5.9 C
Craiova
sâmbătă, 20 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljUn nou val de sesizări privind repartizarea posturilor în învăţământ - Posturi acordate ilegal în Dolj?

Un nou val de sesizări privind repartizarea posturilor în învăţământ – Posturi acordate ilegal în Dolj?

La şedinţele publice, sute de profesori din Dolj au încercat să-şi găsească un loc de muncă
La şedinţele publice, sute de profesori din Dolj au încercat să-şi găsească un loc de muncă

Scandalul privind pos­turile didactice din în­vă­țământul preuniversitar dol­jean continuă şi în acest an. Zeci de profesori susţin că multe posturi au fost acordate ilegal, că reprezentanţii unităţilor şcolare şi cei ai ISJ Dolj au încălcat metodologia. Profesorii vor să depună sesizări şi la Ministerul Educaţiei, dar şi la Serviciul Judeţean Anticorupţie.
Pe adresa redacţiei Gazeta de Sud au ajuns în ultimele zile o serie de sesizări privind modul în care au fost repartizate anumite posturi şi ore vacante în învățământul preuniversitar. Mulţi dintre cei care au reclamat aceste nereguli susţin că au fost ameninţaţi că nu îşi vor mai găsi un loc de muncă în judeţul Dolj în cazul în care continuă dezvăluirile. Având în vedere această situaţie, au solicitat păstrarea confidenţialităţii.
„Vă rog să aveţi în vedere modul în care s-a acordat prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în cazul a circa 20 de cadre didactice. Potrivit articolului 60 din Metodologia – cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, se acordă prelungirea numai în cazul în care mai există cel puţin nouă ore disponibile (jumătate de normă). Inspectoratul a acordat prelungirea, în mod ilegal, pe mai puţin de nouă ore încă din aprilie, urmând să completeze norma în august şi septembrie. Este ilegal şi se întâmplă numai în cazul celor susţinuţi de directori ori inspectori“, se precizează în sesizare.
Cei care reclamă aceste probleme specifică numele celor aflaţi în această situaţie, dar şi faptul că în unele cazuri aceştia nu au definitivatul, nu au susţinut examen la disciplina la care au primit continuitate, nu au note peste 7 la examenul de titularizare. Este vorba de ore de biologie, ore de muzică, de educaţie tehnologică, de geografie, de franceză, latină, română, tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor (TIC).

Ce spune metodologia

Continuitatea se acordă în Consiliul de Administrație din unităţile şcolare întrunit în luna aprilie, conform calendarului din metodologia personalului didactic. Condiţia esenţială este ca acel profesor care a solicitat continuitate să fi funcționat cu cel puțin jumătate de normă în unitatea şcolară respectivă. Metodologia prevede ca posturile didactice/catedrele rămase vacante/rezervate după derularea etapelor de mobilitate anterioare se ocupă cu prioritate de candidaţii care beneficiază de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2015-2016, care au dobândit cel puţin definitivarea în învăţământ, în baza notei/mediei de repartizare minimum 7 obţinute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunile 2014, 2013 şi/sau 2012. Prioritate au cadrele didactice calificate care au dobândit cel puţin definitivarea în învăţământ, precum şi cadrele didactice debutante înscrise la examenul naţional de definitivare, sesiunea 2015, angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în baza rezultatelor obţinute la concursurile de titularizare, sesiunile 2013 şi/sau 2014, care au obţinut media de repartizare minimum 7 în specialitatea postului, care au acordul consiliului de administraţie/consiliilor de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ şi au calificativul/calificativele „Foarte bine“ şi care mai au cel puţin jumătate de normă didactică în specialitate.

„Cel puţin cinci profesori nu au întrunit numărul minim de nouă ore prevăzut de metodologie“

Reprezentanţii ISJ Dolj susţin că aceste probleme, aceste continuităţi semnalate în sesizare nu au fost efectuate de inspectoratul şcolar, ci de unităţile şcolare, în luna aprilie.
„Persoanele respective au funcţionat pe ore sau pe catedre în una sau două unităţi şcolare. O unitate şcolară a putut să acorde continuitate, să dea aviz favorabil pentru continuitate, celor care aveau notă peste 7 la examenul de titularizare şi definitivatul în învăţământ, iar altă şcoală, în care profesorul a funcţionat, a dat un acord de principiu pentru eventualitatea în care postul respectiv o să fie publicat şi o să aibă un cod. În această situaţie au fost într-adevăr aproximativ 20 de cadre didactice, unora dintre ele aplicaţia le-a permis să primească continuitate. O parte din aceste cadre didactice nu au primit însă continuitate pentru că nu au întrunit toate condiţiile articolului 60, adică nu au avut numărul minim de nouă ore specificat. Cred că problemele au pornit şi de la faptul că acest lucru poate fi văzut de publicul larg doar atunci când se acordă avizul favorabil, când avem acordul de principiu nu poate fi văzut decât de persoanele care lucrează în aplicaţie sau de cei de la minister. Cei care nu întrunesc un număr minim de nouă ore nu au primit continuitate. Aplicaţia nu permite acordarea continuităţii în astfel de situaţii. Aceste ore pot fi solicitate în aceste zile de alte persoane. Am verificat fiecare din persoanele menţionate că ar fi primit ilegal continuitate şi am descoperit că cel puţin cinci profesori nu au întrunit numărul minim de nouă ore prevăzut de metodologie“, a menţionat prof. Janina Vaşcu, inspector şcolar general adjunct la ISJ Dolj.

Continuă şedinţele de repartizare a posturilor

Din cele 25 de posturi titularizabile scoase la concurs în acest an, nu s-au ocupat decât opt. Şedinţele publice de repartizare a posturilor continuă astăzi cu soluționarea cererilor de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă pentru personalul didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, dar și repartizarea candidaților care solicită angajare pe perioadă determinată în baza mediilor de repartizare la concursul din sesiunea 2009-2013 sau sesiunea 2014 în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.
În ediţiile viitoare, vom reveni cu alte sesizări primite la Gazeta de Sud legate de mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS