17 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljAmendă cu repetiție pentru haosul de pe Calea București

Amendă cu repetiție pentru haosul de pe Calea București

Primăria Craiova a rezolvat doar una dintre cele trei probleme sezizate sâmbătă de Gazeta de Sud în legătură cu străzile din Craiova. Firma angajată de municipalitate să asfalteze Calea București, Delta ACM, nu a nivelat șleaurile de la cele două intersecții mari, Institut și Viitorul, și a fost amendată ieri din nou de Biroul Poliției Rutiere Craiova. De asemenea, gropile de pe strada Henry Ford se „bronzau“ și ieri în soare. Primăria a intervenit doar la gaura căscată în asfaltul nou din fonduri europene de pe strada Caracal, pe care a umplut-o cu pământ. 

Săptămâna și amenda pentru firma care asfaltează strada Calea București! Polițiștii de la Rutiera din Craiova i-au aplicat ieri încă o sancțiune societății Delta ACM pentru că „nu a asigurat întreţinerea corespunzătoare a părţii carosabile pentru desfăşurarea în condiţii optime a traficului rutier“. Oamenii legii spun că utilajele de decopertare au lăsat diferențe de nivel în zona intersecțiilor și a gurilor de canal, iar acest lucru îngreunează traficul rutier. Dacă săptămâna trecută Delta a fost amendată cu 3.150 de lei, ieri cuantumul s-a dublat și a ajuns la 6.300 de lei.
Reprezentanții primăriei au declarat zilele trecute, pentru GdS, că nu au nici o soluție pentru evitarea haosului de pe principala stradă a orașului. Pe de o parte, firma de construcții a solicitat primăriei să închidă strada pentru a o lăsa să lucreze, deoarece zona este considerată șantier. Pe de altă parte, municipalitatea nu vrea să o închidă, deoarece nu are variante de deviere a traficului pe străzile laterale. În aceste condiții, nu este clar cine s-ar face răspunzător de plata eventualelor daune cauzate autoturismelor ai căror șoferi se aventurează în zonă. Primăria susține că în această situație vinovată este firma și că, dacă șoferii vor da primăria în judecată, ea se va întoarce, la rândul ei, împotriva firmei. Pe de altă parte, Delta ACM a solicitat primăriei să închidă strada pentru ca traficul să nu-i încurce lucrările. Legal, firma trebuie să respecte termenul de 12 luni și calitatea lucrării. „Amenzile date constructorilor care lucrează pe Calea București mi se par normale. Ei trebuie să se conformeze. Le găsesc vină constructorilor, dar le găsesc și scuze. Ei ne cer să le închidem strada. Noi nu putem să închidem Calea București, care este o arteră principală de circulație a orașului. Suntem presați și de termenul la care trebuie să finalizăm lucrările“, spunea săptămâna trecută administratorul public al orașului, Radu Preda.
Ieri, șleaurile de pe Calea București stăteau liniștite la locul lor, iar șoferii făceau slalom printre ele ca să nu-și rupă mașinile. După o regulă numai de ea știută, Delta ACM a continuat decopertarea pe sensul de mers dinspre Rotonda către Institut, dar nu turna nici un metru de asfalt în zonele rămase descoperite. Reprezentantul Delta, Ion Rașoveanu, făcea mai zilele trecute o declarație care avea să uimească întreaga administrație publică, spunând că șoferii circulă mai bine pe un drum decopertat decât pe unul cu gropi și că e greu de înțeles acest lucru dacă nu ești drumar.
Urmărind această logică, Delta decopertează porțiuni întregi de stradă și le lasă așa. În zona Viitorul, acolo unde sunt cele mai mari probleme, mai mulți muncitori curățau ieri cu măturile resturile dintre șinele de tramvai, rămase de la decopertare, semn că s-ar pregăti asfaltarea în câteva zile. Surse apropiate lucrărilor au declarat pentru GdS că Delta așteaptă să-i vină asfaltul miercuri și, în aceeași zi, va începe asfaltarea. Pe de altă parte, viceprimarul Craiovei, Dan Dașoveanu, a explicat că, de fapt, în zonă sunt anumite probleme cu proiectul și că astăzi se așteptă o soluție din partea firmei de proiectare. Informația ar fi ieșit la iveală după discuțiile purtate pe teren de o echipă a primăriei, condusă de primarul Olguța Vasilescu, cu reprezentanții firmei de construcții.

Pământ în fonduri europene

GdS atrăgea atenția că în asfaltul proaspăt turnat din fonduri europene de pe strada Caracal a apărut o gaură și că asfaltul ar putea ceda sub greutatea mașinilor așa cum s-a mai întâmplat pe alte străzi. Radu Preda recunoștea că în zonă au mai fost probleme din cauza canalizării Companiei de Apă, care intervenise la rețea chiar în timpul derulării proiectului european. Primăria a rezolvat problema astupând gaura cu pământ. Aici măcar a făcut ceva, dar pe strada Henry Ford, cele două gropi de pe banda întâi de mers către Ford se cască la fel de amenințător.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS