16.2 C
Craiova
vineri, 29 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljMisterul plombelor apărute subit pe DN 55 Craiova - Bechet

Misterul plombelor apărute subit pe DN 55 Craiova – Bechet

Mai mulţi cititori ai Gazetei de Sud ne-au sesizat în legătură cu felul în care arată DN 55 Craiova – Bechet, de la intrarea în Făcăi până în comuna Malu Mare, făcând referire la plombele apărute subit în asfaltul turnat anul trecut şi care nu ar fi prezentat vreo urmă de degradare care să necesite reparaţii. „Drumul arăta impecabil, dar ne-am trezit cu utilaje care spărgeau asfaltul“, este relatarea unuia dintre cititori. Oamenii nu înţeleg de ce un drum asfaltat a trebuit distrus pentru a fi ulterior plombat pe mai multe porţiuni. DN 55 este încă în lucru, iar într-un răspuns oferit DRDP Craiova de către proiectant se menţionează că plombele respective sunt, de fapt, remedieri făcute de constructor înainte de turnarea ultimului strat de asfalt. Potrivit proiectantului Irimat Cons, lucrările la DN 55 Craiova – Bechet, începute în anul 2014, ar fi realizate în proporţie de 47%.

Şoferii care au circulat săptămâna trecută pe DN 55 Craiova – Bechet au avut surpriza să constate că asfaltul turnat anul trecut a fost spart din loc în loc şi reparat. Plombele, late de peste un metru, începeau din dreptul unităţii militare de la Făcăi şi continuau nu doar până la ieşirea din Craiova, ci până în localitatea Malu Mare. Unele traversau drumul de la un capăt la altul, altele se opreau până la jumătatea lui, iar altele fuseseră turnate chiar pe mijlocul părţii carosabile. Prin urmare, un drum pe care se circula ca-n palmă şi pe care se turnaseră anul trecut două straturi de asfalt se transformase, pe o distanţă de câţiva kilometri, într-unul peticit, spre indignarea şoferilor.
De altfel, mai mulţi cititori GdS ne-au şi sesizat acest aspect, unul dintre ei povestind chiar că a asistat cu uimire la modul în care utilajele spărgeau asfaltul în urmă cu două săptămâni, deşi acesta arăta impecabil. „Doresc să vă semnalez un fapt incredibil care s-a petrecut recent. Locuiesc în comuna Malu Mare şi fac zilnic drumul până la Craiova. DN 55, care leagă Craiova de Bechet, a fost reabilitat acum doi ani şi pot să spun că încă şi anul trecut s-a mai lucrat la ultimele finisaje. Lucrarea a fost realizată impecabil, adică şoseaua era netedă ca o coală de hârtie, cu excepţia a două mici zone de aproximativ 30 de metri, la trecerea la nivel peste calea ferată de la Făcăi şi în dreptul penitenciarului. Săptămâna trecută (acum două săptămâni, n.r.) am constatat că au început lucrări la acest drum. Erau multe utilaje care spărgeau asfaltul. Iniţial, am crezut că este vorba de traversarea unor ţevi sau cabluri sau alte lucrări edilitare, dar a doua zi am constatat că, începând de la calea ferată, la distanţe de aproximativ 100 de metri, şoseaua fusese spartă până în comuna Malu Mare. Nu mi-a venit să cred că o şosea abia reabilitată şi care era în condiţii excelente fusese efectiv distrusă. Pentru că pe parcursul lucrărilor circulaţia a fost întreruptă, stăteam toţi şoferii şi ne uitam cum frezele spărgeau asfaltul nou. După câteva zile, acele tranşee au fost acoperite cu asfalt. Sincer, nu puteam să înţeleg logica de a distruge un drum naţional impecabil pentru ca după câteva zile să-l cârpeşti cu plombe“, ne-a transmis respectivul cititor, la începutul săptămânii trecute.

Plombele sunt „remedieri înainte de aşternerea stratului de uzură“

Plombele de pe DN 55 ar fi remedieri făcute de constructor înainte de turnarea ultimului strat de asfalt, care a şi fost turnat ulterior (Foto: Claudiu Tudor)
Plombele de pe DN 55 ar fi remedieri făcute de constructor înainte de turnarea ultimului strat de asfalt, care a şi fost turnat ulterior (Foto: Claudiu Tudor)

Într-adevăr, plombele turnate pe DN 55, de la Craiova la Malu Mare, păreau săptămâna trecută ca nişte denivelări şi se simţeau în trafic. La ieşirea din Malu Mare însă, nu mai existau plombe, ci un strat nou de asfalt. DN 55 Craiova – Bechet este încă în lucru, contractul privind consolidarea şi refacerea drumului între kilometrii 4+400 – 71+100, în valoare de 60 de milioane lei (fără TVA), fiind atribuit în noiembrie 2013 italienilor de la Secol (aceiaşi care au executat şi varianta de ocolire Craiova Sud şi care lucrează în prezent la centura ocolitoare a Caracalului). Reabilitarea celor 67 de kilometri dintre Craiova şi Bechet, începută în 2014, s-ar afla, în prezent, la un stadiu de execuţie de 47%, potrivit unui răspuns oferit la sfârşitul săptămânii trecute de către proiectantul SC Irimat Cons SRL, care se ocupă de supervizarea lucrărilor de pe DN 55, Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, cea care are în administrare drumul.

Zonă de pe DN 55 Craiova - Bechet, unde s-a turnat deja ultimul strat de asfalt, cel de uzură (Foto: Claudiu Tudor)
Zonă de pe DN 55 Craiova – Bechet, unde s-a turnat deja ultimul strat de asfalt, cel de uzură (Foto: Claudiu Tudor)

„Lucrările sunt realizate în proporție de aproximativ 47%. Ultimul strat de asfalt, cel de uzură, a început să fie executat de la km 11+750 (interiorul localităţii Malu Mare) spre km 71+400 (port Bechet). Au fost demarate şi lucrările pentru amenajarea scurgerii apelor pluviale, acestea urmând să fie amplasate pe zonele prevăzute în proiect. Lucrările rămase de executat sunt cele la poduri, scurgerea apelor, lărgirea părţii carosabile, ridicarea liniei roşii pe trei sectoare de drum (aducerea la cotă a profilului drumului – n.r.), amenajarea parcărilor şi a drumurilor laterale, acces la proprietăţi, semnalizare şi marcaje“, se preciza în răspunsul respetiv.
Proiectantul a lămurit şi misterul plombelor de pe DN 55 turnate recent de constructor, susţinând că ele reprezintă, de fapt, remedieri înainte de aşternerea stratului de uzură. „Pe zonele unde nu au fost prevăzute reparaţii sau montarea elementelor antifisură, precum şi din lipsa protecţiei stratului de legătură pe perioada iernilor trecute, au mai apărut mici degradări care trebuie remediate înainte de aşternerea ultimului strat de asfalt, cel de uzură“, a explicat proiectantul. De altfel, sâmbătă, plombele de pe sectorul de drum de la ieşirea din Craiova (zona Făcăi) dispăruseră sub un strat de asfalt proaspăt turnat, stratul de uzură al drumului.

Podul de la Malu Mare ar fi gata la Crăciun

Lucrările la podul de la Malu Mare vor începe în luna iulie (Foto: Claudiu Tudor)
Lucrările la podul de la Malu Mare vor începe în luna iulie (Foto: Claudiu Tudor)

În cadrul lucrărilor de reabilitare a DN 55 intră şi cele privind refacerea şi consolidarea podului peste pârâul Valea Ilenei, din comuna Malu Mare (km 11+552), care s-a degradat vizibil în ultimii ani, iar din vara anului trecut s-a ales şi cu balustradele de beton distruse, în urma unui grav accident de circulaţie. Conform proiectului, lucrările de reabilitare a podului ar trebui să dureze circa cinci luni, timp în care circulaţia nu se va închide, ci se va derula pe jumătate de cale. Lucrările cad tot în sarcina constructorului care se ocupă de reabilitarea DN 55, ultimul termen oferit de acesta privind demararea lor fiind luna iulie. Iniţial, s-a vorbit de luna aprilie, iar apoi de a doua jumătate a lunii mai. „Pe 24 aprilie s-a dat ordinul de începere a lucrărilor de reabilitare şi consolidare a podului peste pârâul Valea Ilenei, din localitatea Malu Mare, iar constructorul are cinci zile la dispoziţie să se organizeze şi să ia toate avizele necesare. Se aşteaptă însă şi rezultatul unei noi expertize tehnice“, explicau luna trecută, pentru GdS, reprezentanţi ai DRDP Craiova, administratorul drumului.
Perioada de demarare a lucrărilor la pod a fost însă decalată după apariţia noii expertize, iar termenul de finalizare ar fi acum sfârşitul lunii decembrie. „Expertiza pentru podul de la km 11+552 a fost refăcută, deoarece expirase cea iniţială, iar lucrările vor demara la începutul lunii iulie şi vor dura până la sfârşitul anului 2017“, se precizează în ultimul răspuns primit de la DRDP Craiova. Tot aici se mai menţionează că nu există modificări faţă de proiectul iniţial, care prevedea nu doar repararea, ci şi consolidarea podului, lăţirea părţii carosabile şi amenajarea de trotuare pietonale de câte 1,50 metri, cu parapet de protecţie. Pe podul de la Malu Mare se circulă cu restricţii de anul trecut, aici fiind montat un semafor care permite o circulaţie alternativă a autovehiculelor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS