Acasă Local Dolj Probleme cu modernizarea străzii Carpenului?

Probleme cu modernizarea străzii Carpenului?

-

Modernizarea străzii Carpenului din Craiova, un proiect care costă peste 3,6 milioane de euro, ar putea dura mai mult decât a fost stipulat în contract. Când s-a dat ordinul de începere a lucrărilor (decembrie 2018) s-a anunţat că drumul sau mai bine spus bulevardul Carpenului va fi gata pe 13 octombrie 2019. Ulterior, ţinându-se cont de perioada de sistare a lucrărilor pe timp de iarnă, termenul de finalizare a fost stabilit la 29 noiembrie 2019.

Modernizarea străzii Carpenului, în sensul transformării drumului dintr-unul de pământ într-unul asfaltat şi cu două benzi pe sens, întâmpină probleme.

Lucrarea a fost prinsă în acordul-cadru de modernizare a 87 de străzi din Bănie, atribuit în iulie 2018 societăţilor Erpia SA și Construcții Erbașu SA, pentru suma totală cu TVA de 75.316.196 de lei.

Pe strada Carpenului, unde se derulează cea mai mare investiţie din acest acord, lucrează Erpia SA. Firma din Craiova a început lucrul pe 21 decembrie 2018 şi are acum ca termen de finalizare data de 29 noiembrie 2019. Asta pentru că s-a ţinut cont de perioada de sistare a lucrărilor pe timp de iarnă.

Termenul ar putea fi însă prelungit, având în vedere complexitatea lucrărilor. Proiectul prevede nu doar asfaltarea drumului, ci şi casetarea canalului de pe mijloc pe o lungime de 1.691 metri. Plus introducerea unei conducte de 1.820 m, care să preia apa pluvială şi menajeră. Lucrările mai prevăd montarea de cămine, de gaigăre (120) şi de ţevi pentru canalizare. Valoarea totală cu TVA a investiţiei – proiectare + execuţie – se ridică la 16.971.010 lei. Jumătate din această sumă ar reprezenta partea de canalizare.

Modernizarea străzii Carpenului ar putea întâmpina probleme atunci când se va face accesul la proprietăţi
Modernizarea străzii Carpenului ar putea întâmpina probleme atunci când se va face accesul la proprietăţi

Strada va deveni, în final, un bulevard cu două benzi pe sens şi un scuar cu spaţiu verde pe mijloc. Plus un gard metalic de protecţie între sensuri.

Modernizarea străzii Carpenului ar putea întâmpina probleme atunci când se va face accesul la proprietăţi
Modernizarea străzii Carpenului ar putea întâmpina probleme atunci când se va face accesul la proprietăţi

Numai că până să se ajungă aici ar dura mai mult decât a anunţat iniţial primăria şi a specificat în contract.

Modernizarea străzii Carpenului. Primarul spune una…

Primarul Craiovei, Mihail Genoiu, spunea recent că lucrările pe strada Carpenului sunt în grafic şi că va urma în curând turnarea stratului de asfalt.

Edilul mergea chiar mai departe cu acest proiect. Genoiu pomeneşte de studii privind continuarea casetării canalului Carpen şi aducerea bulevardului până în Calea Bucureşti.

„Pe strada Carpenului s-a montat geotextilul, acel material peste care se pune piatra pe care vine apoi suportul de asfalt. Urmează să înceapă şi turnarea asfaltului. Am studiat şi posibilitatea de a merge cu acest canal casetat până în Calea Bucureşti şi Bariera Vâlcii. Pentru canalul care pleacă din Prelungirea Teilor şi până în Barieră este întocmită procedura pentru un Studiu de Fezabilitate şi cât de curând va exista o procedură şi pentru porţiunea de canal din Gârleşti până în Calea Bucureşti. Este o problemă la Hanul Doctorului, unde strada este foarte îngustă, dar este în studiu ca, la un moment dat, bulevardul care se va construi să iasă în Calea Bucureşti pe o bretea şi să se intre pe el pe patru benzi, pe o altă bretea“, anunţa Mihail Genoiu.

Constructorul alta…

Pe strada Carpenului se lucrează, e adevărat, de zor. Constructorul susţine însă că întâmpină tot felul de probleme, care ar putea duce la prelungirea termenului din contract.

