6.2 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljRadar și restricții rutiere pe DN 6B Craiova - Hurezani

Radar și restricții rutiere pe DN 6B Craiova – Hurezani

Pe DN 6B Craiova - Hurezani, criblura turnată pune încă probleme șoferilor, care trebuie să circule prudent și să fie atenți la radarele amplasate în zonă (Foto: Bogdan Grosu)
Pe DN 6B Craiova – Hurezani, criblura turnată pune încă probleme șoferilor, care trebuie să circule prudent și să fie atenți la radarele amplasate în zonă (Foto: Bogdan Grosu)

Pe DN 6B Craiova – Hurezani încă se circulă cu dificultate, din cauza lucrărilor de întreținere a drumului. Criblura turnată la sfârșitul lunii trecute nu s-a fixat nici până acum suficient în asfalt și mai există riscul ca mașinile să se aleagă cu parbrizul spart sau cu alte avarii. Tocmai pentru a preîntâmpina producerea de incidente rutiere, în zonă au fost amplasate radare, pentru ca șoferii să nu mai circule cu viteză. 

În urmă cu aproape două săptămâni, Gazeta de Sud prezenta situația DN 6B Craiova – Hurezani, pornind de la sesizărilor șoferilor care folosesc frecvent acest drum și care se declaraseră nemulțumiți de condițiile în care se circulă. În zonă se derulau, de luna trecută, lucrări de întreținere a drumului, iar criblura turnată în exces le punea mari probleme participanților la trafic pentru că pietrele săreau de pe margine drumului și le avariau mașinile. În articolul „Criblura turnată pe drumul din Crușeț, pericol pentru parbrize“, apărut în ediția din 3 septembrie a GdS, am prezentat și nemulțumirile locuitorilor din comuna gorjeană Crușeț legat de modul în care se efectuaseră lucrările pe drumul care traversa localitatea. Aceștia nu înțelegeau de ce s-a turnat atâta criblură pe drum și care ar fi rostul ei, din moment ce ea nu se prinde cum trebuie în carosabil și mai și pune în pericol mașinile aflate în trafic. „Se circulă cu viteză, iar pietrele de pe drum sar până la mine în poartă. Am și parbrizul spart la mașină“, se plângea atunci un localnic. Acesta nu este singurul ce a avut de suferit de pe urma criblurii turnate pe asfalt.
DN 6B Craiova – Hurezani se află în administrarea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, iar directorul regional Adrian Lumezeanu preciza, pe 2 septembrie, că nu este vorba de un tratament incorect aplicat drumului, ci de o lucrare de întreținere periodică necesară: „Este vorba de un tratament bituminos care se face cu restricții de circulație până la finalizare și până la fixarea criblurii, pentru a nu se produce accidente. Criblura se fixează în carosabil în funcție de trafic, în câteva zile, iar cea care rămâne, criblura «alergătoare» cum îi spunem noi, trebuie măturată. Îi rugăm pe șoferi să circule prudent pe acest sector de drum și să respecte semnalizatoarele rutiere pentru a evita orice fel de incident“.

Lucrările se termină până la sfârșitul lunii

Criblura turnată pe DN 6B nu s-a fixat așa cum trebuie, existând încă pericolul ca mașinile să se aleagă cu parbrizul spart (Foto: Bogdan Grosu)
Criblura turnată pe DN 6B nu s-a fixat așa cum trebuie, existând încă pericolul ca mașinile să se aleagă cu parbrizul spart (Foto: Bogdan Grosu)

De atunci au trecut peste zece zile, dar situația drumului nu s-a schimbat prea mult. Lucrările s-au extins până în județul Dolj, iar criblura turnată pune încă probleme șoferilor. Nu toate pietricelele s-au fixat așa cum ar trebui în asfalt, existând încă pericolul ca mașinile să se aleagă cu parbrizul spart. „Se circulă, parcă, ceva mai bine decât săptămâna trecută, dar tot sunt probleme cu pietrele de pe marginea drumului. Cele de pe mijloc s-au fixat cât de cât în asfalt, dar pe margine e dezastru. Dacă trece vreo mașină mai mare, tir, camion, și mai circulă și cu viteză, cum se întâmplă de obicei, îți face praf mașina. Ei nu pățesc nimic, dar tu ai șanse mari să te alegi cel puțin cu parbrizul spart“, ne-a spus ieri un șofer care circulă zilnic pe DN 6B Craiova – Hurezani. Pentru a se evita astfel de incidente rutiere, șoferii ar trebui să respecte restricțiile de viteză impuse pe acest drum. Mai mult, în zonă au fost amplasate și radare, tocmai pentru a-i opri pe vitezomani.
Dacă acum zece zile se lucra pe raza comunei Crușeț, în prezent lucrările au ajuns în Dolj, la kilometrul 24 al DN 6B Craiova – Hurezani. „Drumul este încă în lucru, conform programului de întreținere stabilit. Lucrările se execută de la km 24 la km 33 – în Dolj și de la km 33 la km 39 – în Gorj, iar termenul de finalizare a lor este 1 octombrie. Serviciile Poliției Rutiere din Dolj și Gorj au autorizat aceste lucrări, iar termenul final stabilit de acestea este 20 septembrie, la Gorj, și 25 septembrie, la Dolj. În prezent, mai este de lucru în județul Dolj pe o porțiune de un kilometru, după care o să urmeze partea de retușuri“, au precizat reprezentanții DRDP Craiova.

Șoferii care circulă pe DN 6B Craiova - Hurezani trebuie să respecte restricțiile de viteză, pentru a evita riscul producerii de incidente rutiere  (Foto: Bogdan Grosu)
Șoferii care circulă pe DN 6B Craiova – Hurezani trebuie să respecte restricțiile de viteză, pentru a evita riscul producerii de incidente rutiere (Foto: Bogdan Grosu)

Potrivit lui Ion Corodescu, inginer în cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova, lucrările pe DN 6B s-au executat în mod corect, iar singura problemă este cea a vitezei cu care se circulă. Dacă toți șoferii ar respecta restricțiile de circulație, atunci nu ar mai fi probleme în trafic. „Nu este un tratament incorect aplicat drumului, așa este tehnologia. Se dă cu emulsie, se toarnă piatra, se cilindrează și imprimarea se face prin trafic. În câteva zile, pietrele și pietricelele se împănează și se imprimă. Chiar astăzi (luni – n.r.) am trecut pe acolo și am constatat și piatra a început să se fixeze relativ bine. Drumul este semnalizat corespunzător și singura cauză care duce la incidente este nerespectarea vitezei. Dacă dintre șoferi unul singur merge cu viteză mare, toate celelalte mașini din trafic au de suferit. Tocmai de aceea și Poliția Rutieră a înțeles situația și este prezentă în zonă pentru a preveni incidentele. Este un radar instalat la Melinești și există și radare mobile. Piatra are tendința, într-adevăr, să o ia la vale de pe asfalt, pentru că nu toată se fixează, dar și aceea se strânge și se repune pe asfalt, până se prinde. Dar, repet, trebuie să se circule cu mare atenție în zonă, iar dacă un singur șofer nu respectă viteza face praf celelalte mașini din trafic“, a afirmat Ion Corodescu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS