Acasă Local Dolj De ce s-a răzuit asfaltul recent turnat pe DN 65?

De ce s-a răzuit asfaltul recent turnat pe DN 65?

-

Un cititor GdS ne-a semnalat o situație sesizată pe Drumul Național (DN) 65, după intersecția cu Centura de Nord a Craiovei, spre aeroport. În urmă cu câteva luni, pe acest sector de drum s-a turnat un strat nou de asfalt, însă zilele trecute, pe anumite porțiuni, asfaltul proaspăt a fost răzuit. „De se s-a răzuit asfaltul, care doar ce a fost turnat pe drumul spre aeroport? Nu înțeleg logica pentru care se asfaltează de două ori în câteva luni aceeași bucată de drum. Să se plătească de două ori aceeași lucrare, poate“, a fost mesajul primit de la respectivul cititor.
Vineri, pe drumul spre Aeroportul Craiova, pe benzile reabilitate recent (s-a răzuit asfaltul vechi și s-a turnat un nou covor asfaltic) existau două porțiuni cu asfalt răzuit: una la intersecția cu drumul care duce spre cartierul Aeroport (unde se află stația RAT), cealaltă la intersecția cu intrarea de la Metro. În ambele zone este prevăzută și trecere de pietoni, care însă abia se mai zărea acum după răzuirea asfaltului. „În această zonă s-a lucrat anul trecut pe bucăți, adică pe anumite porțiuni de drum s-a răzuit asfaltul și s-a turnat un strat nou. Asta se întâmpla prin toamnă. În urmă cu câteva luni au venit din nou, iar de data asta au refăcut tot drumul. S-a turnat asfalt pe toată porțiunea, începând de la intersecția cu Centura de Nord și până dincolo de Metro, inclusiv pe la trecerile de pietoni. Acum s-a răzuit iar asfaltul, la intersecția cu drumul care duce spre cartierul Aeroport și la intrarea spre Metro“, a explicat un craiovean care locuiește în cartierul Aeroport. „De ce au mai asfaltat, dacă au răzuit din nou? Bani cheltuiți aiurea“, a adăugat acesta.
Pe respectivul sector de drum mai sunt câteva mici porțiuni cu asfalt răzuit, dar în cazul celor două se vede clar că s-a decopertat asfaltul nou. Conducerea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, instituție care are în administrare DN 65, susține că drumul respectiv este încă în lucru. „Sectorul de drum respectiv, care face parte din DN 65, este în prezent în lucru. Se toarnă un șlam bituminos care va prelungi durata de viață a drumului. O să fie refăcute și marcajele rutiere, o să se refacă și trecerile de pietoni, iar drumul va arăta mult mai bine“, a precizat Bogdan Bratu, directorul DRDP Craiova. Vineri, lucrările continuau în această zonă. O echipă de muncitori, cu utilajele aferente, se afla pe Calea București, imediat după intersecția cu Centura de Nord (zona Hanul Doctorului), unde răzuia asfaltul de pe mijlocul drumului. Potrivit Direcției de Drumuri şi Poduri, și acest tronson va fi tratat cu șlam bituminos, parte a procesului de reparare a drumului.
Până ieri, angajații DRDP Craiova turnaseră șlamul bituminos pe marginea străzii Calea București, până aproape de intersecția cu Centura de Sud a Craiovei.
Şlamul bituminos este un amestec de nisip cu emulsie bituminoasă, care se răspândeşte în stare fluidă pe o suprafaţă în prealabil pregătită, în vederea obţinerii unui înveliş subţire continuu cu grosimea între 3 şi 7 mm, și reprezintă unul dintre procedeele de tratare a îmbrăcăminţilor rutiere. Avantajul constă în faptul că, datorită proprietăţilor cunoscute ale emulsiilor, se obţine un mortar asfaltic foarte fluid, cu mare adezivitate, care se întăreşte rapid pe suprafaţa părţii carosabile şi permite darea în circulaţie a sectorului la un interval de timp foarte scurt după aşternere.

De luni ar începe reabilitarea podului de la Malu Mare

Directorul împuternicit al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova a vorbit și despre situația podului de pe DN 55, din comuna Malu Mare, a cărui reabilitare era programată să înceapă din luna mai. Numai că italienii de la SECOL, societatea care a câștigat contractul privind consolidarea şi refacerea întregului drum Craiova – Bechet, în valoare totală de 67,4 milioane de lei, au tot amânat începerea lucrărilor la podul peste pârâul Valea Ilenei. „Am primit promisiuni din partea constructorului că de luni se va apuca de lucru la pod și că îl va termina până la toamnă. Ar fi bine să se țină și de cuvânt, pentru că vom trece la penalizări“, a afirmat Bogdan Bratu, care s-a declarat total nemulțumit de ritmul lucrărilor de pe DN 55. La începutul lunii iulie, DRDP a precizat că a trimis și o notificare constructorului, căruia i-a dat un termen de zece zile să demareze lucrările, în caz contrar urmând să se treacă la penalități. Termenul acordat s-a scurs, dar angajații de la SECOL nu și-au făcut apariția la kilometrul 11 al drumului pentru organizarea de șantier și demararea lucrărilor. Potrivit contractului, lucrările de reabilitare a podului de la Malu Mare ar trebui să fie gata pe 30 septembrie, iar întregul drum Craiova – Bechet până la sfârșitul anului.

ȘTIRI VIDEO GdS