16.7 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalDoljScandal între șefii de la Buletine

Scandal între șefii de la Buletine

Conducerea Direcției Județene de Evidență a Persoanelor a solicitat înlocuirea tuturor șefilor de la Direcția de Evidență a Persoanelor Craiova  din cauza mai multor deficiențe repetate constatate în urma unui control efectuat la sfârșitul anului trecut. În vizor a fost luată și directoarea executivă Madlen Voicinovschi, pusă în funcție de primarul Lia OIguța Vasilescu după scandalul reorganizării instituției din serviciu în subordinea Consiliului Local în direcție aflată în aparatul de specialitate al primarului, fără avizul autorităților centrale. Scandalul are loc în contextul în care Olguța Vasilescu a pierdut definitiv procesul cu fosta directoare Camelia Nicola, pe care trebuie să o reîncadreze în funcție și să-i plătească salariul restant de zeci de mii de lei.  
Scandal uriaș la Direcția de Evidență a Persoanelor Craiova. Forul superior al instituției, Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Dolj, condusă de Marin Stănică, a pus tunurile pe șefii de la Craiova după ce un control tematic a scos la iveală o serie de nereguli, semnalate și la precedentele controale, care nu au fost remediate la timp. Acuzațiile sunt grave:  informații nereale despre executarea anumitor activități, întârzieri în eliberarea buletinelor, angajați fără dreptul de a sta la ghișeul de relații cu publicul, intervenții în Registrul Electronic ale unei persoane neautorizate, sute de cereri nesoluționate, buletine eliberate fără dovada plății taxelor sau persoane cu două buletine valabile. Trebuie precizat că directoarea executivă de la Craiova, Madlen Voicinovschi, a fost, acum câțiva ani, angajată la Direcția Județeană condusă de cel care acum îi vrea capul, comisarul-șef de poliție Marin Stănică.

Ce au descoperit controlorii lui Stănică

O comisie de control a Direcției Județene a efectuat în perioada 24-28 noimebrie 2014 un control tematic metodologic la direcția pe care o conduce Madlen Voicinovschi. După cum rezultă din procesul-verbal întocmit la jumătatea lunii decembrie, problemele constatate nu erau de ieri, de azi, dar ele nu au fost rezolvate așa cum se solicitase la controalele anterioare. Primul aspect semnalat este cel legat de fișele de post. Într-o instituție care se ocupă de evidența persoanelor, șefii de serviciu de la Evidența Persoanelor, de la Biroul Ghișeu Unic Evidență și de la cel Informatic Actualizare Bază de Date nu aveau fișe de post, nici pentru aceste funcții unde activau pe baza unor note de serviciu, nici pentru funcțiile de execuție unde erau titulari. Comisia de Control a descoperit că Raportul de evaluare pe trimestrul III din 2014 și Planul de Activitate pe trimestrul IV au fost întocmite superficial, deoarece conțineau date nereale. De exemplu, în documente era folosit numele unei instituții care se numea altfel, iar informațiile din planul de activitate se refereau la perioade din trecut. Mai departe, în raport se vorbește despre un lucru extrem de grav. Controlorii susțin că buletinele sunt emise în cel mult zece zile, dar oamenii sunt chemați să le ridice după 20 de zile. „La data controlului, termenul care se comunică cetățenilor de a reveni la ghișeu pentru a intra în posesia actelor de identitate este de 20 de zile de la data depunerii cererii, dar, în fapt, actele de identitate sunt produse în cel mult zece zile de la data primirii și înregistrării cererii“, se arată în raportul de control.
O altă problemă menționată este cea legată de persoanele care desfășoară activități la ghișeu în sensul că unele dintre ele nu au competențe delegate în mod oficial, iar altele înmânau oamenilor buletine deși nu figurau în documentele de planificare a activității. De asemenea, controlul mai vorbește despre omisiuni în actualizarea Registrului Electronic de Evidență a cererilor pentru eliberarea buletinelor și despre avizarea și soluționarea cererilor de eliberare a buletinelor fără a avea anexată dovada achitării taxelor. Într-unul din cazurile studiate, controlorii menționează că un buletin a fost eliberat în octombrie 2014 pe baza unei chitanțe din 2010. Probleme sunt și în privința calității fotografiilor realizate pentru emiterea buletinelor. „Există situații în care imaginile preluate de la solicitanți nu respectă prevederile procedurii (…) în sensul că fundalul imaginii este de culoare închisă“, se arată în raport. Controlorii au descoperit și situații în care fuseseră eliberate mai multe buletine unor persoane care le declaraseră pierdute, dar le recuperaseră ulterior.
În finalul raportului, controlorii menționează ca deficiență lipsa avizului de la București pentru transformarea serviciului aflat în subordinea Consiliului Local în direcție aflată în aparatul de specialitate al primarului. În concluzie, controlorii spun că volumul de activități a fost acoperit, dar calitatea este slabă. „În 25% din cererile de eliberare acte de identitate verificate de comisia de control, soluționarea s-a făcut prin nerespectarea unor prevederi legale sau metodologice, în multe situații chiar cu implicarea persoanelor ce îndeplinesc funcții de conducere (…), faptul că una din cinci persoane e nevoită să se prezinte în audiență pentru reducerea termenului de soluționare a cererii de eliberare a unui act de identitate sunt alte exemple ce fac dovada neimplicării persoanelor cu atribuții de conducere (…) Comisia de control apreciază că această stare de fapt (…) se datorează în primul rând caracterului temporar al ocupării funcțiilor de conducere (…), dar și experienței profesionale a persoanelor desemnate cu aceste competențe“, se arată în concluziile raportului. Direcția Județeană a solicitat primăriei să constituie o comisie care să verifice legalitatea încasării și atașării dovezilor de achitare a contravalorii buletinelor în toate cazurile din 2014, iar în final recomandă secretarului primăriei să inițieze demersuri pentru ocuparea definitivă a funcțiilor de conducere, iar până atunci să schimbe toată conducerea Direcției de la Craiova.

Voicinovschi: Cred că își arogă prea multe drepturi

Actuala directoare executivă a Direcției de Evidență a Persoanelor Craiova, Madlen Voicinovschi, a contrazis concluziile raportului spunând că a fost un volum de muncă uriaș mai ales din cauza alegerilor prezidențiale. „Noi avem un punct de vedere diferit de al domnului Stănică. El poate  coordona activitatea strict metodologică, nu are treabă cu resursele umane și managementul. Dânsul a avut cunoștință despre volumul mare de muncă, i s-a cerut sprijinul pe tot parcursul anului și nu a trimis nimic. Niciodată. I-am cerut oficial, dânsul a dorit să-mi dea ajutor în maniera pe care a dorit-o, de genul «Voicinovschi, du-te mai încolo, că preiau eu». Instituția asta are un director chiar dacă cu notă de servicu, un coordonator, pe secretarul primăriei. Nu cred că este vorba despre superficialitatea noastră. Cred că dânsul își arogă prea multe drepturi să facă aceste afirmații. Dacă a avut vreodată vreo îndoială sau considera că se întâmplă ceva, în calitate de coordonator avea dreptul și calitatea să vină  să vadă ce se întâmplă. Pe mine m-a contactat telefonic de trei ori și nu a avut legătură profesională. Eu mi-am imaginat că venind de acolo (Direcția Județeană – n.r.) și având o colaborare relativ bună, va fi un lucru extraordinar. Sunt omul lui, crescut de el, cu modalitate de lucru de la el.  Nu m-a propus aici, nu m-a susținut, nu m-a ajutat“, a replicat Voicinovschi. Directoarea a precizat că întârzierile s-au datorat și deficiențelor sistemului informatic. „Programul informatic care s-a implementat la 1 iunie a avut probleme și vă pot confirma și alte județe. Zile întregi nu au mers. Noi producem în medie între 150-180 de cereri într-o zi normală. Fetele de la calculator produc, fiecare, aproximativ 50-60 de cărți de identitate. Au fost zile când am produs două cărți pe instituție pentru că nu a mers sistemul“, a completat ea.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS