5.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPrimăria schimbă „macazul“: Vrea autobuze hibride, nu electrice

Primăria schimbă „macazul“: Vrea autobuze hibride, nu electrice

Autoritățile locale din Bănie au ajuns la concluzia că autobuzele electrice nu sunt o soluție pentru transportul public, din cauza costurilor mari de întreținere

După ce s-a tot vorbit de fonduri europene pentru achiziția de autobuze noi, pomenindu-se la un moment dat și de autobuze electrice (chiar a fost testat vara trecută un astfel de autobuz pe traseele din oraș), autoritățile locale din Craiova au schimbat „macazul“: mijloacele de transport în comun electrice dorite vor fi, de fapt, hibride. Primarul Mihail Genoiu a fost cel care a venit cu această precizare, după ce a menționat că „nimeni din țară nu își dorește autobuze electrice“. Primarului municipiului Oradea, Ilie Bolojan, dat deseori ca exemplu pozitiv de Mihail Genoiu, a desființat, recent, ideea de autobuz electric, din cauza costurilor mari de întreținere.

Părerea primarului municipiului Oradea, Ilie Bolojan, cu privire la eficiența autobuzelor electrice pentru transportul public în comun, coincide cu cea a autorităților locale din Bănie. Edilul dat deseori ca exemplu pozitiv de primarul Craiovei, Mihail Genoiu, pentru investițiile de la Oradea, a criticat ideea de autobuz electric, din cauza costurilor mari de întreținere. „Un autobuz electric se ridică la 450.000 de euro. Acumulatorul electric trebuie înlocuit din doi în doi ani și costă 200.000 de euro. Nu e bine să punem carul înaintea boilor, trebuie să adoptăm soluții la problemele noastre“, spunea recent Ilie Bolojan, într-un interviu acordat hotnews.ro. La fel spun acum și reprezentanții municipalității craiovene. După ce s-a tot vorbit de accesarea de fonduri europene pentru achiziția de autobuze noi și s-a înaintat și ideea de autobuze electrice, ca un viitor al transportului în comun, autoritățile vin acum cu o altă abordare: cele 30 de autobuze electrice dorite vor fi, de fapt, hibride. Precizarea a fost făcută miercuri chiar de către primarul Craiovei, Mihail Genoiu.
Edilul a detaliat proiectele municipalității cu privire la modernizarea transportului public în comun din Bănie, iar la capitolul transport ecologic a menționat că „nimeni din țară nu își dorește autobuze electrice“. „Cele 30 de autobuze care se cumpără pe fonduri europene trebuie să respecte o condiție a UE: să fie ecologice. Ecologice, în accepția UE, înseamnă electrice, hibrid sau cu alimentare cu hidrogen. Opțiunea noastră este pentru autobuze hibride. Nimeni nu îmbrățișează ideea de autobuze electrice, nimeni din țară nu își dorește acest lucru. La o întâlnire de la sfârșitul anului trecut, noi, primarii de municipii, am cerut special să fie înlocuite autobuzele electrice cu autobuze Euro 6. S-a format o echipă din care a făcut parte inclusiv primarul de la Oradea (Ilie Bolojan – n.r), care a mers la Bruxelles și a discutat cu comisarii europeni pentru aceste fonduri, dar nu s-a obținut o derogare. Deci, la ora aceasta, dacă vrei să iei autobuze pe fonduri europene, alegi din cele trei variante“, a afirmat Mihail Genoiu.

Achiziția de tramvaie, cedată la Ministerul Dezvoltării

În afară de aceste 30 de autobuze hibride, alte 35 de autobuze ar urma să fie achiziționate printr-un împrumut rambursabil de la Banca Europeană pentru Dezvoltare. „Aceste autobuze pentru care discutăm cu BERD sunt Euro 6, deci cu o alimentare normală“, a menționat Genoiu. Acesta a mai precizat că depunerea cererii de finanțare pentru achiziția de autobuze cu fonduri europene se va face doar după ce va fi gata studiul de trafic comandat. „În momentul în care avem acest studiu de trafic, pe la jumătatea lunii mai preconizăm noi, putem să trecem la următorii doi pași: depunerea cererii de finanțarea și achiziția autobuzelor. Dar noi nu vom sta cu achiziția după semnarea contractului de finanțare, vom începe cu ele în paralel“, a explicat edilul.
În ceea ce privește achiziția de tramvaie, ea va fi făcută, potrivit lui Mihail Genoiu, de către Ministerul Dezvoltării, pe toată țara. Primăria Craiova vrea 14 tramvaie, dar pentru asta trebuie să implementeze și alte proiecte care țin de circulația lor: modernizarea căii de rulare a tramvaiului pe strada Henry Ford, extinderea sistemului de management al traficului, prin integrarea de noi semaforizări pe traseul tramvaiului (la intersecția bulevardului Decebal cu străzile Caracal și Henry Ford, la Pasajul Electroputere, pe Calea București) și modernizarea stațiilor de redresare pentru alimentarea electrică a tramvaielor. „Când aceste proiecte vor fi depuse, achiziția de tramvaie se va scoate la licitație de către Ministerul Dezvoltării, centralizat, pe toată țara. Asta înseamnă ca, pe la începutul toamnei, noi să avem dată la Ministerul Dezvoltării achiziția tramvaielor“, a conchis primarul Mihail Genoiu. Municipalitatea a scos la licitație, luna trecută, serviciile de proiectare – realizare DALI privind modernizarea căii de tramvai de pe strada Henry Ford și includerea în sistemul de management al traficului a intersecțiilor de pe traseu, plus upgradarea sistemului de management al traficului existent (valoare estimată, fără TVA, de 378.999 de lei), iar în această lună a reluat licitația privind modernizarea stațiilor de redresare – realizare DALI (valoare estimată, fără TVA, de 209.073 de lei).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS