19.8 C
Craiova
vineri, 26 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjScandal cu repetiție din cauza gazelor

Scandal cu repetiție din cauza gazelor

Locatarii din blocul G8 din cartierul craiovean Brazda lui Novac stau de patru zile fără gaze la bucătărie, fără posibilitatea să-și pregătească hrana sau măcar un ceai. Ei spun că de vină pentru oprirea gazelor la toate cele 176 de garsoniere ar fi un vecin, cel de la apartamentul 4, care a manevrat greșit canela de la conducta de gaze. La fel de vinovați, spun locatarii, sunt și cei de la asociația de proprietari, care nu se grăbesc să remedieze situația. Din acest motiv, toți proprietarii sunt revoltați și cer plecarea președintelui și administratoarei. „Stăm de patru zile fără gaze la aragaz din cauza locatarului de la apartamentul 4. Am înțeles că acesta a umblat la robinetul de la conducta de gaze și aceasta s-a stricat. Au chemat Distrigazul, au ridicat contorul general și noi am rămas așa. Cei de la asociație habar nu au! Am mai avut astfel de probleme și în vară, atunci am stat 15 zile fără gaze. Acum ne pun să facem din nou verificarea la gaze, dar am mai făcut acest lucru în vară. Unde se duc banii ăștia? Comisioane sau îi bagă ei în buzunar? Să plece! Nu fac nimic pentru noi, își cresc salariul cum vor, iar locatarii au ajuns să nu poată să-și pregătească mâncarea. Să plătească locatarul din cauza căruia suntem așa, nu noi!“, a spus cu supărare o locatară din blocul G8.
Oamenii sunt revoltați și se tem să nu se repete povestea din vară, când tot din cauza unui vecin au stat două săptămâni fără gaze naturale. „S-a mai întâmplat și în vară, când alt vecin ne-a lăsat fără gaze. Dacă au probleme, ei nu se duc să anunțe la asociație, cheamă Distrigazul. Aceștia vin, ridică ceasul și noi trebuie să scoatem banii să plătim verificările. Atunci am dat 25 de lei, și asta după ce în luna ianuarie 2017 făcusem revizia. Nimeni nu își dă interesul. Noi ce facem, trebuie să ne luăm butelie? În bloc sunt foarte mulți chiriași, iar cei de la asociație își văd doar interesul lor. Sunt două persoane vârstnice, președintele și administratoarea, și nu mai scăpăm de ei“, a declarat Florian Cazacu, proprietar în blocul G8.
În fața acestor acuze, președintele Asociației nr. 7 Brazda lui Novac a dat următoarele explicații: „Într-adevăr, locatarul de la apartamentul 4 a creat această problemă. Este chiriaș, și după ce folosește aragazul îl închide de la caneaua care face legătura cu conducta de gaze. Aceasta s-a stricat și a chemat Distrigazul, nu ne-a anunțat pe noi. Când ne-au sistat furnizarea gazelor, am chemat o firmă să facă verificări și să remedieze situația. Noi avem contract cu firma Smart Ecoplus. Acum am trimis un membru din comitet să anunțe la Distrigaz să vină să ne dea drumul la gaze“, a spus președintele asociației, Nicolae Roșoga.
Într-adevăr, unul dintre membrii comitetului a mers joi dimineață să solicite operatorului de gaze naturale să reia furnizarea gazelor, numai că demersurile acestuia au rămas fără rezultat. „Am fost la Engie, dar mi-au spus că trebuie să facem verificarea instalației de gaze în tot blocul și să le ducem un certificat de garanție. Abia atunci vor relua furnizarea gazelor în blocul G8. Plus că ne-au mai cerut și un proiect al instalației de gaze din întreg blocul“, a spus Constantin Stoenac.

Cum se procedează

Care este procedura în astfel de situaţii ne-a explicat reprezentantul firmei Smart Ecoplus (fostă Elsaco), Mihai Roncea. „În astfel de situații, după remedierea defecțiunilor se face verificarea instalației din bloc și se eliberează un certificat. Ulterior, asociația se prezintă cu aceste documente la Engie, iar distribuitorul va relua furnizarea gazelor naturale în respectivul condominiu. În blocul G8 nu ne-a solicitat încă asociația să facem verificarea instalației de gaze. Aceasta este necesară, chiar dacă s-a mai făcut anterior acestui incident“, a precizat reprezentantul Smart Ecoplus.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS