Infrastructura CFR e putredă. De la an la an, problemele cu liniile feroviare din România se adâncesc, din lipsa investiţiilor pentru refacerea lor. Zilele trecute, a fost publicat pe o reţea de socializare un video care arată starea extrem de proastă a Viaductului Bahna, aflat între Drobeta Turnu Severin şi Orşova, în judeţul Mehedinţi. Această zonă este traversată de Magistrala CFR 900, care pleacă din Gara de Nord Bucreşti şi ajunge la Stamora Moraviţa, având o distanţă de 533 de kilometri. Chiar dacă este una dinte cele mai importante magistrale din ţară şi străbate întreaga zonă de sud-vest, condiţiile de circulaţie de la nivelul acesteia sunt depăşite cu zeci de ani distanţă faţă de cele europene.
În imaginile filmate pe viaductul Bahna se vede cum un bărbat poate scoate cu uşurinţă mai multe tirfoane, adică şuruburile folosite în fixarea șinelor de cale ferată pe traverse. Unele sunt desprinse complet, altele se mişcă din cauză că nu sunt strânse foarte bine. De asemenea, traversele de sub şinele de cale ferată sunt crăpate şi se poate observa că nu au fost înlocuite de zeci de ani. Gazeta de Sud a solicitat un punct de vedere reprezentanţilor CFR, legat de siguranţa călătorilor cu trenul prin această zonă, iar răspunsul este cel puţin straniu. CFR recunoaşte că trenurile circulă pe Viaductul Bahna chiar dacă şuruburile sunt prinse doar în proporţie de 50%. În plus, compania spune că nu există pericol, pentru că garniturile circulă cu o viteză foarte redusă pe acest segment. „Siguranţa circulaţiei trenurilor, conform instrucţiilor feroviare, nu este pusă în pericol dacă pe distanţe scurte de linie anumite elemente de prindere (boloane/tirfoane) sunt slăbite, deoarece nu se depăşesc procentajele admise de prindere. Menţionăm faptul că, pe astfel de porţiuni de linie, unde prinderea este activă în procent de 50%, trenurile pot circula cu viteza de 30 km/h, viteză cu care se circulă în prezent şi pe viaductul Bahna. Măsura introducerii restricţiei de viteză respectă instrucţiunile feroviare şi are drept scop siguranţa circulaţiei pe zona respectivă“, au precizat reprezentanţii CFR.

Înlocuirea traverselor, o necunoscută pentru CFR

Despre înlocuirea traverselor, reprezentanţii companiei au dat un răspuns vag. Aceştia au vorbit despre schimbarea unor traverse, fără să menţioneze perioada în care au fost făcute lucrările. Aşadar, cine doreşte această informaţie nu are altă soluţie decât să le privească şi să estimeze. Cu toate acestea, CFR promite totuşi că toate traversele vor fi înlocuite, când vor face aprovizionarea. Până atunci, adică tot la o dată necunoscută, trenul va avea tot viteza melcului. „Pe viaductul Bahna au fost înlocuite într-o primă etapă 60 de traverse, restul traverselor urmând să fie înlocuite după aprovizionarea cu materiale de cale, până atunci însă se menţine restricţia de viteză de 30 km/h“, au mai declarat, pentru GdS, reprezentanţii companiei.
Dincolo de defecţiunile pe care le admit, se pare că cei din conducerea CFR sunt mai deranjaţi de faptul că cineva le-a filmat, decât de faptul că ei nu reuşesc să le rezolve. „Este important să menţionăm şi riscul la care s-au supus persoanele care au realizat filmarea respectivă, întrucât au intrat în zona de siguranţă feroviară, zonă în care, conform legii, accesul persoanelor neautorizate este interzis, fiind astfel expuşi şi unui iminent pericol de accident, deoarece viaductul respectiv este deschis circulaţiei feroviare“, au menţionat aceştia.