10.3 C
Craiova
sâmbătă, 11 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljPeste 3. 500 de doljeni au pierdut cardul de sănătate

Peste 3. 500 de doljeni au pierdut cardul de sănătate

CAS Dolj a eliberat 182 de adeverințe pentru cei care au refuzat cardul din motive religioase sau de conștiință (Foto: Arhiva GdS)
CAS Dolj a eliberat 182 de adeverințe pentru cei care au refuzat cardul din motive religioase sau de conștiință (Foto: Arhiva GdS)

Cardul de sănătate este de la 1 septembrie singurul instrument de decontare și validare a serviciilor medicale în sistemul public de sănătate. Cu toate acestea, la sediul Casei de Asigurări de Sănătate Dolj mai sunt 10.096 de carduri de distribuit pe care asiguraţii, deocamdată, nu le-au solicitat.
Pentru județul Dolj, au fost tipărite în total 494.512. Dintre acestea, Poşta Română a returnat la CAS 36.438 de carduri naţionale de asigurat, pe care nu a reuşit să le predea asiguraţilor la adresa de domiciliu a acestora.
Peste 3.500 de doljeni au pierdut sau le-a fost furat cardul de sănătate. În această situație trebuie știut că asiguratul este nevoit să meargă să depună la sediul Casei de Asigurări de Sănătare o cerere, copie de pe actul identitate, să facă dovada calității de asigurat și să plătească 15,50 lei, contravaloarea cardului.
În cazul solicitării unui nou card de sănătate, până la primirea acestuia, persoana în cauză beneficiază de servicii medicale pe baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului.
Pentru cei care refuză cardul din motive religioase sau de conștiință, CAS eliberează tot o adeverinţă de înlocuire a acestui instrument. Adeverința se primește în baza unei cereri în care se expun motivele refuzului și este valabilă trei luni de la eliberare. Până acum, CAS Dolj a eliberat 182 de adeverițe din acest motiv.
Cei care refuză cardul vor prezenta o dată la trei luni dovada calităţii de asigurat în vederea emiterii unei noi adeverinţe.
În cazul în care o persoană care a refuzat iniţial cardul revine asupra acestei decizii, îşi poate recupera cardul de la sediul CAS Dolj, acesta fiind operat în Sistemul Informatic de la starea de „blocat“ la starea de „inactiv“, urmând ca persoana să îl activeze la medic.
Dacă asiguratul tastează greşit, de cinci ori consecutiv, codul PIN al cardului de sănătate, acesta se blochează. În această situaţie, medicul trebuie să telefoneze la numărul de helpdesk 021.202.6995, unde se alocă un număr de tichet, iar prin e-mail, la adresa [email protected], se dau informaţiile privind cardul blocat.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS