Secretul indicatoarelor de pe Calea București

Consolele metalice ale indicatoarelor și-au făcut loc printre cablurile electrice (Foto: GdS)


Consolele metalice ale noilor indicatoare rutiere montate pe strada Calea București vin în contact cu rețelele electrice de pe marginea drumului. Autoritățile promit că vor lua măsuri. Legislația nu permite ca indicatoarele rutiere și rețelele electrice să fie amplasate în același spațiu. Problema este că strada este prea îngustă.

La sfârșitul anului 2014, Primăria Craiova a organizat o licitație publică pentru achiziția de indicatoare rutiere, contractul fiind estimat la 570.000 de lei (128.000 de euro). Era vorba despre indicatoare rutiere „Trecere pentru pietoni“ dotate cu leduri, dar și indicatoare rutiere de orientare și informare. Contractul urma să asigure inclusiv montajul acestora pe străzile municipiului. Licitația, la care au participat patru firme, a fost câștigată de Girod Semnalizare Rutieră SRL Timișoara, la prețul de 109.000 de euro (fără TVA).

În centrul orașului și pe strada Calea București au fost instalate cele mai impozante panouri informative, montate pe console solide, din metal. Cititorii GdS ne-au sesizat însă că există o problemă: firele electrice de pe marginea drumului se sprijină pe consolele metalice, putând deveni un pericol pentru cetățeni.

„Am văzut și eu panourile respective prin oraș, pe care se sprijină firele electrice. De regulă, acele fire sunt izolate. Dacă se freacă însă de stâlpul metalic, izolația se poate rupe și astfel pot deveni un pericol pentru cetățeni. Nu ar trebui să fie lipite de stâlpul metalic, bun conductor de electricitate“, a declarat Veronica M, reprezentanta unei firme care lucrează în domeniu.

Viceprimarul Craiovei, Dan Dașoveanu, a declarat: „Indicatoarele au fost montate conform caietului de sarcini, care indică amplasamentul, poziționarea lor. Acolo sunt și rețele de telecomunicații, dar și cabluri de curent ale CEZ. La predarea amplasamentului, am stabilit că noi, Primăria Craiova, împreună cu operatorii de telecomunicații și distribuitorul de energie electrică vom vedea ce soluții putem găsi pentru a nu exista pericole“.

Calea București, o stradă prea îngustă


Reprezentantul Girod Semnalizare Rutieră SRL, Monica Albu, ne-a precizat că standardul aplicat în domeniu nu face referire la interferențele cu rețelele electrice.

„Aceste console au fost montate la locurile indicate de Primăria Craiova, bănuiesc că ei s-au interesat de locurile în care se pot amplasa. Pentru amplasarea lor, nu se cere aviz de la deținătorii de rețele. Pentru indicatoarele verticale, noi lucrăm după standardul SR 1848/2011“, a afirmat Monica Albu. Potrivit standardului SR 1848 – 2/2011, la amplasarea consolelor trebuie respectat obligatoriu gabaritul de înălțime de 5,5 metri de la cota în axul drumului până la limita inferioară a indicatorului rutier. Se recomandă însă ca grinda transversală să fie amplasată la înălțimea de şapte metri față de suprafața părții carosabile.

Legislația care reglementează amplasarea rețelelor electrice are și ea normele ei. Ordinul nr. 4/2007 al Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a aprobat Norma tehnică privind delimitarea zonelor de protecție și de siguranță aferente capacităților energetice, prin care se urmărește evitarea punerii în pericol a persoanelor, bunurilor și a mediului (art. 2, lit. b). Potrivit acesteia, distanța de siguranță reprezintă distanța minimă care delimitează zona de siguranță a capacității energetice, măsurată în proiecție orizontală sau verticală între limita exterioară a acesteia și punctul cel mai apropiat al unei instalații sau contrucții.

Distanțele de siguranță dintre Liniile Electrice Aeriene (LEA) și obiectivele învecinate sunt precizate în Anexa nr. 4 la norma tehnică. Astfel, pentru LEA de 0,4 kV, stâlpii liniilor electrice trebuie amplasați în afara zonei de siguranță a drumului.

Ordonanța nr. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor arată că zona drumului public cuprinde ampriza, zonele de siguranță și zonele de protecție. Ampriza drumului (art. 15) este suprafața de teren ocupată de elementele drumului: parte carosabilă, trotuare, piste pentru cicliști, acostamente, rigole, taluzuri, șanțuri de gardă, ziduri de sprijin și alte lucrări de artă. Zonele de siguranță (art. 16, alin 1) sunt zonele de teren situate de o parte și de alta a amprizei drumului, destinate exclusiv semnalizării rutiere, plantației rutiere sau pentru alte scopuri legate de întreținerea și exploatarea drumului sau pentru siguranța circulației. Cu alte cuvinte, rețelele LEA de 0,4 kV nu ar trebui să se intersecteze cu indicatoarele rutiere, pentru că legea nu le dă voie să fie amplasate în același spațiu. Strada Calea București pare prea îngustă pentru respectarea cu strictețe a legislației în domeniu.



Comenteaza acum

Alte stiri

Sumarul ediției de miercuri, 1 aprilie 2015

Actualitate

» Codul Rutier, pătat cu sângele morţilor de pe şosele
» Peste o sută de ONG-uri cer interzicerea totală a fumatului în spaţii publice închise
» Darius Vâlcov a predat 47 de tablouri
» Deputatul Marko Attila a demisionat din Parlament
» Prognoza meteo pentru joi şi vineri
» Europa întoarce la 1 aprilie pagina celor 30 de ani de cote la producţia de lapte
» Ziua NATO sărbătorită La Slatina
» Senatorii au votat “Pentru” arestarea lui Darius Vâlcov

Local

» Olt: Bărbatul care şi-a ucis soţia a fost arestat preventiv
» Olt: Pieţele şi centrele de sacrificare a mieilor, verificate
» Vâlcea: Puncte de informare pentru Bursa generală a locurilor de muncă din 24 aprilie

Dolj

» Aplicație on-line pentru Planul de Mobilitate Urbană Durabilă
» Doljeni suspectați că au spart servere guvernamentale din Australia și Columbia
» Salvează un vis. Visul de a fi campion!
» Curțile interioare din Centrul Istoric intră și ele în reabilitare
» Corina Călin – pe drumul succesului în muzica populară
» Ramada Plaza Craiova – ultimele luni de execuție
» Muzeul Olteniei, la 100 de ani
» Asigurarea obligatorie a locuințelor, un fiasco!
» Întreruperi energie electrică de mâine
» Craiova: Program special pentru elevi la Filarmonica Oltenia
» Muzeul Olteniei a aniversat 100 de ani
» Craiova: Marius Hristescu, pe scena Filarmonicii “Oltenia”
» Dolj: Raliu la Bucovăţ, în acest weekend
» Craiova: Restricţii de circulaţie în centru
» Craiova: Concert exploziv Anda Adam şi Antonia

Gorj

» Exploatare ilegală de piatră la Rânca
» Slujbă religioasă în sala de clasă
» Fiica lui Țundrea a primit despăgubiri de 5.000 de euro
» Prejudiciu de 100.000 de euro din fraude informatice
» Mieii din Gorj, în farfuriile grecilor şi italienilor
» Gorj: Manţog află pe 22 aprilie dacă va fi pus în libertate
» Gorj: Plan de măsuri pentru un Paște liniștit

Sport

» Juniorul Burci, în probe la Dinamo
» Florin Cernat vrea ca Oțelul să o oprească pe CS Universitatea
» Calafatul și-a luat punctele, Bistrețul a comis-o acasă
» Adio, finală mare! Jucăm cu Dinamo pentru locul trei
» Studenții craioveni au alergat în memoria lui Corneliu Stroe
» CSS Craiova și Școala de Fotbal „Gică Popescu” și-au împărțit victoriile
» Baschet (m): SCM-U Craiova – Energia Târgu Jiu, scor 85-90, într-un meci restant din Liga Naţională
» Fotbal – Edi Iordănescu: Să fie toată lumea lângă Pandurii!
» Handbal (f): SCM Craiova va întâlni CSM București în semifinalele Cupei României
» Fotbal – Cel mai titrat arbitru român, Nicolae Rainea, a murit
» WTA Miami: Simona Halep va juca la noapte împotriva americancei Sloane Stephens

Bani & Afaceri

» Medinţu revine la conducerea Diviziei Energetice a CEO
» Șeful ANAF: Se va stabili un prag al diferențelor nefiscalizate sub care nu vor fi sancțiuni

Sanatate

» Andreea Nicolcescu, medicul care a lăsat Anglia pentru Craiova

Magazin

» Horoscop
» Bancul zilei
» Obiceiuri ce trebuie respectate în ziua de Florii

Top