22 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjPeste 70% din parcul auto al Transloc este bun de casat

Peste 70% din parcul auto al Transloc este bun de casat

Troleibuzele din Târgu Jiu au fost cumpărate în 1993
Troleibuzele din Târgu Jiu au fost cumpărate în 1993

Peste 70% din parcul auto al firmei de transport în comun din Târgu Jiu este bun de casat. Este vorba de mijloace de transport din 1991 şi din 1993. Există la Târgu Jiu două autobuze care sunt în circulaţie de peste 26 de ani şi încă nu a decis nimeni să le tragă pe dreapta. Motivul este legat de lipsa banilor de investiţii. An de an, conducerea firmei din subordinea Consiliului Local Târgu Jiu se plânge de lipsa finanţării, deşi nici măcar subvenţia pentru biletele călătorilor nu este achitată la timp. Mai mult decât atât, din cauză că în anii trecuţi nu s-a plătit luni de zile subvenţia, suma acumulată a depăşit un milion de euro. A urmat o decizie a Curţii de Conturi şi astfel milionul de euro a ajuns în conturile Transloc şi cu banii respectivi s-a reuşit achiziţionarea a cinci autobuze turceşti noi. Sunt singurele investiţii din 1993 încoace.

Totul trebuie dus la fier vechi

Vasile Brânzan, liderul de sindicat al muncitorilor de la Transloc Târgu Jiu, a declarat că şoferii şi mecanicii lucrează în condiţii deosebit de grele. Condiţii improprii sunt de fapt şi pentru călătorii care achită doi lei pentru un bilet de troleibuz sau de autobuz. Preţul ar fi mult mai mare în lipsa subvenţiei de la Consiliul Local. Este vorba de un cost total de 2,5 lei pentru fiecare bilet. Adică bugetul comunităţii locale subvenţionează mai mult de jumătate din preţul unei călătorii. Nu sunt bani de investiţii nici în ceea ce priveşte parcul auto, dar nici pentru modernizarea atelierelor, a staţiei ITP şi a spălătoriei auto. Toate halele arată ca înainte de 1989. Vasile Căilean, directorul Transloc Târgu Jiu, a declarat că, dacă s-ar face investiţii, firma ar intra în faliment.

Toate troleibuzele sunt uzate

Liderul de sindicat Vasile Brânzan a mai spus că toate troleibuzele ar trebui scoase din circulaţie pentru că nu mai corespund din punct de vedere fizic. „Sunt 15 troleibuze care sunt uzate şi trebuie casate. Deci nu ar mai trebui să circule. Şi instalaţia electrică nu mai corespunde – este extrem de uzată. Avem 23 de autobuze, dintre care 13 trebuie casate. Mai rămânem cu zece autobuze în total, care ar mai corespunde cât de cât, în rest totul trebuie tăiat şi dus la fier vechi. Am avut un mecanic săptămâna trecută care a murit. Dacă ne uităm în ce condiţii lucrează iarna sau vara nu ne mai mirăm. A făcut accident vascular. Altul a fost găsit mort dimineaţa în pat. Nu se mai poate aşa. Apoi ne punem întrebarea în ce condiţii de siguranţă circulă călătorii, dacă toate troleibuzele trebuie casate. Acum începe şcoala şi o să transportăm mii de elevi. Poate îşi pune cineva nişte întrebări de ce nu se fac nişte investiţii în domenii prioritare. Transportul este imaginea oraşului“, a spus Vasile Brânzan, lider de sindicat la Transloc Târgu Jiu. Administraţia şi sindicatele vor semna joi contractul colectiv de muncă, după luni de blocaj.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS