17.3 C
Craiova
miercuri, 17 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalUn profesor protestează în faţa Ministerului Educaţiei

Un profesor protestează în faţa Ministerului Educaţiei

Un profesor de la Școala Gimnazială Poboru se află de luni, 10 septembrie 2018, în fața sediului Ministerului Educației și spune că nu va pleca până când nu va obține derogare pentru școala în care predă astfel încât clasele a V-a și a VI-a să nu fie comasate.

Școala Poboru, spune profesorul Aurel Dascălu, este singura din nordul județului Olt care nu a fost nevoită să-şi restrângă activitatea didactică astfel încât să li se predea elevilor în regim simultan. Până în acest an, când din cei zece elevi ai unei clase, dintre care unul cu CES (cerințe educaționale speciale) au rămas șase, pentru că doi părinți au cerut transferul, iar doi copii au rămas repetenți. Conducerea școlii a solicitat, în aceste condiții, Inspectoratului Școlar Județean Olt să aprobe funcționarea clasei sub efectiv, cu derogare, însă nu a primit acceptul. Pe de altă parte, în clasa a V-a, cu care ar urma să se unească, sunt 16 copii, ai căror părinți, la auzul, în prima zi de școală, că vor învăța la simultan, au amenințat că îi retrag, urmând să-i înscrie la o școală din Scornicești, localitate aflată în vecinătate.
„Este școala din nordul județului cu cei mai mulți elevi. Și pe aceasta vor s-o bage în simultan. (…) Am vorbit cu inspectorul școlar general, l-am înțeles pe om, că dacă are ordin de sus să nu permită funcționarea, nu… A spus omul: «Domnule, pentru un copil aprobam, dar pentru câți aveți aici dumneavoastră, nu putem!». Și atunci i-am spus că îmi rezerv dreptul să merg la minister să cer eu, dar nu mă bagă nimeni în seamă de-o zi. Acum, eu fac o analogie: prin Legea educației, orice grupă de grădiniță nu poate funcționa cu peste 20 de copii și știm toți că mai sunt grădinițe în oraș în care grupele de grădiniță sunt de 24-25, poate sunt și unele de 30. Ei, ca să funcționeze, au primit derogare, și n-au primit derogare pentru un elev-doi, au primit derogare să funcționeze peste efectiv, din punctul meu de vedere e o situație similară, pentru un număr de patru-cinci. Și eu sunt în aceeași situație, dar cer pentru funcționarea sub efectiv. Dar, vedeți, peste se aprobă ușor – cum să nu, avem bani – dar sub efectiv nu au bani. Știți cum e, bani să dea la Catedrala Mântuirii Neamului au avut sute de milioane de euro, și eu sunt teolog (profesorul este absolvent de Teologie, Limba Română și Matematică – n.r.) și o spun cu simț de răspundere, au dat fără să ezite. Bani pentru pensii speciale? Nicio problemă, s-au găsit, vor să dea pensii speciale în continuare la primari, or să găsească resurse, nu e nicio problemă, nu e ceva special, dar pentru Educație nu fac nimic special, îngroapă și demersurile mele. (…) Îmi educ copiii să fie oameni cinstiți, responsabili, să nu mintă, să nu fure, și eu îmi dau seama că-i educ să plece din țară, că-n țara asta n-ai cum să trăiești așa, te duci la doctor, dai bani, te duci la tribunal, a făcut ăla blat cu judecătorul, n-ai nicio șansă, te duci în spital și mori cu zile, educație, nu, ăștia or să plece de lângă noi, toți!“, a explicat profesorul Aurel Dascălu. Cadrul didactic a luat din nou calea ministerului, după ce, anul trecut, a reușit să obțină un drept care i se cuvenea tot folosind metoda protestului la București.

Situaţie grea la Școala Gimnazială Poboru

Directorul școlii din Poboru, profesor Camelia Radu, explică în ce situație se află în acest moment școala, care este obligată, pentru a se încadra în costul standard per elev, să reducă masiv cheltuielile.
„Se lucrează foarte greu, să ai în clasă și un elev cu cerințe speciale, și la simultan, e foarte greu. Ieri, la deschiderea anului școlar, au făcut gălăgie părinții, nu acceptă. Eu îi înțeleg și pe ei, ne înțelegem și pe noi, că având costul standard per elev nu ne încadrăm în buget, trei luni nu mai avem bani… Sunt multe probleme. Au spus că-i transferă la Scornicești, fiind cea mai apropiată, iar noi vom rămâne fără copii, aici e o problemă. (…) La nivel de minister nimeni nu-nțelege această situație. Să vină într-o zi și să facă cu microbuzul școlii un traseu, să vadă prin ce sate și câți kilometri parcurge microbuzul școlii să aducă 160 de copii. Preșcolarii nu au voie cu microbuzul, de exemplu, dar cu toate astea noi îi luăm, pentru că dacă nu i-ar lua microbuzul, nu ar veni la grădiniță. Sunt la kilometri distanță, asta ar însemna ca părintele să-l aducă și să stea cu el, că la 12 termină. Când îl aduce, când se duce acasă, când se întoarce după el? E soarta copiilor noștri în joc, situația trebuie rezolvată“, a spus directorul, care, tot ca o măsură de dimensionare a cheltuielilor, a intrat din nou la grupa de grădiniță (este educatoare), pentru a nu mai fi nevoită școala să plătească un alt cadru didactic, iar munca de director o face în timpul rămas și în pauze.
La nivelul ISJ Olt, numai luni, 10 seprembrie 2018, au fost supuse analizei în Consiliul de Administrație 23 de solicitări ale școlii pentru a funcționa fie cu un număr mai mare de elevi la clasă decât cel normat, fie sub efectiv, alte 26 s-au discutat în 6 septembrie 2018, iar alte 20 pe 30 august 2018. Inspectorul școlar general al ISJ Olt nu a putut fi contactat pentru a oferi un punct de vedere în acest caz.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS