Primăria Slatina pregă-tește un nou regulament pentru exploatarea locurilor de parcare din municipiu, după ce, în cadrul Direcției de Administrare Străzi și Iluminat Public, s-a înființat un serviciu special. Dacă cererile vor depăși locurile disponibile, slătinenii vor licita pentru parcare.
După intrarea în insolvență a firmei Imobiliare Consloc, cea care administra parcările din Slatina, în municipiul reședință de județ s-a reinstalat regimul „parcăm unde găsim loc“. Partea bună a lucrurilor, au considerat slătinenii, a fost că nu s-au mai scos bani din buzunar nici pentru parcarea ocazională, nici pentru locul de la bloc. Situaţia va înceta, însă, în martie anul acesta, când ar urma să intre în vigoare un nou regulament.
„Noi lucrăm acum la situația privind numărul de locuri de parcare. Le inventariem, stabilind și câte dintre acestea le putem închiria, pentru că mai avem o problemă, anume că în cartierele modenizate cu bani europeni nu putem face acest lucru, ne interzice contractul semnat. Un nou regulament va fi supus în curând transparenței decizionale, îl vom posta pe site-ul Primăriei Slatina, iar cetățenii pot face propuneri, pot aduce observații, amendamente“, a declarat directorul Direcției de Administrare Străzi și Iluminat Public (DASIP) din cadrul Primăriei Slatina, Adrian Dascălu.
Noul regulament ar urma să intre în vigoare în cursul lunii martie, speră șefii Primăriei Slatina. Prin acest act se va stabili modul cum se atribuie locurile de parcare, regimul acestora etc. „Probabil că vor fi situații în care numărul de locuri de parcare îl va depăși pe cel al cererilor, pentru că s-au amenajat și parcări noi, dar vor fi, cu siguranță, și parcări unde cererile vor fi peste numărul de locuri. Aici se poate licita, cum, de altfel, s-ar fi întâmplat și pentru locurile din parcarea supraetajată din Aleea Rozelor, unde la început, când am spus că închiriem locurile, s-au arătat mai mulți interesați. Când însă am stabilit prețul, 720 de lei pentru un an întreg, dar vor plăti mai puțin cu o lună, au rămas mai puțini. Acum sunt închiriate toate locurile, ne-au mai rămas doar două pentru persoane cu handicap, dar nu a mai fost nevoie de licitație“, a mai spus Dascălu.

Prețul va fi sub cel la care s-a închiriat ultima dată

Dacă în momentul instituirii, în Slatina, a parcărilor cu plată, deținătorii de autovehicule scoteau din buzunar 1.000 lei/an, acum prețurile vor fi sub aceste valori. „Nu pot să depășească, zic eu, valoarea de 720 de lei, pe care am stabilit-o pentru parcarea supraetajată, unde este lumină, există supraveghere video. Discuțiile acestea încă nu le-am avut, vom stabili în curând, și în funcție de datele pe care le centralizăm din teren“, a mai spus șeful DASIP.
Locatarii din vecinătatea străzilor principale vor putea, cu siguranță, să opteze pentru închirierea unui loc de parcare. Vor fi disponibile locuri cu plată aferente străzilor: Libertății, Primăverii, b-dul A.I. Cuza (între Casa Tineretului și Gară), Ecaterina Teodoroiu, Cornișei, dar și alte străzi mai mici, la care se adaugă parcările din jurul blocurilor, a mai precizat directorul DASIP.

Ridicarea mașinilor, în baza reglementărilor naționale

Cât despre ridicarea mașinilor parcate neregulamentar, și această activitate va fi reluată, cel mai probabil din martie, speră reprezentanții Primăriei Slatina. Nu va mai fi nevoie de un nou regulament, pentru că activitatea se va derula în baza noilor norme aprobate la nivel național în decembrie anul trecut. Vor fi ridicate mașinile parcate în stațiile de autobuz, cele care blochează intersecțiile etc. Parcul de mașini nu va mai fi găzduit de Loctrans, ci, cel mai probabil, se va amenaja în curtea fostului Colegiu Tehnic „Ion Mincu“ (Liceul de Construcții), desființat în urmă cu trei ani.
Cât de repede se poate trece la ridicarea mașinilor depinde, în acest moment, de cât de repede se vor ocupa posturile scoase la concurs în cadrul serviciului înființat pentru parcări în organigrama DASIP. Se caută trei angajați pentru acest scop: un șofer profesionist, care să posede și atestat de macaragiu, și doi legători de sarcină, iar după angajarea acestora se poate trece la treabă. „Noi am mai scos posturile la concurs și în decembrie, dar nu s-a prezentat nimeni. Dacă vin, îi dăm drumul în martie, dacă nu… în 2018“, a încheiat Dascălu.

Alina Mitran