La aproape un an după ce a plătit lucrările de racordare la rețea, un craiovean încă așteaptă curentul electric.
Compania CEZ, furnizorul de energie electrică în Oltenia, dă din nou dureri de cap cetățenilor. La redacția GdS a sosit recent o reclamație din partea craioveanului Vasile Cojocaru, care încearcă de aproape un an să-şi racordeze proprietatea la rețeaua electrică a CEZ. În februarie 2014, omul a primit avizul tehnic de racordare (ATR) din partea CEZ Distribuție SA, iar în martie a plătit peste 26.000 de lei pentru lucrările de conectare la rețea.
„Există contract de racordare, s-au efectuat lucrările, iar recepția acestora a fost făcută în data de 19 noiembrie 2014. Cu toate acestea, nici până în prezent nu am fost legat la rețea, din nu știu ce motive. M-am adresat și CEZ Distribuție SA, în datele de 11 decembrie 2014 și 5 ianuarie 2015 și nu am primit niciun răspuns“, ne-a scris reclamantul. În reclamația pe care a depus-o la CEZ în data de 11 decembrie, Vasile Cojocaru amintește că a fost vizitat de lucrătorii Adrem Invest SRL, partenerul furnizorului de energie, care nu a putut monta contorul „pentru că nu există tensiune“.
Răspunsul primit din partea CEZ pe 17 decembrie a fost încurajator. „Vă informăm că a fost emisă comanda către prestatorul extern în vederea efectuării operațiunii de montare a contorului și punerii sub tensiune a instalației de utilizare de pe str. Șimnic I, cu termen de finalizare 22 decembrie 2014“, se arată în adresa de răspuns. Cu toate acestea, nu s-a întâmplat nimic, iar pe 5 ianuarie 2015 clientul a solicitat din nou să fie racordat la rețea. „Altfel îmi rezerv dreptul de a vă acționa în instanță și de a sesiza toate instituțiile care au competență în această situație“, a scris craioveanul. În urma petiției, CEZ a revenit cu un nou răspuns (20 ianuarie), prin care clientului i s-a comunicat că solicitarea este în lucru la departamentul specializat, urmând să primească un răspuns final „în cel mai scurt timp“. O zi mai târziu (21 ianuarie), o altă adresă l-a înștiințat pe reclamant că după o analiză făcută de compartimentul specializat „racordarea la rețeaua electrică a locului de consum în cauză se va realiza în cel mai scurt timp posibil“, compania neuitând să precizeze că „depune eforturi pentru îmbunătățirea serviciului de distribuție a energiei electrice, conform standardelor și normativelor în vigoare“. Nici până ieri, proprietatea lui Vasile Cojocaru nu era conectată la rețeaua electrică, la mai bine de un an (29 ianuarie 2014 – 5 februarie 2015) de la depunerea primei cereri către compania CEZ. Reprezentanții companiei nu au putut fi contactați pentru un punct de vedere în legătură cu acest caz.