3.9 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDe ce aştepţi o jumătate de oră să vină apa caldă la robinet

De ce aştepţi o jumătate de oră să vină apa caldă la robinet

Mai mulţi locatari ai unui bloc din centrul Craiovei se plâng de faptul că au mai tot timpul probleme cu apa caldă. Cei în cauză trebuie să aștepte chiar și o jumătate de oră pentru a curge apă caldă la robinet, timp în care o cantitate considerabilă de apă rece este înregistrată pe apometrul de apă caldă și plătită de proprietari ca atare. Cazul nu este singular în Craiova. Foarte multe asociații de proprietari se plâng că, din lipsa recirculantei, apa de la robinet este mai mult rece decât caldă. „Avem probleme cu apa caldă. Pe parcursul unei zile sunt momente în care vine fierbinte, dar și momente când vine rece. Este neplăcut“, spune proprietara de la apartamentul 2, bloc 3 de pe Calea Unirii. Lucru confirmat și de proprietarul de la apartamentul 12. „Într-adevăr, nu avem apă caldă tot timpul. Dăm drumul și curge apă rece. Trece ceva timp până când temperatura acesteia crește și o putem folosi. Suntem nemulțumiți. În aceeași situație sunt și vecinii de la apartamentul 11“, spune Dumitru Butaliu, proprietar în blocul 3, Calea Unirii. Proprietarii se întreabă dacă apa caldă le este furnizată în bloc sub parametrii normali de temperatură și presiune.
Problema este înrăută-țită și de faptul că unii dintre locatari sunt debranșați de la rețea, având centrale individuale sau boilere, susțin cei de la asociația de proprietari. „Locatarii ne-au sunat și pe noi la asociație, spunând că sunt nemulțumiți că nu au apă caldă. I-am anunțat pe cei de la Termo. Aici au tot fost probleme, fiindcă sunt proprietari care și-au montat centrale, alții boilere și alții au rămas pe termoficare. Nici noi nu știm ce să le mai spunem locatarilor. PT-ul la care este arondat blocul este automatizat și este coordonat de la Dispeceratul din Craiovița Nouă. Când apar probleme nici nu ai cum să mergi la punctul termic să întrebi ce se întâmplă. Oamenii vor să aibă apă caldă“, spune Mariana Marin, administratoarea asociației.
Specialiștii de la SC Termo Craiova SRL, furnizorul local de căldură și apă caldă, precizează că, în primul rând, ar putea exista o deficiență între corespondența dintre PT Romul, punctul termic automatizat la care este legat blocul 3 și dispeceratul situat într-un PT din Craiovița Nouă. În al doilea rând, ar putea fi un clapet de reținere (supapă) care nu ar funcționa corect, deși în cazul acestei asociații respectivul clapet a fost schimbat anul trecut. Totuși, verdictul reprezentanților Termo este altul: coloanele sunt colmatate din cauza calcarului și nitraților care se depun pe coloane și din această cauză apa caldă ajunge cu greutate în apartamentele locatarilor.
Într-o situație similară se găsesc și o parte dintre locatarii din Asociația nr. 21 Craiovița Nouă. „Din cauza problemelor cu apa caldă, la noi în asociație mulți locatari și-au montat centrale sau boilere. În asociația noastră este pusă în funcțiune și recirculanta, dar cu toate acestea, proprietarii tot mai așteaptă până să curgă apă caldă la robinet. Trebuie totuși să ne gândim și la circuitul apei. Știm că dacă oamenii nu dau drumul la apă caldă și aceasta se răcește pe coloane, va fi afectat cel care deschide primul robinetul“, a spus președintele Asociației de Proprietari nr. 21 Craiovița Nouă, Marius Popescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS