15.9 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljOperaţiunea „Baliza“ pe străzile din Craiova

Operaţiunea „Baliza“ pe străzile din Craiova

În Craiova, în fiecare săptămână apar gropi în carosabil, chiar şi pe străzile care au fost reparate destul de recent. Şoferii sunt puşi în dificultate şi sunt obligaţi să facă slalom printre gropi ca să evite să-şi strice maşinile. GdS a mers pe câteva străzi din Craiova, unde au apărut balize de semnalizare pentru gropi. Strada Râului este una dintre cele mai problematice din oraş, deși a fost asfaltată în urmă cu doar doi ani, printr-un proiect cu fonduri europene în valoare totală de 8,9 milioane de euro fără TVA, care a cuprins şi modernizarea străzilor Caracal și Bariera Vâlcii.
Pe lângă nenumăratele fisuri care au apărut la scurt timp după recepţia lucrării, la intersecţia cu strada Tecuciului a apărut şi o baliză care semnalizează o groapă. Nici strada Henry Ford nu este ocolită de probleme. Aceasta a fost modernizată în 2017, cu bani din bugetul local, însă, în zona în care strada este traversată de pod, exact sub acesta, gurile de canal nu sunt la nivelul carosabilului, pe ambele sensuri de mers, iar soluţia găsită a fost tot amplasarea de balize pentru ca şoferii să le ocolească. Gropi semnalizate cu balize erau marţi şi pe strada Petre Ispirescu. Aceasta se traversează destul de anevoios din cauza numeroaselor gropi apărute în asfalt de mult timp. Cu toate acestea, primăria nu a făcut nimic să rezolve situaţia. Chiar dacă şoferii văd gropile, aproape că le este imposibil să le ocolească din cauză că ocupă toată lăţimea carosabilului. În plus, în apropiere de intersecţia cu strada Dezrobii, artera a început să se surpe pe lângă o gură de canal. Aici nici măcar baliza nu mai putea oferi siguranţă, pentru că și dacă dacă ocoleai groapa, asfaltul se putea prăbuşi oricând. Acest lucru s-a mai întâmplat pe strada Petre Ispirescu, în urmă cu doi ani, când s-a format o groapă cu o adâncime de aproximativ un metru şi jumătate şi o lăţime de aproape un metru pătrat. GdS a întrebat Primăria Craiova despre situaţia acestor străzi, iar miercuri dimineaţă, pe strada Petre Ispirescu, apăruseră deja muncitorii pentru a remedia problema.

Strada Nicolae Bălcescu şi o parcare din Lăpuş, făcute pe sărite

În oraş, faptul că se pun balize pe lângă gropi pentru a nu se trece imediat la remedierile problemelor nu este singura deficienţă. Chiar şi acolo unde pare că începe o lucrare serioasă de modernizare a străzilor sau parcărilor, lucrurile se fac fără nicio noimă. Muncitorii firmei Delta ACM, care se ocupă de reparaţii, încep lucrarea, apoi după câteva zile aceştia pleacă din zona respectivă, lăsând în urmă dezastru. Aşa se face că pe strada Nicolae Bălcescu, sectorul cuprins între Calea Bucureşti şi A.I. Cuza a început asfaltarea străzilor şi trotuarelor, dar nu a fost dusă la bun sfârşit. Iar oamenii care locuiesc în zonă sunt nevoiţi să suporte consecinţele. Strada a fost asfaltată pe jumătate, iar cealaltă parte a rămas doar decopertată. La fel şi trotuarele. De asemenea, muncitorii au lăsat în urmă grămezi de moloz, iar lucrarea a fost abandonată fără să se ştie pentru cât timp. Şi în Lăpuş există aceeaşi situaţie. În parcările de pe strada Eustaţiu Stoenescu au fost asfaltate doar anumite segmente, pe sărite, fără niciun fel de logică. În aceste condiţii, zona arată mai urât decât înainte de a începe lucrările. GdS a adresat primăriei şi câteva întrebări legate de situaţia celor două zone, însă până la închiderea ediţiei nu am primit niciun răspuns.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS