10.6 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAmortizoarele de la pasaj trebuie trimise în Italia pentru reglaj

Amortizoarele de la pasaj trebuie trimise în Italia pentru reglaj

După fisurile apărute la unul dintre pilonii de susținere ai pasajului suprateran din Craiova, proiectantul a ajuns la concluzia că nu unul, ci patru amortizoare au nevoie de reglaj suplimentar. Acesta se poate face doar de către firma producătoare, în Italia, și drept urmare compensatoarele trebuie trimise producătorului. Cum pasajul este în garanție, remedierea deficiențelor apărute trebuie susținută de către constructor, SCT București. Constructorul însă se află în acest moment în insolvență, iar primăria intenționează să folosească garanția de bună execuție. 

La un an de la apariția unor fisuri în tencuiala unuia dintre pilonii de susținere ai pasajului suprateran și la patru ani de la darea în folosință, proiectantul a ajuns la concluzia că amortizoarele au fost montate prost. Drept urmare, patru dintre compensatoare trebuie trimise producătorului, în Italia, pentru reglaj suplimentar.
Cum rolul acestora este să preia trepidațiile provocate de un eventual cutremur, craiovenii nu au decât să se roage să nu se întâmple așa ceva. La momentul apariției fisurilor s-a crezut că unul dintre compensatoare s-a blocat din cauza gerului, iar tencuiala de pe fațada pilonului pe care a fost montat a cedat și s-a fisurat pe toată lățimea de sus a acestuia. Este vorba de pilonul din imediata vecinătate a giratoriului de la kilometrul 0 al orașului, de unde cele două compensatoare au fost demontate, iar tencuiala refăcută. Ulterior, amortizoarele au fost date jos pentru că s-a depistat, în urma unui studiu efectuat de către firma care a proiectat pasajul, Search Corporation SRL, că patru compensatoare trebuie reglate. La acel moment, reprezentanții ADR Sud-Vest Oltenia (organismul de supraveghere a proiectelor europene din Oltenia) făceau următoarea precizare: „Reprezentanții ADR S-V Oltenia au constatat defecțiuni în zona de prindere a compensatorului antiseismic la pila 7 – stâlp stânga. Legat de aceste aspecte, reprezentanții primăriei ne-au precizat că «din cauza temperaturilor negative, compensatorul montat pe stâlpul din stânga al pilei P7 nu a mai funcționat corespunzător, blocând deplasarea liberă a tablierului. Din această cauză, placa ancorată în corpul elevației stâlpului a smuls bulonul, provocând degradări, nu de foarte mare amploare». Cu ocazia vizitei din aprilie 2016, reprezentanții ADR S-V Oltenia au solicitat remedierea defecțiunilor constatate, precum și remiterea către ADR a unor documente tehnice justificative privind lucrările de reparații necesare“, preciza ADR.

Pasajul suprateran va rămâne fără protecție seismică

De la acea dată și până în prezent au trecut șase luni, iar reprezentanții administrației locale explică cum stau lucrurile în prezent.
„La momentul respectiv s-a intervenit și s-a reparat pila 7, a fost reparat cu un adeziv special. A rămas ca ulterior să fie montate acele compensatoare, dar s-au ivit greutăți cu societatea care a executat pasajul. Aceasta este în stare de insolvență și la momentul execuției reparațiilor și-a declinat competența unei alte societăți. În urma unei expertize s-a constatat că unele compensatoare au fost reglate greșit. Reglajele corecte se pot face de către constructor, care este o firmă din Italia. Amortizoarele trebuie să meargă la producătorul lor în Italia, acolo se fac reglajele corecte. Aceasta este constatarea proiectantului, că smulgerea plăcilor care susțin acele compensatoare s-a datorat reglajului defectuos. Trebuie reglate și compensatoarele de la pilele 6, 11 și 14. Lucrările au fost îngreunate de starea de insolvență a constructorului, SCT București. Noi ne-am luat însă măsurile de siguranță, am început din luna decembrie a anului trecut procedura de notificare și de operare a garanției de bună execuție pe care o are constructorul. În situația în care nu putem să mergem și să montăm compensatoarele cu ei, o să operăm garanția și apelăm la altă societate. Cele patru compensatoare urmează să fie trimise în Italia sau într-un alt laborator pe care îl recomandă italienii. Sunt în discuție patru compensatoare, proiectantul a constatat că patru au nevoie de acest reglaj suplimentar. Este de durată, dar este important să avem un constructor care să facă lucrarea. Menționez că aceste compensatoare nu au legătură cu greutatea și cu traficul. Ele sunt strict pentru seisme foarte mari și sperăm să nu avem așa ceva“, a declarat, pentru GdS, primarul Craiovei, Mihail Genoiu.
În concluzie, pasajul suprateran din Craiova va rămâne fără patru dintre amortizoarele așezate pe doi dintre piloni, pentru a se repara o gafă făcută la momentul efectuării lucrărilor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS