Întors din concediu, primarul Craiovei, Mihail Genoiu, a vizitat luni Spitalul de Neuropsihiatrie pentru a i se prezenta investițiile făcute din banii primăriei. În perioada în care a lipsit, orașul a fost „lovit“ în plin de duhoarea emanată de la groapa de gunoi, gropile din asfaltul de pe străzi și-au făcut de cap, iar strada Râului, reabilitată cu fonduri europene, a fost deja spartă din cauză că asfaltul s-a lăsat ca aluatul și pune în pericol viața șoferilor. Ce crede el despre aceste lucruri, într-un scurt interviu realizat după vizita de la „Neuro“.

GdS: V-ați reîntors la muncă inaugurând ceva frumos. Intenționați să megeți și la groapa de gunoi, pentru că, în absența dumneavoastră, orașul a mirosit îngrozitor câteva zile.
Mihail Genoiu: Chiar dacă am lipsit din oraș, am urmărit ce se întâmplă și nu este nimic nou în ceea ce se constată decât observațiile pe care le-am făcut noi către firma Eco Sud și lista de probleme constatate acolo atunci când s-a venit cu solicitarea de majorare de preț. Am cerut la vremea respectivă o analiză a tuturor condițiilor de îndeplinit, au fost trimise notificări către firmă, dar și către Agenția de Mediu și Garda de Mediu și au fost luate în calcul. Le-am explicat celor de la Eco Sud că la celula 6 este o continuare de lucrări la una existentă. S-au făcut controale și au culminat acum, când celula 6 a trebuit să fie autorizată de către Agenția de Mediu. S-au cerut și o serie de remedieri la această groapă, mare parte dintre ele, 99% dintre cele solicitate și de noi, sub sancțiunea neavizării celulei 6 și a amenzilor date de Garda de Mediu, acolo se execută lucrări.

GdS: Bulevardul Râului, reabilitat cu fonduri europene, a fost spart. Sunteți mulțumit de starea în care este acum?
M.G.: Nimeni nu este mulțumit. Problema este că bulevardul Râului a prevăzut o casetare, o continuare a casetării și reabilitarea covorului asfaltic. Ceea ce a apărut pe Râului sunt probleme legate de casetarea anterioară, executată în anii 1990 – 2000, făcută sub altă tehnologie, iar acele casete „au lucrat“ în timp și au provocat aceste probleme din cauza precipitațiilor.

GdS: Trebuia amânată atunci reabilitarea bulevardului până când se rezolva casetarea executată mai demult?
M.G.: Dacă se amâna, se pierdeau banii. Execuția financiară a avut o perioadă care a expirat în decembrie 2015. Dacă puteai să o amâni, ca să faci casetarea efectiv, ieșeai din această perioadă. O să găsim soluții. Probabil sunt soluții locale, care nu afectează întreaga suprafață.

GdS: Tot mai mulți craioveni se plâng de întârzieri repetate în ridicarea gunoiului de către Salubritate.
M.G.: Așa cum știți, contractul de ridicare a gunoiului a fost delegat către operatorul regional, iar el a început operațiunea de montare a containerelor îngropate, însă noi nu am abandonat Salubritatea și am stabilit că dotările vor continua. Astfel, la ultima ședință de consiliu, a fost aprobat un leasing operațional pentru achiziționarea mai multor mașini noi.

GdS: Firma care ar trebui să monteze containerele nu a îngropat niciunul din cauza birocrației.
M.G.: Nu este așa simplu să îngropi 400 și ceva de containere. Da, nu a îngropat niciunul pentru că sunt în perioada de proiectare și de obținere a avizelor. Noi am delegat în Asociația Salubris (cea care implementează Master Planul de Deșeuri în Dolj – n.r.) două persoane cu funcții de răspundere care participă la fiecare ședință de avizare și care intervin ori de câte ori este o problemă mai delicată.