Betonul amprentat trebuie înlocuit
Betonul amprentat trebuie înlocuit

Peste 100.000 de lei vor costa reparațiile la betonul amprentat din centrul municipiului Târgu Jiu. A fost programată și licitația pentru a selecta firma care să repare pavimentul respectiv.

Soluția a fost una neinspirată pentru a moderniza centrul orașului. A fost una scumpă și care consumă și acum fonduri din bugetul local. Anual, primăria alocă bani pentru reparații. Soluția propusă inițial a fost folosirea granitului.

„Peste 100.000 de lei costă reparațiile, dar ținând cont că am aprobat târziu bugetul pentru că a trebuit pregătită licitația, cred că în perioada imediat următoare se va intra la amenajarea acestui paviment, dar nu asta este soluția. Eu am spus foarte clar, marți a fost licitată realizarea proiectului pentru schimbarea soluției și introducerea acelei pietre cubice pe centrul municipiului Târgu Jiu, pentru că nu ne vom permite la nesfârșit reparațiile – acum plătim peste 100.000 de lei; sunt convins că pavimentul se va deteriora din ce în ce mai mult și s-ar putea ca peste cinci-șase ani, dacă nu venim cu o soluție, să plătim 400.000 sau 500.000 de lei pe reparații. Și dacă vă duceți astăzi în centru pe acea soluție realizată de către domnul Cârciumaru, o să constatați un lucru: că indiferent cum ai face reparațiile, imaginea este la fel de proastă. În privința modului în care arată municipiul în zona centrală, trebuie să facem ceea ce fac marile orașe – Oradea, Sibiu, Brașov, Timișoara -, să introducem acea soluție care trebuia realizată de la început. Din punctul meu de vedere, e prea târziu acum, după ce am turnat betoane de 20 de centimetri“, a explicat Marcel Romanescu, primarul din Târgu Jiu.

Era nevoie de o parcare subterană în centru

Edilul din Târgu Jiu este de părere că în centrul orașului ar fi trebuit realizată și o mare parcare subterană.

„Din punctul meu de vedere, sub centrul municipiului Târgu Jiu, la început, înainte de a se realiza această soluție, trebuia realizată o megaparcare cu intrare dinspre poștă, de lângă CEO, și cu intrare de la Parângu. În condițiile în care realizai o parcare subterană, mai ales că făceai excavațiile necesare, era un cost, după părerea mea, cu 30-40% mai mare decât realizarea platformei. Astăzi, aveam câteva sute de locuri de parcare exact în subteranul municipiului Târgu Jiu, mai ales că zona centrală nu este traversată de conducte de mare capacitate, canalizare, alimentare cu apă, sunt conducte care puteau fi deviate foarte ușor și puteai să faci o astfel de parcare. Astăzi, ca să mai spargi acel paviment de 15-20 de centimetri, este aproape imposibil, pentru că nu și-ar acoperi nici costurile. Proiectul cu piatră cubică este în realizare, cred că se apropie de finalizare de către domnul Dorin Ștefan. Mai este licitația pentru Calea Eroilor“, a mai spus Marcel Romanescu.