ulterior obţinerea autorizaţiilor. Consiliul Judeţean am înţeles că a preluat aproximativ 200 de locaţii de la primărie. Problemele cu care noi ne confruntăm sunt cu eliberarea locaţiilor. Cele care se relochează nu sunt problema noastră“,

spune Marius Croitoru, reprezentantul European Waste Technology SRL.

Câte locaţii a predat primăria

Platformă

Primăria Craiova s-a comportat în tot acest timp ca şi când nu ar fi fost interesată de construirea acestor platforme. Într-o perioadă de peste doi ani a reuşit să predea către iniţiatorul proiectului, în speţă CJ Dolj, prea puţine dintre ele. O parte din vină o au şi operatorii de utilităţi, care habar nu au de reţelele pe care le deţin. Unele dintre ele au fost descoperite de constructor după începerea lucrărilor. Totuşi, în ultima perioadă, cu vreo patru luni înainte de-a expira cea de-a treia prelungire a contractului, administraţia locală s-a mai mobilizat.

„În total, sunt 438 de platforme. Când am venit eu la primărie, erau predate peste 80 de platforme. Ne-am mobilizat şi am grăbit predarea acestor locaţii. Prin urmare, în şase-şapte zile am reuşit să predăm 303 locaţii, pentru care urmează să fie luate autorizaţii. În momentul de faţă, constructorul are front de lucru pentru 300 de platforme. 90% din locaţii sunt predate. CJ va primi sprijin din partea noastră ca să primească cât mai repede autorizaţiile“,

spune Cosmin Durle, administratorul public al municipiului Craiova.

Autorizaţia, între avize şi verificări

Utilaje

Documentaţia stufoasă este o altă îngrădire în finalizarea proiectului, componentă a Masterplanului de Deşeuri. Cu toate acestea, iniţiatorul proiectului, CJ Dolj, crede că proiectul va fi finalizat în acest an.


„Iniţial, am primit 78 din totalul de 438 de locaţii. Primăria trebuie să ne predea platformele, noi le predăm constructorului. După ce sunt predate constructorului, se întocmeşte documentaţia tehnică pentru autorizaţie de construire (DTC). După ce se face DTC şi obţinem autorizaţia, mergem la proiectant şi face proiectul tehnic (PT). Mai este o fază intermediară atât la DTC, cât şi la PT, verificatorul care verifică toată documentaţia înainte de a fi depusă la primărie. Verificatorul este o firmă externă, proiectanţii sunt aceiaşi cu constructorul.

Noi suntem autoritatea contractantă şi pentru constructor, şi pentru verificator. Am avut cele 78, din care s-au executat mai puţine, din cauza avizelor. În tot acest timp, noi am transmis foarte multe adrese către primărie. Într-adevăr, în ultima perioadă, lucrurile s-au mai mişcat. Ei mai au de predat 303 amplasamente. Mai rămân 58 de platforme care trebuie relocate. La acest moment sunt preluate 150 de locaţii. Ele sunt predate ulterior constructorului. Procedura este anevoioasă, trebuie să luăm multe avize şi aprobări.

Numai pentru obţinerea autorizaţiei trebuie să luăm 17 avize. Au fost cazuri când am luat autorizaţie şi am constatat că există utilităţi. Unele utilităţi au fost deviate pe banii noştri. În atare situaţii, am încheiat contracte cu CEZ, CAO şi Telekom şi am plătit pentru aceste lucrări. Pentru alte 52 de locaţii, utilităţile nu pot fi deviate. Sunt, de exemplu, magistrale de gaz, de agent termic, care nu pot fi deviate“,

a declarat Ileana Măjină, consilier în cadrul CJ Dolj.

Platforme îngropate, finalizate până la şfârşitul anului


Cu siguranţă, contractul nu va fi finalizat în iulie a.c. când expiră şi cea de-a treia prelungire a contractului pe fonduri europene pentru montarea containerelor îngropate, dar se poate prelungi în limita contractului de finanţare.
Până nu se finalizează proiectul, nu se poate da în funcţiune nici o platformă de gunoi din Craiova.
Reprezentanţii CJ Dolj preconizează că, totuşi, Craiova va avea containere îngropate şi populaţia va beneficia de aceste platforme până la sfârşitul anului.

ȘTIRI VIDEO GdS

Jurnal de antreprenor. SPIACT Craiova întâmpină sincope în aprovizionarea cu piese

Firma are 103 angajați și nu a întrerupt activitatea. Probleme apar la aprovizionarea cu diverse repere necesare în producție. „La produsele complexe, ca ale noastre, dacă lipsește o piesă nu putem face produsul“, a spus administratorul SPIACT.