„Nu ştiu dacă se va respecta termenul . Probabil o să ne ducem cu lucrările mai mult. Asta pentru că e vorba de lucrări complexe. În plus, au cam fost probleme de la început. Prima problemă a fost cea cu pământul de umplutură. Nu prea am avut de unde să luăm pământ cu care să astupăm canalul. Pământul trebuia să ni-l pună la dipoziţie primăria, dar nu a făcut-o. Aşa că ne-am descurcat cum am putut, dar tot mai avem nevoie de pământ. Noi încercăm oricum să mergem cu toate odată, adică şi cu umplutura, şi cu balastarea, şi cu folia, şi cu bordurile“, a spus Lucian Căpitănescu, administratorul Erpia SA.

Acesta a mai adăugat că marea problemă a lucrărilor de modernizare a străzii Carpenului va fi cea a accesului la proprietăţi.

„Stânga, dreapta, eu nu pot urmări geometria terenului. Nu putem încurca nici oamenii, să nu mai poată intra în curte. O să lucrăm pe o parte a drumului, ca să nu-i blocăm, apoi pe cealaltă parte. La un moment dat o să se circule doar pe mijloc, pe unde era canalul. O să vedem cum facem, dar vor fi destule probleme“, a afirmat administratorul SC Erpia SA.

Modernizarea străzii Carpenului nu se va face integral

Chestionat în legătură cu problemele ridicate de firma Erpia, primarul Mihail Genoiu a precizat că nu s-a specificat nicăieri în contract că primăria trebuia să ofere pământul pentru acoperirea canalului Carpen.

„E treaba constructorului să se descurce cu pământul“, a spus edilul. Şi la problema cu accesul la proprietăţi, Genoiu a avut un răspuns similar. „Se va ocupa constructorul şi de asta, însă va trebui să discute cu fiecare proprietar în parte. Terenul e dificil, e adevărat, dar va trebui să găsească soluţii pentru fiecare proprietate în parte“.

Pe strada Carpenului s-a introdus deja conducta care să preia apa pluvială şi menajeră, dar e nevoie şi de racorduri. Problema este că nu toată strada are canalizare menajeră, ci doar partea cu numere impare. În zona numerelor factoriale pare, lucrările de introducere a reţelei de canalizare menajeră ar demara de anul viitor.

Ce se va întâmpla, atunci, cu strada Carpenului? Va fi spartă după modernizarea de 3,6 milioane de euro?

Reprezentanţii Companiei de Apă „Oltenia“, cea care va derula această investiţie, spun că nu.

„Strada Carpenului nu va fi modernizată integral, ci va rămâne o porţiune cu pământ, pe partea unde nu există canalizare, unde vom lucra noi. Constructorul ne va lăsa o fâşie de drum aşa cum este acum, iar la anul vom veni noi cu canalizarea, pe Masterplan. Asfaltul se va turna după ce va fi introdusă canalizarea menajeră“, a precizat Adriana Câmpeanu, directorul Companiei de Apă „Oltenia“.

Primăria, generoasă cu Tel Drum când s-a pus problema de pământ

Când s-a casetat canalul de pe strada Râului, la pachet cu modernizarea drumului, Primăria Craiova s-a dovedit generoasă când s-a pus problema pământului de umplutură.

În aprilie 2016, Regia de Administrare a Domeniului Public din subordinea primăriei săpa nelegal, aproape de podul suspendat din Parcul „Nicolae Romanescu“, chiar lângă pădure, un crater lung de peste o sută de metri și adânc de circa patru metri.

Groapa săpată în aprilie 2016 în Parcul „Nicolae Romanescu“, pentru a se duce pământul la lucrările de pe strada Râului
Groapa săpată în aprilie 2016 în Parcul „Nicolae Romanescu“, pentru a se duce pământul la lucrările de pe strada Râului

De aici, firma Tel Drum a cărat pământ cu camioanele pentru a acoperi canalul. Ba, mai mult, a primit şi ajutor de la RAADPFL. Regia a dus cu mijloace proprii pământul din parc pe strada Râului.

Groapa săpată în aprilie 2016 în Parcul „Nicolae Romanescu“
Groapa săpată în aprilie 2016 în Parcul „Nicolae Romanescu“

Potrivit contractului semnat atunci cu Tel Drum, Regia trebuia să însămânțeze, să grebleze și să ude terenul de pe mijlocul străzii Râului, unde urma să existe spaţiu verde. Contractul nu prevedea însă nimic legat de transportul de pământ până pe Râului.

În plus, Tel Drum nu a plătit niciun ban pentru pământul primit cadou de la RAADPFL. Şi nu doar din Parcul „Romanescu“, ci şi din cimitirele administrate de Regie.

ȘTIRI VIDEO GdS

Greva de avertisment la Cummins

Câteva sute de angajaţi au ieşit în curtea fabricii. Oamenii nu acceptă propunerea conducerii fabricii de a introduce în Contractul Colectiv de...