15.9 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAdministratorii de la asociații scapă de evaluările anuale

Administratorii de la asociații scapă de evaluările anuale

Administratorii împărtășesc decizia primăriei de a renunța la testările anuale

Administratorii angajați la asociațiile de proprietari din Bănie scapă de evaluările anuale. În sfârșit, Primăria Craiova și-a dat seama că hotărârea luată în 2012 (HCL 303/2012) este o aberație, pentru că an de an cele câteva sute de administratori erau nevoiți să susțină o evaluare care nu folosea nimănui, din câte spun chiar aceștia. Acum, primăria a decis să modifice hotărârea de consiliu și să scoată din cuprinsul acesteia articolele care prevedeau obligativitatea testărilor periodice (art. 25, lit. g, art. 26 lit. c, art. 32, art. 33, art. 34, art. 35, art. 37 și art. 38 lit. a și d și art. 59). Evaluările erau importante pentru administratorii angajați la asociațiile de proprietarii, deoarece nepromovarea acestora ducea la suspendarea atestatului și chiar pierderea temporară a locului de muncă. Anularea testărilor atrage după sine și eliminarea suspendării atestatelor, acestea putând fi doar retrase de autoritatea emitentă, adică primăria, iar măsura se va comunica administratorilor în scris. Toate modificările aduse Regulamentului pentru organizarea și desfășurarea examenului de atestare a persoanelor fizice, în vederea îndeplinirii funcției de administrator de imobile și autorizarea persoanelor juridice specializate pentru activitatea de administrare a imobilelor, se găsesc pe site-ul primăriei și sunt supuse dezbaterii publice. „Persoanele fizice sau persoanele juridice interesate pot depune propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare cu privire la proiectul supus consultării, până la data de 05.04.2018, la Centrul de Informații pentru Cetățeni din cadrul Primăriei Municipiului Craiova, str. A.I. Cuza nr. 7, prin fax: 0251.411.561 sau e-mail: [email protected]“, se arată în anunțul Primăriei Craiova.

Administratorii se bucură

Decizia Primăriei Craiova este bine primită de administratorii asociațiilor de proprietari, care nici în 2012 nu au agreat ideea evaluărilor anuale, dar nu au contestat hotărârea. „Este foarte bine că s-a luat această decizie. Nu-și aveau rostul aceste verificări anuale. Ce alte categorii de angajați mai erau testați în fiecare an ca noi? De ce să-i suspenzi omului atestatul, când el muncește în acest domeniu de peste 20 de ani? Nici cei care ne evaluau pe noi nu sunt verificați așa de des. Problemele și stresul nostru sunt aici, la asociație, cu proprietarii, nu să ne pierdem timpul cu aceste examinări“, este de părere Ioana Tudor, administrator la Asociația de proprietari 2 Spania.
La rândul său, Mariana Gherghe, administrator la Asociația de proprietari nr. 17 Brazda lui Novac, spune: „Era prea mult. Testări anuale pentru administratorii de asociații, în timp ce alte categorii de profesioniști nu se găsesc în această situație?! Eu sunt de acord cu o verificare a cunoștințelor, dacă avem modificări ale legilor în domeniu sau după niște cursuri de perfecționare, altfel nu văd rostul acestor evaluări“.
Alți administratori sunt mult mai direcți. „Noi să fim evaluați an de an, dar pe ei (inspectorii primăriei – n.r.) cine îi evaluează? Bine că s-au trezit la realitate“, spune Marin Trăsnitu, administrator.
Primăria Craiova păstrează totuși dreptul de a-i testa pe cei care vor să obțină atestatul de administrator, dar și de a retrage certificatul de atestare a acestora.
În concluzie, după dezbaterea publică, decizia primăriei va fi supusă spre aprobare consiliului local, în forma actuală sau într-o formă modificată.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS