17.6 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljContractul pentru containere, la a doua prelungire

Contractul pentru containere, la a doua prelungire

Un an şi jumătate a trecut de când Consiliul Judeţean Dolj a semnat cu firma European Waste Technology contractul pentru furnizarea containerelor îngropate care vor înlocui actualele platforme de gunoi din Craiova. Contractul are o valoare totală de 34.380.393 de lei, inclusiv TVA, sumă care include prețul utilajelor specifice și al containerelor furnizate, precum și prestarea serviciilor de proiectare, inscripționare, instruire și testare aferente și executarea lucrărilor de montare, iar pe 21 martie s-a prelungit pentru a doua oară pentru încă opt luni. „În data de 21.03 a.c. s-a prelungit contractul cu firma care se ocupă de proiectare și amplasare cu încă opt luni. Este cea de-a doua prelungire. Nu este vina noastră că ni se cer atâtea avize“, a spus Cristian Bălă, manager de proiect. Este cea de-a doua prelungire şi până la apariţia primelor containere îngropate în Craiova este cale lungă, din moment ce Unitatea de Implementare a Proiectului bate pasul pe loc din cauza avizelor pe care nu reuşesc să le ia de la furnizorii de utilităţi. În fapt, cum stau lucrurile? Pentru construirea celor peste 400 de platforme pe care vor fi amplasate containerele îngropate, Primăria Craiova, prin certificatul de urbanism, solicită 17 avize. Avize care trebuie date de furnizorii de utilităţi, în sensul că pe terenul pe care vor fi amplasate platformele nu vor fi conducte, cabluri sau alte lucrări care să împiedice amplasarea. Numai că de la proiectare până la concretizare s-a descoperit că multe dintre locaţii sunt împânzite cu conducte ale Companiei de Apă Oltenia, ale Distrigaz, ale CEZ, Termo sau Telekom. Multe dintre aceste reţele trebuie relocate, iar cheltuielile vor fi suportate de Consiliul Judeţean Dolj. La acest moment, suma necesară relocării a 131 de platforme se ridică la şapte milioane de lei. „Nu putem demara lucrările din cauza avizelor pe care trebuie să le luăm de la furnizorii de utilităţi. Trebuie să relocăm 131 de platforme, ceea ce este de durată, cheltuielile sunt suportate de consiliu şi sunt în sumă de şapte milioane de lei. Lucrările le fac operatorii sau firmele cu care ei au contracte. De exemplu, în cazul CAO, ei nu pot momentan să se ocupe de aceste relocării fiindcă au avarii sau alte intervenţii. Cele mai mari probleme le avem în zona de blocuri, unde sunt foarte multe reţele de utilităţi. Avize nu am primit nici de la MAPN, care ne-a spus că trebuie să mutăm anumite platforme fiindcă sunt foarte aproape de unităţile militare. Sunt însă şi locaţii care au toate avizele primite. Repet, ne ţin în loc aceste avize. De exemplu, în Bucureşti, Slatina, s-au cerut doar cinci avize, de aceea au mers cu proiectele foarte repede. În cele din urmă, trebuie să ducem proiectul la bun sfârşit şi vom prelungi contractul atât cât este necesar“, a explicat Cristian Bălă, manager de proiect, șef serviciu UIP.


Timpul trece şi reprezentanţii SC European Waste Technology SRL, firma care construieşte platformele şi amplasează containerele, au ajuns la limita răbdării şi îşi pun şi ei aceeaşi întrebare: „Cum să ceri 17 avize pentru o groapă de 2 mp?“. „Am pierdut foarte mult timp, costurile au crescut şi nu mai ştim ce să facem! O gropă pe zi dacă săpam şi tot reuşeam să facem până acum ceva! De exemplu, cei de la Bucureşti, Slatina au mers foarte repede, dar aici nu mai ştiu ce se întâmplă“, afirmă Marius Croitoru, reprezentanul SC European Waste Technology SRL.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS