Acasă Local Dolj Cinci milioane de lei, factură neplătită la gunoi în Dolj

Cinci milioane de lei, factură neplătită la gunoi în Dolj

-


Firma care colectează gunoiul în Dolj, Iridex Salubrizare, are de încasat de la ADI ECODOLJ, în speţă de la UAT-urile din judeţ, aproximativ 5.000.000 de lei cu TVA (aproape un milion de euro).

Suma reprezintă taxa de colectare a gunoiului pe care comunele doljene trebuie să o plătească operatorului care ridică gunoiul menajer şi deşeurile selective.

Ceea ce înseamnă că localităţile din mediul rural plătesc cu greu ridicarea gunoiului, o adevărată piedică în desfăşurarea Masterplanul de deşeuri din Dolj.


Am avut probleme şi vom avea încontinuare. Câteva luni, probabil şase luni, vom colecta mai greu gunoiul de la gospodăriile ţărăneşti, iar plata se va face mai greu. Am avut o întâlnire cu firma IRIDEX, căreia îi datorăm peste un milion de euro. Avem mai multe variante, care vor fi aplicate de la caz la caz la fiecare comună,

a declarat Ion Prioteasa, preşedintele CJ.Dolj

Rezolvarea în mâna ADI ECODOLJ

Reprezentanţii IRIDEX recunosc că există această problemă pentru care ADI ECODOLJ şi UAT-urile trebuie să găsească o rezolvare.

Containere


Este vorba despre neplata unor facturi de către ADI ECODOLJ. Facturi care reprezintă taxa de colectare a gunoiului neîncasată de la unele UAT-uri. Ei au la îndemână o procedură de-a se îndrepta împotriva acestor UAT-uri. Mai înainte le somează, apoi merg în instanţă. Această taxa este diferită de la o comună la alta şi de la anul va fi diversificată în funcţie de cantitatea pe care o generează, de numărul populaţiei şi de ritmul de colectare, a declarat Sorin Ciobanu, reprezentantul Iridex Salubrizare în Dolj.

De ce creşte costul colectării gunoiului



Costul serviciilor de colectare prestate de Iridex Group Salubrizare în județul Dolj reprezintă doar unul dintre elementele care influențează valoarea taxei pentru asigurarea finanţării serviciului de salubrizare.


Nu Iridex Group Salubrizare stabileşte cuantumul taxei, dar își dorește ca populația să conștientizeze modalitatea de determinare a acestei taxe, componenta costurilor acoperite și motivele majorării taxei începând cu 01.01.2020.


Hotărârea nr. 16/21.10.2019 a ADI ECODOLJ, de a reanaliza taxa pentru asigurarea finanţării serviciului de salubrizare, are în vedere analiza elementelor pe baza cărora se determină această taxă, respectiv: cantitățile de deșeuri (tone); tariful perceput de Eco Sud, pentru tratarea/eliminarea deșeurilor (lei/tonă) și tariful perceput de Iridex Group Salubrizare pentru colectarea/transferul deșeurilor (lei/tonă).
Firesc, taxa pentru asigurarea finanţării serviciului de salubrizare va crește dacă: cresc cantitățile de deșeuri; crește tariful perceput de Eco Sud, pentru tratarea/eliminarea deșeurilor; crește tariful perceput de Iridex Group Salubrizare pentru colectarea/transferul deșeurilor.


Cantitățile de deșeuri colectate și depozitate sunt mult mai mari decât cantitățile previzionate prin proiect (determinate în anul 2014) și determină costuri mai mari comparativ cu cele avute în vedere în determinarea cuantumului taxei de salubrizare, influențate și de investiții suplimentare
Tariful pentru prestarea serviciului de depozitare a deșeurilor a crescut la 133,33 lei/tonă + TVA, și va deveni 183,33 lei/tonă + TVA, începând cu 01.01.2020, și datorită majorării contribuției pentru economia circulară, care a intrat în vigoare de la începutul anului 2019.

Acum este 30 lei/tonă (2019), iar începând cu 01.01.2020 devine 80 lei/tonă, a explicat, într-un răspuns dat GdS, Cosmina Hodorogea, specialist în relaţii publice Iridex Group Salubrizare.

Autogunoieră Iridex

Iridex continuă să ridice gunoiul

Reprezentanta operatorului de salubritate a mai precizat:

Chiar și în aceste condiții, operatorul Iridex Group Salubrizare prestează activitatea de colectare într-un mod constant, respectând cerințele din caietul de sarcini, indiferent de condiții, de anotimp sau de situații iminente.

A înregistrat în mai puțin de nouă luni de activitate, o cantitate colectată de deșeuri reziduale menajere de peste 43.000 de tone și aproximativ 700 tone de deșeuri reciclabile.


Un aspect de care trebuie să se țină cont este și faptul că legislația în vigoare, modificată în vederea conformării cerințelor europene, impune operatorului de salubrizare cheltuieli suplimentare, inclusiv de monitorizare și asigurare a urmăririi trasabilității deșeurilor, necesare asigurării respectării criteriilor de performanță a colectării.

ȘTIRI VIDEO GdS