16.4 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljParcarea subterană ar putea deveni funcțională începând de luni

Parcarea subterană ar putea deveni funcțională începând de luni

Craiovenii ar putea beneficia, de luni, de încă 619 locuri de parcare în centrul orașului, după ce parcarea subterană construită pe amplasamentul fostului parc de lângă Teatrul „Marin Sorescu“ ar putea fi dată, în sfârșit, în folosință. O dată cu parcarea, săptămâna viitoare ar putea fi recepționate și alte proiecte europene care s-au derulat în ultimii ani în Bănie, cum ar fi modernizarea străzilor Bariera Vâlcii și Râului sau reabilitarea străzii Calea București. Toate obiectivele menționate s-au finalizat însă cu lungi perioade de întârziere și obiecțiuni ale comisiilor de recepție.

Criza locurilor de parcare din centrul Craiovei ar putea fi rezolvată începând de luni. Din spusele viceprimarului Mihail Genoiu, documentația parcării subterane de lângă Teatrul „Marin Sorescu“ a fost depusă ieri la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Dolj, urmând ca de la începutul săptămânii viitoare obiectivul să devină funcțional dacă pompierii își dau avizul. Astfel, craiovenii ar beneficia de încă 619 locuri de parcare, la capătul unui proiect european de circa 50 de milioane de lei semnat în martie 2014 de asocierea de firme formată din Mitliv, Polystart Impex și Habau Construcții și care ar fi trebuit finalizat la 29 noiembrie 2015.
Și procesul de recepție a durat ceva timp. Procedura a început în martie, iar în urma inspecției au fost constatate anumite neconcordanțe la hidroizolația de la unul dintre capetele parcării, motiv pentru care constructorii au primit o amânare pentru remedierea lor. Săptămâna trecută s-a făcut o reverificare a obiectivului, iar când toată lumea se pregătea să semneze documentele de predare-primire, inspectorii de la ISU au descoperit un detaliu care le-a dat planurile peste cap. O pisică pătrunsese într-unul dintre ventilatoare, rupând o elice. În atare condiții, comisia de recepție a apelat din nou la constructor, pentru înlocuirea ei. O dată montată elicea, echipa s-a întors în control, iar pompierii, de care le era cel mai teamă tuturor celor implicați în proiect, au spus că totul este în regulă, rămânând să se emită și autorizația de securitate la incendiu, fără de care parcarea nu poate fi dată în folosință.
Primăria a angajat și pregătit între timp mai multe persoane care să administreze colosul de beton și să încaseze tarifele de staționare. Legat de acest aspect, municipalitatea caută soluții pentru a modifica regulamentul de funcționare privind costurile și orarul de funcționare (în loc de ora 6.00 dimineața să fie 7.00).

Calvarul din Bariera Vâlcii s-ar putea încheia într-o săptămână

Un alt proiect european care s-ar putea finaliza săptămâna viitoare este cel legat de reabilitarea și modernizarea a trei importante artere de circulație din Craiova: Caracal, amplasament cuprins între strada Alexandru Macedonschi și bulevardul Decebal, Bariera Vâlcii, tronsonul cuprins între strada Toamnei și centura de ocolire a orașului, și Râului, între strada Brestei și bulevardul Nicolae Romanescu. Prima stradă a fost recepționată la sfârșitul anului 2014, dar mai prezintă deficiențe și în prezent, pe Bariera Vâlcii se fac ultimele lucrări, în timp ce pe Râului se mai lucrează doar la observațiile comisiei de recepție.
Dintre cele trei străzi, cele mai multe probleme au fost cu Bariera Vâlcii, pentru că lucrările s-au tot prelungit, spre nemulțumirea localnicilor și disperarea șoferilor. Praful și gropile le-au făcut acestora viața un calvar mai bine de doi ani, deși termenul de finalizare a lucrărilor de aici era de nici un an. Au fost poticneli însă și din cauza constructorului inițial, Imob Lux, care a intrat în insolvență, ulterior fiind deschisă procedura de faliment. Lucrările au fost continuate de Tel Drum, societate parte a asocierii de firme care a câștigat licitația pentru reabilitarea străzii Bariera Vâlcii, la pachet cu străzile Caracal și Râului, per total contractul fiind de aproape 50 de milioane de lei. În aceste zile, în Barieră se mai lucra la ridicarea la nivel a unor cămine și la amenajarea refugiilor pentru mijloacele de transport în comun. „Pe strada Bariera Vâlcii ar mai fi de turnat stratul de uzură, pe o distanță de circa 300 de metri, și de lucrat la niște cămine. Săptămâna viitoare se va așterne stratul de uzură și apoi se va face recepția lucrării“, a precizat viceprimarul Mihail Genoiu.

Cine este de vină pentru reparațiile de pe Râului?

O primă recepție s-a făcut și pe strada Râului, al treilea obiectiv al proiectului de 50 de milioane de lei, aici întocmindu-se, potrivit reprezentanților municipalității, o listă anexă la recepție. Mai exact, comisia de recepție a avut unele obiecțiuni, pe care constructorul le remediază. „Pe Râului a început recepția de pe data de 9 mai. Comisia s-a aflat pe teren, se lucrează la recepție, iar intervențiile făcute de constructor sunt, de fapt, obiecțiuni ale comisiei pe care firma a început să le remedieze“, susținea zilele trecute „vicele“ Genoiu. Termenul de finalizare a lucrărilor de pe strada Râului era de 18 luni, însă el a fost depășit cu opt luni. Și așa, tot mai sunt ceva probleme. Gazeta de Sud prezenta marți faptul că un tronson al străzii Râului, mai exact cel dintre Brestei și intersecția cu strada Tabaci, pe partea stângă, este plin de crăpături longitudinale și transversale, care au fost astupate de constructor cu emulsie bituminoasă. În plus, pe acest sector de drum au apărut, din loc în loc, și plombe.
Acum se pune problema dacă viciile apărute sunt din vina constructorului sau a proiectantului. Asta pentru că proiectantul a prevăzut ca reabilitarea străzii Râului să presupună înlocuirea în totalitate a bordurilor și refacerea completă a structurii rutiere cu fundație de balast de 30 cm, strat de piatră spartă de 20 cm, strat de bază din mixtură asfaltică de 8 cm, strat de legătură de 6 cm și strat de uzură de 4 cm, mai puțin tronsonul mai sus menționat, unde au fost prevăzute doar lucrări de reparații și apoi așternerea unui strat de mixtură asfaltică stabilizată cu fibre în grosime de 4 cm. „Trebuie văzut dacă proiectantul a făcut o expertiză tehnică atunci când a luat decizia că acel tronson nu necesită o refacere în totalitate a sistemului rutier sau a fost doar o simplă vizualizare a obiectivului“, a explicat, pentru GdS, un specialist în construcții.

Agitație la scheletul de beton din curtea Spitalului de Boli Infecțioase

Unul dintre șantierele din Craiova pe care se va mai lucra și anul viitor este cel deschis în curtea Spitalului de Boli Infecțioase „Victor Babeș“, unde pe scheletul deja existent aici de peste 20 de ani se va amenaja o clădire pavilion pentru unele secții ale Spitalului „Filantropia“. Este vorba de secțiile Medicală I, Medicală II, Medicală III, Fizioterapie și Compartimentul de Primiri Urgențe care au nevoie de alt loc unde să-și desfășoare activitatea „deoarece Spitalul «Filantropia» a pierdut o serie de spații destinate procesului medical care funcționau în clădiri ce au fost revendicate și restituite în natură foștilor proprietari“, după cum se specifică în caietul de sarcini al proiectului. Investiția privind construirea Spitalului Municipal Craiova este de 33,6 milioane de lei, iar firma care a câștigat licitația este Recon SA, în colaborare cu Getrix SA, GTX Proex Instal SRL și Electro Alfa Internațional SRL.
Autorizația de construc­ție a fost semnată pe 24 martie 2016, iar lucrările au început pe 6 aprilie, termenul de execuție prevăzut în autorizație fiind de 12 luni. Așa că în curtea Spitalului de Boli Infecțioase este mare agitație, la scheletul de beton urmând să se facă lucrări de consolidare, tencuieli, aplicarea de rășină adezivă, executarea de goluri pentru casa lifturilor, finisaje și lucrări pentru utilități. Totodată, aici ar urma să mai fie realizate și două pasarele închise, pentru transferul alimentelor și pentru cel al bolnavilor.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS