Acasă Local Gorj Lucrările la varianta ocolitoare, blocate de doi ani în zona Amaradia

Lucrările la varianta ocolitoare, blocate de doi ani în zona Amaradia

-

Peste puţin timp se vor împlini doi ani de când lucrările la varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu sunt blocate în puncul Amaradia. Este vorba de o porţiune de doi kilometri de teren pe care nu se află amplasate construcţii. Proprietarul a reuşit să blocheze în instanţa de judecată expropierea porţiunii de teren şi procesul trenează de doi ani. Instanţa care urmează să ia o decizie în acest caz este Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Este interesant însă ce au făcut timp de doi ani juriştii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Infrastructură Rutieră, pentru a debloca situaţia. De doi ani, lucrările sunt neterminate la podul peste râul Amaradia de lângă Târgu Jiu. Grinzile podului au rămas nemontate şi au început să se degradeze. De asemenea, una dintre pilele de la pod a ruginit aproape de tot. Proprietarul terenului, un cunoscut notar din Târgu Jiu, a fost nemulţumit de cuantumul despăgubirii acordate de stat şi a decis să blocheze în instanţă lucrările, în încercarea de a devia traseul şoselei.

Au fost montate grinzile la pasajul de la Drăgoieni

În prezent, lucrările au trecut de 50%. Angajaţii firmei Collini Lavori au început să monteze din această săptămână grinzile la pasajul care va fi construit în Drăgoieni, în zona fostei staţii de asfalt. Pasajul traversează DN 67, în zona localităţii componente Drăgoieni şi este o componentă importantă a variantei ocolitoare a municipiului Târgu Jiu. De asemenea, toate utilităţile au fost relocate și nu mai sunt probleme. După ce va fi gata pasajul, se va construi şi un sens giratoriu în zonă. Pasarela va face legătura între viitoarea centură şi Drumul Naţional 67. „Se montează grinzile la DN 67, la Drăgoieni. Este vorba de grinzi de mare tonaj. Lucrarea face parte din varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu“, a declarat Ion Tudor, şeful Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale.

Proiect de 66 de milioane de euro

Varianta ocolitoare a oraşului Târgu Jiu costă 66 de milioane de euro. Finanţarea provine din Fondul European de Dezvoltare Regională şi de la bugetul de stat. Bugetul total al investiţiei este de o sută de milioane de euro, iar câştigătoare a licitaţiei a fost desemnată firma Collini Lavori din Italia. Şoseaua ocolitoare va avea o lungime de 20 de kilometri şi va scoate traficul greu din Târgu Jiu. Lucrările ar fi trebuit să fie finalizate în acest an, însă nu este cazul: „Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulţi kilometri de centură) va asigura legăturile între Filiaşi (DN 66), Râmnicu Vâlcea (DN 67) şi Petroşani (DN 66) şi are o lungime de 14,9 kilometri. Varianta vest asigură legăturile între Filiaşi (DN 66), Drobeta Turnu Severin (DN 67) şi Băile Herculane (DN 67D) şi are o lungime de cinci kilometri. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Naţional 67. Centura va fi construită pe DN 66, care traversează municipiul Târgu Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67 D, incident în nord-vest. Aşadar, mai detaliat cele două subproiecte de deviere a traficului în Târgu Jiu vor avea următorul amplasament: desprinderea de sub podul de cale ferată din Romaneşti, trecerea traseului peste râul Amaradia, peste calea ferată, undeva periferic la limită cu strada Mărgăritarului. Urmează apoi pe la partea de răsărit, ieşire prin cartierul Primăverii, trecerea peste drumul naţional cu un pasaj suprateran, undeva în zona staţiunii pomicole la intrarea în Drăgoieni, apoi continuarea traseului peste deal, iese undeva în partea de nord a municipiului, cu pasaje peste calea ferată peste Amaradia şi drumul naţional către Petroşani, aşa încât în toată acea zonă să se iasă din Târgu Jiu, la intersecţia cu zona Muşeteşti. Pe cealaltă bretea de ocolire a municipiului Târgu Jiu, din acelaşi nod de cale ferată se va desprinde pe partea de apus, va trece peste râul Jiu, peste Şuşiţa, peste DN 67 D, va ajunge pe undeva pe tronsonul 2 din fostul traseu de mocăniţă“, a declarat Marius Ionescu, directorul tehnic al Primăriei Târgu Jiu.

ȘTIRI VIDEO GdS

Concurs anulat la Infecţioase din cauza… prea multor candidaţi

Situaţie atipică la Spitalul Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumologie „Victor Babeş“ din Craiova. Spitalul a anulat concursul pentru ocuparea a 17...