6.2 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljContradicţii pe tema fisurilor de pe Centura Craiova Sud

Contradicţii pe tema fisurilor de pe Centura Craiova Sud

În decembrie 2016, după recepția cu obiecții a Variantei de ocolire Craiova Sud, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, administratorul drumului, preciza, pentru GdS, că remedierea deficiențelor nu are legătură cu partea carosabilă, lucrările urmând să se facă în afara drumului. Întrebată ulterior de GdS în legătură cu fisurile apărute în asfalt, pe o porțiune de câteva sute de metri, CNAIR a răspuns că acestea au fost identificate încă de la terminarea lucrărilor și menționate în procesul-verbal de recepție. Cum puteau ele să fie remediate „din afara părții carosabile“, având în vedere că fisurile sunt pe mijlocul drumului, doar Compania poate ști.

Gazeta de Sud a prezentat, în ediția din 26 ianuarie, situația Variantei de ocolire Craiova Sud, pe drumul de 6,3 km care face legătura între DN 6 Craiova – Caracal și DN 65 Craiova – Slatina – Pitești, recepționat și dat în folosință pe 6 decembrie 2016, apărând fisuri longitudinale în asfalt. Părerea specialistului contactat atunci de GdS a fost că „dacă s-ar fi respectat întru totul procesul tehnologic, astfel de fisuri nu ar fi trebuit să apară, ele datorându-se nepregătirii corespunzătoare a rostului de lucru“. La data recepției, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), beneficiarul lucrării, vedea totul în roz, susținând că în urma constatărilor făcute „comisia a propus admiterea recepției la terminarea lucrărilor, iar observaţiile consemnate în procesul-verbal, precum şi toate documentele tehnice din cartea construcţiei certifică respectarea parametrilor de calitate a proiectului“. Totuși, Compania recunoștea faptul că au existat și obiecții privind lucrările, dar preciza, într-un răspuns ulterior trimis GdS, că acestea vor fi remediate de constructor în termenul legal și că lucrările ce trebuie efectuate sunt „în afara părţii carosabile“.
Până acum, nimic ieșit din comun. Numai că, în momentul în care GdS a relatat despre fisurile existente pe mijlocul asfaltului, pe o porțiune de câteva sute de metri, și a întrebat CNAIR despre aceste deficiențe, Compania a avut un alt punct de vedere. A precizat că știa de existența fisurilor de pe Centura Craiova Sud și că ele au fost identificate și de către Comisia de Recepție. „Fisurile longitudinale de la km 0+050, 0+450, 1+820 au fost identificate de către Comisia de Recepție la terminarea lucrărilor și au fost menționate în Anexa nr. 3 a procesului-verbal de recepție. Menționăm că lucrările de remediere vor putea fi efectuate atunci când în atmosferă nu se înregistrează o umiditate excesivă și condițiile meteo permit acest lucru. Remedierile vor fi executate de antreprenor pe cheltuiala sa, având în vedere că lucrarea este în perioada de notificare a defecțiunilor. În această situație, tehnologiile pentru remedierea suprafețelor cu fisuri prevăd colmatarea fisurilor cu mastic bituminos sau mortar asfaltic pentru fisuri cu deschideri de până la 8 mm“, se menționează în răspunsul CNAIR transmis GdS.

ISC Dolj a propus amânarea recepției, din cauza fisurilor

Cele două răspunsuri ale Companiei se contrazic. Dacă CNAIR susține acum că știa de aceste fisuri și că ele au fost consemnate în procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, cum avea de gând constructorul să le remedieze „din afara părţii carosabile“, așa cum se preciza în răspunsul anterior, mai ales că deficiențele sunt chiar pe mijlocul drumului? E o enigmă pe care doar CNAIR o poate lămuri. Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC), care a avut un reprezentant în comisia de recepție, a lămurit până la urmă această dilemă. În răspunsul oferit GdS, ISC susține că fisurile din asfalt existau la data recepției lucrărilor, acestea reprezentând și motivul pentru care inspectorul nu ar fi fost de acord cu recepția. „La verificarea în teren a lucrărilor, reprezentantul ISC Dolj a propus amânarea recepției, semnalând în punctul de vedere separat existența fisurilor longitudinale. ISC Dolj va efectua în perioada următoare un control privind urmărirea comportării în timp a lucrărilor. Cauza apariției fisurilor o poate stabili numai un expert tehnic atestat, iar în funcție de concluziile raportului de expertiză tehnică se pot stabili factorii răspunzători de apariția fisurilor“, a precizat Inspectoratul de Stat în Construcții.
Din răspunsul ISC se înțelege faptul că CNAIR avea cunoștință de fisurile din asfalt, dar nu a pomenit de ele în momentul în care a anunțat oficial recepția lucrărilor și darea în folosință a Variantei de ocolire Craiova Sud (proiect care a costat 35,9 mi­lioane de lei (fără TVA) și a avut nevoie de 41 de luni de execuție). Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a mai precizat că, potrivit contractului, „constructorul este obligat să remedieze toate deficiențele apărute în perioada de garanție a lucrărilor, fără a solicita plata acestora“.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS