17.8 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPodul de la Malu Mare, chin pentru șoferi și în 2019

Podul de la Malu Mare, chin pentru șoferi și în 2019

Pe podul de la kilometrul 11 al Drumului Național (DN) 55 Craiova-Bechet se va circula cu restricții și anul viitor, cel puțin până vor exista fondurile necesare continuării lucrărilor. Suma disponibilă în acest an, circa 500.000 de lei, nu este suficientă nici măcar pentru finalizarea lucrărilor care privesc asfaltarea drumului, darămite pentru consolidarea podurilor de pe DN 55, așa cum este, de fapt, denumirea proiectului.

Doi ani de restricții rutiere, doi ani de cozi de sute de metri de o parte și de alta a podului din comuna doljeană Malu Mare și de chin pentru șoferii care circulă pe DN 55 Craiova–Bechet. Un chin care se va prelungi și în 2019, pentru că podul peste pârâul Valea Ilenei, aflat la kilometrul 11 al Drumului Național, va rămâne în același stadiu. Cel puțin până vor fi găsite fondurile necesare continuării lucrărilor. Contractul în valoare de aproape 80 de milioane de lei pentru „Consolidare şi amenajare scurgere ape DN 55 km 4+400 – km 71+100“ a fost atribuit în urmă cu câțiva ani italienilor de la SECOL (Societa Edile Costruzioni e Lavori SA), însă constructorul nu a finalizat nici până în prezent lucrările. Și nici nu are șanse să le termine în acest an.
La podul de la Malu Mare, spre exemplu, conform programului de execuţie pentru anul 2017, lucrările ar fi trebuit începute în aprilie și finalizate pe 30 septembrie. Doar că abia atunci s-a început lucrul. Și asta după promisiuni repetate și numeroase notificări din partea administratorului DN 55, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova. Câțiva muncitori, de la o firmă subcontractată de SECOL, au lucrat în acea perioadă la partea de consolidare a podului, după care nu s-a mai făcut nimic. Și nici nu se va mai face până anul viitor. Între timp, podul va bate, cu siguranță, recordul de restricții rutiere, pentru că va intra în al treilea an de când șoferii stau la semafor pentru a-l traversa (se circulă alternativ, pe o singură bandă, din august 2016).

Explicația administratorului drumului: Fondurile sunt puține

Vina pentru această situație ar aparține în primul rând constructorului, care nu a respectat graficul de lucrări și a acumulat din ce în ce mai multe întârzieri. S-a lucrat în 2017 la partea de asfaltare a drumului și la consolidarea unor poduri, mai puțin cel de la kilometrul 11, peste pârâul Valea Ilenei. Acum, și dacă ar vrea să mai lucreze, angajații de la SECOL nu ar putea pentru că fondurile alocate acestui obiectiv sunt puține, după cum au explicat reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova. „Fondurile alocate în acest an nu permit o mobilizare a constructorului în așa fel încât să termine lucrările. Cu jumătate din bani au fost decontate facturile pentru lucrările executate anul trecut, iar restul trebuie bine drămuiți. Ar mai fi circa 500.000 de lei, cu care nu poți face mare lucru. O să existe și în acest an ceva activitate pe șantier, la partea de asfaltare, dar mai mult nu se va putea. De podul de la Malu Mare nu te poți apuca, pentru că nu ajung banii. De aceea s-a făcut și acea consolidare, pentru a se putea circula în continuare pe el“, au explicat reprezentanții DRDP Craiova.
Între timp, și constructorul mai trebuie să se pună în ordine cu documentația tehnică, cu prelungirea autorizației de construire, care a expirat. Administratorul drumului a mai menționat că s-a ajuns în situația de a nu mai exista bani pentru finalizarea acestui proiect pentru că a expirat împrumutul de la Banca Europeană de Investiții, sursa finanțării acestui obiectiv, dar se va încerca găsirea unei alte surse de finanțare, cel mai probabil bugetul de stat.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS