22 C
Craiova
miercuri, 24 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjScandal pe asfaltare la centura ocolitoare

Scandal pe asfaltare la centura ocolitoare

Firmele subcontractoare se ceartă care să asfalteze
Firmele subcontractoare se ceartă care să asfalteze

Reprezentanţii a două firme de construcţii au generat un adevărat scandal ieri pe şantierul viitoarei şosele ocolitoare a municipiului Târgu Jiu. Firmele respective, între care şi Euroconstruct, au subcontractat lucrări de la titularul de contract, compania italiană Collini Lavori. Reprezentanţii Euroconstruct s-au dus peste reprezentanții altei firme, pentru a-i scoate utilajele din şantier, cu toate că fiecare primise un tronson bine determinat de la Collini Lavori. La fața locului au fost chemați și jandarmii, pentru că muncitorii de la Euroconstruct aveau de partea lor câțiva oameni de la o firmă de pază, care nu purtau echipamente specifice. Muncitorii au sunat şi la poliţie, iar la faţa locului a sosit şi Ion Tudor, şeful Secţiei Târgu Jiu a Drumurilor Naţionale. Până la urmă, conflictul a fost stins și fiecare își vede mai departe de partea lui de drum.

Ion Tudor: E problema lor!

A fost pentru prima dată când reprezentanţii unor firme de construcţii se ceartă cine să asfalteze mai mult dintr-un drum care traversează judeţul Gorj. De obicei, lucrările la drumurile naţionale au durat ani de zile şi chiar nu au mai fost finalizate, cum este cazul DN 66.
„A fost o situaţie inedită. S-au certat pe lucrări. Este o problemă internă a lor. Au ajuns şi jandarmii la faţa locului pentru ca lucrurile să nu degenereze, mai ales că erau prezenţi şi agenţi de pază aduşi special acolo. În zonă s-a aflat şi poliţia. Nu ştiu de ce s-a ajuns aici, dacă fiecare a primit un tronson bine determinat. Este până la urmă problema lor şi trebuie să şi-o rezolve. Nu e implicată în nici un fel Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Lucrările nu vor fi întârziate din această cauză. Totul a revenit la normal“, a declarat Ion Tudor. Valoarea proiectului este de 66 de milioane de euro, acesta fiind probabil şi motivul pentru care firmele se ceartă pe lucrări. Banii provin din Fondul European de Dezvoltare Regională şi de la bugetul de stat. Bugetul total al investiţiei este de o sută de milioane de euro, iar câştigătoare a licitaţiei a fost desemnată firma Collini Lavori din Italia.

Va scoate traficul greu din Târgu Jiu

Noua şosea ocolitoare a municipiului Târgu Jiu va avea o lungine de 20 de kilometri şi va fi construită în doi-patru ani.
„Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulţi kilometri de centură) va asigura legăturile între Filiaşi (DN66), Râmnicu Vâlcea (DN67) şi Petroşani (DN 66) şi are o lungime de 14,9 kilometri. Varianta vest asigură legăturile între Filiaşi (DN66), Drobeta Turnu Severin (DN67) şi Băile Herculane (DN 67D) şi are o lungime de cinci kilometri. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste drumul naţional 67. Centura va fi construită pe DN 66, care traversează municipiul Târgu Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67 D, incident în nord-vest. Aşadar, mai detaliat cele două subproiecte de deviere a traficului în Târgu Jiu ar avea următorul amplasament: desprinderea de sub podul de cale ferată din Romaneşti, trecerea traseului peste râul Amaradia, peste calea ferată, undeva periferic la limită cu strada Mărgăritarului. Urmează apoi pe la partea de răsărit, ieşire prin cartierul Primăverii, trecerea peste drumul naţional cu un pasaj suprateran, undeva în zona staţiunii pomicole la intrarea în Drăgoieni, apoi continuarea traseului peste deal, iese undeva în partea de nord a municipiului, cu pasaje peste calea ferată peste Amaradia şi Drumul Naţional către Petroşani, aşa încât în toată acea zonă să se iasă din Târgu Jiu, la intersecţia cu zona Muşeteşti. Pe cealaltă bretea de ocolire a Târgu Jiului, din acelaşi nod de cale ferată se va desprinde pe partea de apus, va trece peste râul Jiu, peste Şuşiţa, peste DN 67 D, va ajunge pe undeva pe tronsonul 2 din fostul traseu de mocăniţă“, a spus Marius Ionescu, directorul tehnic al Primăriei Târgu Jiu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS