14.5 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDN 56 Galicea Mare – Calafat încă așteaptă asfaltul

DN 56 Galicea Mare – Calafat încă așteaptă asfaltul

La începutul săptămânii, muncitorii și utilajele Mochlos SA lipseau de pe bucata de drum  pe care o reabilitează încă din toamna anului 2012
La începutul săptămânii, muncitorii și utilajele Mochlos SA lipseau de pe bucata de drum pe care o reabilitează încă din toamna anului 2012

La mai bine de patru ani de la inaugurarea podului peste Dunăre Calafat – Vidin, lucrările de reabilitare a DN 56 Craiova – Calafat încă nu s-au încheiat. Dacă Delta ACM, firma care a asfaltat tronsonul de 47 de kilometri dintre Craiova și Galicea Mare, aproape și-a terminat treaba, nu același lucru se poate spune despre sectorul cuprins între Galicea Mare și Calafat, unde ar trebui să lucreze grecii de la Mochlos SA. Ar trebui, pentru că marți, de exemplu, pe cei 33,8 kilometri de drum dintre Galicea Mare și Calafat nu era nici un muncitor sau utilaj al firmei elene.
Întrebat despre această situație, Bogdan Bratu, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova, a precizat pentru GdS că în cursul zilei de joi a mers pe DN 56, între Galicea Mare și Calafat, unde, de asemenea, nu a găsit nici un muncitor. Acesta a mai spus că luni dimineață va reveni pe tronsonul de drum respectiv pentru a cere explicații grecilor de la Mochlos SA.
Să vedem istoria reabilitării acestui drum care, în total, măsoară numai 80,4 kilometri.
Contractul cu Delta ACM a fost semnat în octombrie 2011, lucrările au început o lună mai târziu, iar termenul de finalizare a fost amânat de mai multe ori. Delta a primit termen până la sfârșitul lunii iulie pentru a remedia mai multe neconformități constatate de reprezentanții CNAIR, printre care și unele ce țin de siguranța circulației. Marți, angajații Delta curățau rigolele de pe marginea drumului și făceau ultimele retușuri în vederea recepției lucrărilor.
La celălalt tronson din DN 56 supus reabilitării, cel dintre Galicea Mare și Calafat, lucrurile s-au mișcat mult mai greu. Acest sector de drum de 33,8 kilometri a fost adjudecat de grecii de la Mochlos SA, care au semnat contractul în august 2012. O lună mai târziu au început lucrările, care ar fi trebuit finalizate în 24 de luni. Ca și în cazul Delta, termenul de finalizare a tot fost prelungit, însă asfaltul pe șosea s-a lăsat așteptat.
În prezent, între Galicea Mare și Golenți, numai câteva porțiuni de șosea sunt aproape gata. Mai avansate sunt lucrările dintre Golenți și Basarabi, însă între Basarabi și Calafat au fost finalizate în proporție de aproximativ 70%. Mai trebuie spus că pe acest tronson se găsesc porțiuni de șosea care au rămas încă neatinse de utilajele Mochlos SA, una fiind în zona intersecției dintre DN 56 și DN 56A, iar alta chiar în comuna Galicea Mare.

Mochlos SA a cerut încă un termen pentru finalizarea lucrărilor

Potrivit ultimelor informații comunicate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), beneficiarul lucrărilor de reabilitare a DN 56, Mochlos SA, a solicitat extinderea termenului de finalizare până în octombrie 2017, solicitarea firmei elene fiind în curs de soluționare. Termenul anterior pentru finalizarea lucrărilor a fost 30 martie 2016.
Lucrările de reabilitare a acestui tronson au fost executate în proporție de aproximativ 75%, situația fiind la fel ca la sfârșitul lunii mai, când CNAIR estima că drumul e gata în proporție de 70-75%.
Printre motivele întârzierilor se numără „blocajele financiare cauzate de situația bancară și financiară din Grecia“, după cum a motivat mereu CNAIR, dar și un sens giratoriu care ar trebui construit la intersecția cu DN 56A, pentru care este nevoie însă de suprafețe suplimentare de teren. Termenul estimat pentru realizarea sensului giratoriu este septembrie 2017.

Drumul Craiova – Calafat arată bine pe hârtie

Potrivit informațiilor făcute publice pe pagina de internet a CNAIR (secțiunea Proiecte finanțate prin instrumente structurale), valoarea totală a lucrărilor de pe DN 56 Craiova – Calafat este de 245.705.979 de lei. Pe lângă reabilitarea celor 80,4 km de șosea, contractul prevede construirea a două poduri noi, reabilitarea altor cinci poduri, a 61 de podețe și opt intersecții. De asemenea, în proiect a fost inclusă și reabilitarea celor 12 spații de parcare existente.
Tot CNAIR ne spune că reabilitarea DN 56 înseamnă „asigurarea până în anul 2015 a unei legături rutiere modernizate între localitățile Craiova și Calafat, inclusiv acces la granița sudică a României prin trecerea Dunării pe podul nou Calafat – Vidin“.
Această legătură ar însemna reducerea timpului de parcurs între Craiova și Calafat, reducerea cu peste 7 milioane de euro a costurilor de operare a vehiculelor și reducerea numărului de accidente cu 10%. Ultima actualizare a acestor informații a fost făcută de CNAIR pe 19 august 2014, iar realitatea arată că lucrările de pe DN 56, mai ales între Galicea Mare și Calafat, sunt departe de a fi terminate.
Mai trebuie spus că, la începutul lunii iulie, CNAIR a anunțat semnarea unui nou contract de supervizare pentru reabilitare DN 56 Galicea Mare- Calafat. Contractul, în valoare de 124.929 de lei fără TVA, a fost semnat cu SC KAPPA- ARCHITECTS & ENGINEERS SRL. Obiectivul principal al contractului constă în furnizarea de servicii de supervizare pe durata execuției lucrărilor şi emiterea certificatului la terminarea lucrărilor. Ordinul de începere a serviciilor de supervizare a fost emis pe 21 iunie și are o durată de implementare de cinci luni.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS