14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocal42 de profesori slătineni cer ca OLAV să nu se desființeze, dintr-un total de aproape 1.000 din toată țara

42 de profesori slătineni cer ca OLAV să nu se desființeze, dintr-un total de aproape 1.000 din toată țara

Olimpiada Lectura ca Abilitate de Viață (OLAV), un concurs la care elevii din Olt au avut în ultimii doi ani rezultate excepționale, se desființează pentru liceeni, profesorii de limba română din toată țara fiind de joi, 20 septembrie 2018, în alertă.

Informația că OLAV nu se va mai organiza la liceu, urmând ca la gimnaziu să se păstreze ca probă în cadrul clasicei Olimpiade de limba și literatura română a apărut de curând, profesorii de limba română, dar nu numai ei, ci și elevii care au avut experiența participării la olimpiadă inițiind o petiție on-line – SALVĂM OLAV! – și sperând ca astfel să determine oficialii Ministerului Educației Naționale să revină asupra deciziei.
Până duminică la prânz, s-au adunat peste 950 de semnături din toată țara, cele mai multe venind din București – aproape 200, Buzău – aproape 100, Slatina – 42 și Tulcea – 38. Nouă profesori din Craiova au semnat, de asemenea, pentru menținerea olimpiadei în calendarul oficial al ministerului, dar și cinci din Turnu Severin.
Chiar la ediția din acest an a Olimpiadei Internaționale de Lectură, desfășurată în perioada 1 – 5 septembrie 2018 la Constanța, două dintre liceenele participante din județ s-au întros cu premii: Adelina Popescu a obținut premiul al II-lea, iar Iulia Maria Vârban – mențiune și premiul special, ambele fiind pregătite de prof. Irina Perianu. Cea care a spart gheața la liceu a fost, însă, Simina Barbu, pregătită de prof. Felicia Alexandru, care în urmă cu doi ani obținea premiul I la OLLR și mențiune la faza internațională a Olimpiadei de lectură.
Prof. Felicia Alexandru a explicat, de altfel, ce face atât de specială această olimpiadă și de ce se luptă pentru menținerea ei: „A fost o decizie a ministerului, nu știm nici noi foarte multe lucruri, cum au ajuns ei la concluzia asta. Bineînțeles că motivează că din lipsă de fonduri. Este o olimpiadă care s-a organizat mai întâi sub forma unui concurs național, în 2012, și apoi din 2013 a funcționat ca olimpiadă. Este o altfel de olimpiadă de română, pentru că OLLR-ul pune accentul pe literatură, OLAV pune accentul pe lectură, practic îi făcea pe copii să citească. Ei aveau o listă de lecturi care trebuia citite, iar pentru Națională, de exemplu, se dădea o carte cu o săptămână înaintea olimpiadei care, la fel trebuia citită și dezbătută, făcute moțiuni la proba orală, un fel de dezbateri, era ceva inedit, care îi atrăgea pe copii. A rămas pentru gimnaziu, dar nu e olimpiadă separtă, e o probă, un subiect în cadrul OLLR. Spre exemplu, la liceu s-a scos și cea de Cultură și Spiritualitate. Am înțeles-o, pentru că, mă rog, la liceu, deși se studiază Religia, nu mai este obligatoriu și copiii nu mai sunt așa de interesați de religie, dar la OLAV trebuia să se renunțe. (…) Este o olimpiadă pentru care nu trebuie neapărat să te pregătești, se bazează pe spontaneitate și pe cultura ta generală. Nu se învață nimic, chiar sunt taxate acele exprimări metaforice, trebuie să facă eseuri argumentative într-un anumit număr de cuvinte, n-ai voie să dai citate, este total diferită de OLRR, unde poți să «bântui». Totul este logic, e un text care se întinde pe 5-6 pagini, trebuie citit și apoi trebuie răspuns la întrebări tip-grilă, se face opinie, iar în final era textul multimodal, se pornea de la o imagine și trebuia făcut un eseu. Să pună în legătură imaginea textului cu totul“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS