22 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljMecanicul al cărui tren a deraiat a băut în timpul serviciului

Mecanicul al cărui tren a deraiat a băut în timpul serviciului

Ieri era o desfăşurare de forţe de amploare pentru refacerea liniei ferate

Reprezentanţii GFR (Grup Feroviar Român), care cercetează accidentul feroviar ce a avut loc duminică, între stațiile CF Malu Mare și Banu Mărăcine, pe Viaductul Cârcea, au descoperit că mecanicul locomotivei a consumat alcool chiar în timpul serviciului. Deraierea trenului ce aparţine GFR a provocat mari probleme circulaţiei trenurilor CFR, iar biodieselul din vagoane s-a scurs în pârâul din zonă şi în sol. Ieri, mai multe echipe ale CFR au intervenit în zona respectivă pentru a repara segmentul de cale ferată afectat şi pentru a putea da drumul circulaţiei feroviare.

Accidentul feroviar care a avut loc duminică, pe Viaductul Cârcea, și care a fost provocat de mecanicul de locomotivă, un bărbat de 50 de ani, din Dâmboviţa, aflat sub influenţa alcoolului, a creat mari probleme. Potrivit Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, evenimentul a avut loc după ce mecanicul de locomotivă a intrat pe culoarea roşie a semaforului pe firul I de circulaţie, care este închis pentru reabilitare. Pe viaductul de la Cârcea, podul s-a prăbuşit, iar șase vagoane au deraiat. Surse din cadrul CFR spun că mecanicul a avut comandă de intrare în staţia Malu Mare, la linia doi a firului I. „La intrare avea semnalul galben de presemnalizare pentru micşorarea vitezei, iar apoi avea semnal roşu la ieşire. Trebuia să oprească în halta Malu Mare, la linia 2, şi să aştepte să treacă două trenuri care erau de rang superior. Din cercetări reiese că la semnalul galben mecanicul a micşorat viteza, însă când trebuia să oprească, la semnalul roşu, a mărit viteza“. Mai mult decât atât, cei care anchetează cazul au descoperit că mecanicul a consumat alcool chiar în locomotivă, în timp ce o conducea. „Cercetările preliminare interne ale companiei au arătat că mecanicul de locomotivă, care a fost în stare normală la intrarea în serviciu, pe parcurs, cu ocazia unei opriri a trenului, a cumpărat şi ulterior a consumat băuturi alcoolice. Acest comportament reprezintă o încălcare majoră a regulamentelor în vigoare şi a procedurilor companiei“, au precizat reprezentanţii GFR, firma căruia îi aparţine trenul deraiat.

Garda de Mediu verifică cât de mult s-au poluat solul şi pârâul

Mai multe echipe de intervenţie de la CFR, poliţie, Garda de Mediu şi de la ABA Jiu au muncit ore în şir pentru a remedia situaţia. Mărfarul era încărcat cu biodiesel, iar toate cele şase vagoane care au deraiat s-au vărsat, o cantitate mare de carburant ajungând în pârâul care traversează zona respectivă, precum şi în sol. „O echipă a Gărzii de Mediu monitorizează parcursul pârâului pentru a vedea gradul de poluare. Firma căreia îi aparţine trenul, adică GFR, a contractat o firmă care se ocupă special de recuperarea biodieselului vărsat. Ei fac gropi unde se strânge combustibilul care curge, apoi îl încarcă în autocisterne. E o intervenţie greoaie pentru că mereu există posibilitatea de noi scurgeri. Vom vedea ce cantitate de carburant a mai rămas în vagoanele căzute în râpă, apoi vom cere să vedem ce cantitate iniţială a fost în acestea, pentru a ne da seama cât biodiesel s-a scurs în pârâu şi în sol. El poate fi destul de periculos pentru mediu. Dacă vor exista prejudicii de mediu, atunci vom lua măsurile legale care se impun. Dar, deocamdată, poluarea este izolată, iar ABA Jiu şi firma angajată de GFR lucrează din greu pentru scăderea cantităţii de poluare“, a declarat Gheorghe Călinoiu, comisarul-șef al Gărzii de Mediu Dolj.
Şi echipe ale ABA Jiu au acţionat pentru stoparea poluării. „O echipă de cinci muncitori ai Administraţiei Bazinale de Apă Jiu a monitorizat și a administrat, duminică, 12 august, material absorbant în zona barajelor, înlocuite deja cu altele noi în zona podului CF și aval pod CF pe circa 1,5 km. O altă echipă a acționat în zona barajului realizat la Preajba, administrând material absorbant pe tot parcursul nopții pentru neutralizare. Luni, 13 august, aceleași echipe a ABA Jiu au continuat activităţile pe tot sectorul. Din partea agentului economic poluator GFR (Grupul Feroviar Român), două vidanje au extras din groapa săpată sub podul de cale ferată conținut de biodiesel în amestec cu apă, conținutul depozitându-se la RELOC Craiova, și de aici în vagoane-cisternă ale GFR. O altă vidanjă GFR a extras apa în amestec cu biodiesel, neutralizată cu material absorbant, în amonte de barajul de la Preajba. De asemenea, o altă echipă de depoluare a sosit de la Cluj, solicitată fiind de GFR, pentru realizarea acțiunilor de depoluare, transvazare și remediere“, au transmis reprezentanţii ABA Jiu.
Şi ITM a confirmat, pentru GdS, că a deschis o anchetă şi cercetează evenimentul ca incident periculos.

Trenuri întârziate, rute deviate

Ieri, circulaţia pe viaductul Cârcea era întreruptă pentru că se făceau lucrări pentru remedierea defecţiunilor intervenite în urma accidentului. „După evaluarea primară de către personalul de specialitate CFR s-a hotârât ca circulația trenurilor să fie deviată pe ruta ocolitoare Caracal – Piatra Olt – Craiova, până la stabilirea variantelor definitive de reluare a circulației pe Magistrala CF 900 pe distanța Craiova-Caracal. Chiar dacă s-a luat măsura devierii circulaţiei, cinci trenuri de călători au avut întârzieri mari, de până la 81 de minute. Trenul IR 1992 a avut o întârziere de 42 de minute, IR 1992 – 60 de minute, IR 1696 – 24 de minute, iar IC 1692 – 81 de minute.
GdS a întrebat GFR când va avea loc ridicarea vagoanelor deraiate, însă până la închiderea ediţiei nu am primit un răspuns referitor la acest aspect.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS