11.4 C
Craiova
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDe ce vrea primăria să ştie chiriaşii şi firmele din bloc?

De ce vrea primăria să ştie chiriaşii şi firmele din bloc?



Asociaţiile de proprietari din Craiova s-au trezit cu adrese de la primărie în care li se solicită să transmită date despre proprietarii, chiriaşii şi firmele din blocurile arondate. Reprezentanţii proprietarilor, dar şi aceştia din urmă se întreabă de ce are nevoie primăria de aceste date? Primăria şi Salubritatea susţin că asociaţiile „fură“ la plata gunoiului.


Ne-am trezit cu nişte anunţuri în uşa blocului. Sunt de la asociaţie, în care se spune că primăria şi Poliţia Locală cer date despre chiriaşi şi spaţiile comerciale din bloc. Nu am înţeles nimic, spune un locatar din blocul I26 din cartierul 1 Mai.

Anunţ


Odată cu cererile respective, primăria nu le-a spus însă celor de la asociaţiile de proprietari şi motivul pentru care cere astfel de date. La rândul lor, cei de la asociaţiile de proprietari au afişat în scara fiecărui bloc înştiinţări cum că primăria cere astfel de date. Acum, preşedinţii, administratorii şi chiar locatarii îşi dau cu presupusul la ce i-ar folosi primăriei astfel de date. Unii cred că pentru completarea cărţii de imobil, alţii că pentru taxarea celor care închiriază sau pentru viitoarele alegeri locale.

Am primit aceste adrese de la primărie, dar nu ştim care este rostul lor. I-am anunţat, la rândul nostru, pe proprietari. Nu cunosc motivul pentru care ni se cer aceste date. Cred că trebuie făcute cărţile de imobil. Poate şi pentru secţiile de votare, findcă erau trecute pe liste şi persoane decedate. Noi trebuie să le transmitem aceste liste, mai departe nu ştiu ce vor face cu ele,

spune Gabriela Kurtoglu, administrator Asociaţia 11 din 1 Mai.


La fel de nelămuriţi sunt şi reprezentanţii altor asociaţii de proprietari din Craiova. Au primit adresa de la primărie şi încearcă să-i dea curs.

Da, ne-au cerut de la primărie aceste date cu locatarii, chiriaşii, firmele din blocurile din asociaţia noastră. Nu cunosc pentru ce ne cer aceste date. Probabil ne cer pentru chiriaşi. Să vadă cine are chiriaşi şi nu-i declară, asta cred eu. Poate este altul motivul, fiindcă nu ne-au precizat pentru ce fac această solicitare, este de părere preşedintele Asociaţiei de proprietari nr. 2 Iancu Jianu.



Primăria, trimisă la Statistică sau la Evidenţa populaţiei



Un alt preşedinte spune că ar fi indicat ca primăria să ceară astfel de date la Statistică sau la Evidenţa populaţiei.


Da, am primit astfel de solicitări. Nu ştiu ce vor face cu aceste informaţii, câţi locatari sunt în apartamentul x din blocul y. Mai bine solicitau aceste date la Statistică, la Evidenţa populaţiei. Că sunt pentru cartea de imobil, că sunt pentru Salubritate, că vor fi pentru alegeri, doar ei ştiu, pe noi nu ne-au lămurit. Cu Salubritatea, eu, ca asociaţie, am contract şi dau lunar numărul de persoane, nu văd rostul altor evidenţe,

spune Ion Poenaru, preşedintele Asociaţiei de proprietari nr. 17 Brazda lui Novac.



Date pentru Salubritate


Am cerut tuturor asociaţiilor de proprietari, la solicitarea Salubrităţii, date despre numărul de locatari din blocurile arondate. În primul rând, există fluctuaţii ale numărului de persoane de la o lună la alta. Având o bază de date, noi avem posibilitatea să facem un control încrucişat cu Salubritatea. Totodată, trebuie stabilit numărul de persoane şi pentru taxa de salubritate, în viitorul apropiat.

O bază de date este necesară, de exemplu, şi pentru stabilirea parcărilor rezidenţiale în perioada imediat următoare. În privinţa cărţii imobiliare, este foarte important ca asociaţiile de proprietari să ţină şi să completeze corect aceste documente. În acest scop, am solicitat aceste date şi sperăm că asociaţiile de proprietari vor înţelege că este necesară furnizarea lor, a declarat,

pentru GdS, Doina Pârvu, reprezentant Serviciu Coordonare Asociaţii din cadrul Primăriei Craiova.

Asociaţiile fură Salubritatea la factură


Într-adevăr, reprezentanţii SC Salubritate Craiova SRL confirmă cele spune de primărie.

Platformă de gunoi
Platformă de gunoi

Am constatat existența unei fluctuații mari de persoane la unele dintre asociațiile de proprietari și nu este vorba despre o comparație făcută între luni de vara și luni de iarna, când este normal să existe o scădere, ci de o comparație făcută între aceleași luni ale ultimilor ani.

Este evidentă o tendință generală de scădere a numărului de persoane plătitoare de tarif, așa că am solicitat o situație a numărului de persoane din listele de plată pe care să o comparăm cu declarațiile pe proprie răspundere date de către reprezentanții asociațiilor.

O asemenea analiză s-a mai făcut și în trecut, pe eșantioane, și am depistat atunci asociații care declarau la noi, lunar, până la 100 de persoane mai puțin față de cele trecute în listele de plată. Practic, acest lucru înseamnă că, în timp ce asociațiile colectează banii pentru toți cei trecuți în listele de plată, noi încasăm banii doar pentru persoanele declarate la noi, mai puține. Diferența de bani nu știm unde s-a dus,

a declarat, pentru GdS, Cristina Ghenea, purtător de cuvânt SC Salubritate Craiova SRL.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS