12.6 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljDouă luni de restricții pe strada Henry Ford

Două luni de restricții pe strada Henry Ford

Pe toată durata lucrărilor, pe stradă se va circula doar pe două benzi, din cele patru (Foto: Marian Apipie)
Pe toată durata lucrărilor, pe stradă se va circula doar pe două benzi, din cele patru (Foto: Marian Apipie)

La sfârșitul lunii vor demara lucrările de reabilitare a străzii Henry Ford din Craiova, pentru care primăria a prins în acest an bani în bugetul local. Artera, prevăzută cu patru benzi, face legătura cu DN6 și este extrem de circulată, și prin prisma Fabricii Ford, iar închiderea ei nu intră în calcul. Pe perioada lucrărilor, care ar trebui finalizate în două luni, potrivit proiectului, pe strada Henry Ford se va circula pe două benzi (câte una pentru fiecare sens).

Prima stradă din Craiova care va intra în acest an în reabilitare, prin programul de investiții al primăriei, este Henry Ford. Artera prevăzută cu patru benzi de circulație începe de la sensul giratoriu provizoriu amenajat la intersecția străzilor Caracal cu Decebal și se termină în dreptul Uzinei Ford, la limita cu DN 6 Craiova – Caracal. Cu o lungime totală de 1.423 de metri și o lăţime de 14 metri, strada este una dintre cele mai circulate din oraș, și prin prisma Fabricii Ford, iar în prezent se află într-o stare vizibilă de degradare, prezentând fisuri, crăpături, denivelări și gropi. Când a prezentat bugetul pe 2017, primarul interimar al Craiovei, Mihail Genoiu, a ținut să menționeze că pentru strada Henry Ford s-au prevăzut deja banii necesari reabilitării, iar ordinul de începere a proiectului tehnic s-a dat din luna februarie. În prezent, proiectul este gata, iar constructorul care se va ocupa de execuție, SC Domarcons SRL, așteaptă toate avizele de la primărie și ordinul de începere a lucrărilor. Societatea a modernizat și reabilitat anul trecut și alte străzi din Craiova, cum ar fi Coșuna, Crinului, Bucovăț sau Parângului, strada Henry Ford fiind „la pachet“ cu ultimele două, suma trecută în buget pentru acestea fiind de 3.915.000 de lei.
Lucrarea presupune o reabilitare a îmbrăcăminții rutiere și, potrivit proiectului, ea ar trebui să fie gata în două luni. Constructorul speră însă să termine ceva mai repede lucrările, având în vedere importanța străzii și faptul că două luni de restricții ar reprezenta un chin pentru șoferii care vor circula pe aici. „Cel mai probabil, ordinul de începere a lucrărilor se va da spre sfârșitul lunii și chiar dacă termenul de finalizare a lucrărilor este de două luni noi sperăm să terminăm mai repede. Se va lucra sub trafic și va trebui să ne organizăm foarte bine. Nu se va închide strada, pentru că ar fi o mare problemă cu accesul angajaților Ford în parcarea din incinta fabricii, dar se va circula alternativ pe două benzi. Din cele patru benzi se vor păstra în permanență două benzi, câte una pe sens“, au explicat reprezentanții Domarcons SRL Craiova.

Strada Henry Ford va intra, la sfârșitul acestei luni, în reabilitare, lucrările urmând să dureze 60 de zile (Foto: Marian Apipie)
Strada Henry Ford va intra, la sfârșitul acestei luni, în reabilitare, lucrările urmând să dureze 60 de zile (Foto: Marian Apipie)

Semafoarele de la Ford, repuse în funcțiune la orele de vârf

Pentru a organiza traficul pe perioada lucrărilor, constructorii spun că vor lua mai multe măsuri, cum ar fi și cea privind repunerea în funcțiune a semafoarelor de la Ford la orele cu trafic de vârf, când angajații companiei vor veni și vor pleca de la serviciu. „Intrările de la Ford se vor păstra așa cum sunt, dar se va interzice accesul către stânga al autovehiculelor care ies de la Damila și Căpșunărie, care va trebui să meargă până la sensul giratoriu de pe DN 6 pentru a întoarce. În dreptul ieșirilor respective, pe axul drumului se vor instala și niște bolarzi din cauciuc, tocmai pentru a împiedica mașinile să întoarcă pe acolo. Va rămâne semaforizarea de la Ford, iar semafoarele vor fi puse în funcțiune când vin și când pleacă angajații Ford, pentru a se organiza traficul“, au mai menționat reprezentanții Domarcons.
Mai trebuie spus faptul că expertiza tehnică şi Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de intervenţii pentru obiectivul „Reabilitare strada Henry Ford“ au fost aprobate prin hotărâre de Consiliu Local în iulie 2014, valoarea totală a investiției fiind de 5.046.010 lei, din care 4.537.236 lei construcţii + montaj (preţuri la nivelul lunii martie 2014). Expertul a propus atunci două variante de reabilitare a străzii, una cu îmbrăcăminte asfaltică, alta cu îmbrăcăminte din beton de ciment. A fost aleasă prima variantă pentru că avea ca avantaje „o perioadă mai mică de execuție, un cost mai mic, suprafață de rulare mai silențioasă și rezistență la acțiunea agenților de dezghețare“. În schimb, această variantă avea ca dezavantaje, potrivit expertizei, lucrări de întreținere mai dese și în general mai costisitoare și durată de viață mai mică.

Semafoarele de la Ford vor fi repuse în funcțiune la orele cu trafic de vârf, când angajații companiei vor veni și vor pleca de la serviciu (Foto: Marian Apipie)
Semafoarele de la Ford vor fi repuse în funcțiune la orele cu trafic de vârf, când angajații companiei vor veni și vor pleca de la serviciu (Foto: Marian Apipie)

Ce presupune reabilitarea străzii Henry Ford

Potrivit datelor din Documentaţia de Avizare a Lucrărilor de intervenţii, reabilitarea străzii Henry Ford presupune realizarea unei părți carosabile de 14 metri lăţime (două benzi de circulație pentru fiecare sens), iar lucrările cuprind frezarea suprafeței existente pe o grosime de 7 cm; așternerea unui strat din beton asfaltic deschis cu criblură, cu grosimea medie de 5 cm, pentru preluarea denivelărilor; așternerea de material geocompozit; așternerea unui strat de 6 cm din beton asfaltic deschis; așternerea unui strat de 4 cm de mixtură asfaltică. În plus, la intersecția străzilor Henry Ford – Caracal – Decebal este prevăzută amenajarea unui sens giratoriu în interiorul căruia se va circula pe două benzi. 

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS