3.9 C
Craiova
vineri, 19 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljParcarea subterană - recepție cu probleme

Parcarea subterană – recepție cu probleme

Parcarea subterană din Craiova, construită din fonduri europene, nu va fi dată prea curând în folosință, deși este așteptată ca pâinea caldă de șoferii nevoiți să parcheze pe unde apucă. Lucrările au fost terminate, dar nu pot fi recepționate definitiv deoarece primăria și pompierii au descoperit anumite probleme pe care constructorul trebuie să le rezolve în următoarele două luni.

Craiovenii s-ar putea bucura de cele 619 locuri de parcare cu plată de lângă Teatrul Național abia la jumătatea lunii mai, deși firma care a câștigat contractul de execuție, Mitliv, a finalizat lucrările. Pentru a putea fi dată în folosință, parcarea trebuie recepționată de o comisie din care fac parte reprezentanții mai multor instituții, printre care și Primăria Craiova, beneficiarul ei. Un rol foarte important îl are și Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Dolj, cel care emite autorizația de securitate la incendiu, document indispensabil funcționării parcării. Procedura de recepție a început în urmă cu mai bine de o săptămână și a durat câteva zile. În urma inspecției, membrii comisiei au constatat anumite probleme și au dat termen două luni firmei de construcții pentru remedierea lor. Este vorba de anumite neconcordanțe la hidroizolația de la unul dintre capetele parcării. La rândul lui, ISU a cerut constructorului să reducă timpul de intervenție a stingătoarelor de incendiu (sprinklere) montate pe tavanul construcției și să marcheze mai vizibil, prin lumini, ieșirea din parcare. După ce a primit recomandările comisiei și ale ISU, Mitliv s-a apucat de treabă și a terminat lucrările suplimentare în proporție de 90%, după cum au precizat reprezentanții firmei. Și, totuși, după cum spun ei, parcarea nu va fi dată în folosință mai devreme de două luni pentru că așa este procedura. Cu alte cuvinte, chiar dacă Mitliv finalizează lucrarea săptămâna viitoare, comisia de recepție se va întruni peste două luni, pentru că așa s-a stabilit. Viceprimarul Craiovei, Mihail Genoiu, a declarat pentru GdS că totul depinde de firmă și că membrii comisiei se întrunesc imediat ce vor fi remediate neconcordanțele. „Comisia se poate întruni oricând, nu trebuie să aștepte două luni. Asta se va întâmpla doar în situația în care constructorul va remedia deficiențele în două luni. Procedura nu prevede nici un termen. Dacă termină, vine și comisia“, a spus Genoiu.

Aberațiile din tarifele la abonamente

Probleme sunt și în privința tarifelor de staționare stabilite prin regulamentul de funcționare a parcării, aprobat acum o lună de Consiliul Local.
Potrivit acestuia, parcarea costă un leu pentru staționări de maximum două ore și șase lei pe zi dacă șoferii își parchează mașina între două și cinci ore. Orice oră peste acest interval va fi taxată cu doi lei. Șoferii pot cumpăra abonamente lunare sau pe minimum două luni. Cel mai ieftin, de 100 de lei, permite staționarea în parcare seara, în timpul săptămânii, între orele 18.00 și 6.00, și tot weekendul, zi și noapte. Pentru 120 de lei pe lună, șoferii pot parca în timpul săptămânii, dar numai ziua, între orele 6.00 și 18.00. Cel mai scump abonament, de 300 de lei, permite staționarea non-stop, indiferent de ziua din săptămână. Abonamentele oferă, de asemenea, loc rezervat de parcare și trebuie cumpărate pe o perioadă de minimum două luni. După cum se observă, un șofer ar plăti mai puțin cu 80 de lei dacă și-ar cumpăra două abonamente care să-i permită, cumulativ, să staționeze ziua și noaptea indiferent de oră, decât dacă și-ar cumpăra un abonament non-stop cu 300 de lei. Această anomalie a fost sesizată și de consilierii locali, care au reclamat și ora 6.00 dimineața, considerată inadecvată programului de lucru al craiovenilor. Mai bună, au spus ei, ar fi ora 7.00. Paradoxal, tarifele și orarul nu vor putea fi modificate prea curând. „Și noi am sesizat lucruri puțin ciudate, dar am constatat că aceste coordonate, tarife și orare sunt prinse în cererea de finanțare (din fonduri europene – n.r.), în baza unor studii. Parcarea este un obiectiv de utilitate publică și nu comercială. Se va face o analiză și, în funcție de cum va ieși situația, balanța economică, indicatorii pot fi schimbați. Dacă se creează un profit prea mare, tarifele vor fi reduse și vom umbla inclusiv la ora de dimineață“, spunea Genoiu acum o lună.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS