Acasă Local Dolj Disponibilizații de la Ford pleacă acasă în trei etape

Disponibilizații de la Ford pleacă acasă în trei etape

-

Până la sfârșitul anului 2014 se înscriseseră pe listele de plecări voluntare 494 de persoane. Ei vor părăsi uzina până pe 28 februarie 2015. Printre cei care pleacă sunt și mulți tineri.

Angajații de la Ford Craiova care au decis să plece acasă, prin programul de plecări voluntare impus de companie, vor părăsi fabrica în trei etape. Unii dintre ei au rămas acasă de la 31 decembrie, dar cea mai mare parte dintre ei va pleca acasă de pe 31 ianuarie, respectiv de pe 28 februarie.
Ford a decis pe finalul anului 2014 să introducă un nou program de plecări voluntare în rândul angajaților fabricii din Craiova, compania estimând că trebuie să renunțe la serviciu 680 de persoane, iar în cazul în care nu se ajunge la cifra respectivă, restul până la 680 vor fi dați afară la decizia companiei. Termenul dat de conducerea Ford angajaților să se treacă pe listele de disponibilizări voluntare expirase înainte de Sărbătorile de iarnă. Totuși, potrivit unuia dintre liderii sindicali din uzină, Ovidiu Cioroianu, până la termenul-limită dat de companie în 2014 se trecuseră pe listele cu personalul care cerea încetarea voluntară a contractului individual de muncă 494 de persoane. Printre cei care pleacă se numără și mulți tineri, dar și persoane aflate cu câțiva ani înainte de pensionare și care se pot pensiona anticipat sau anticipat parțial, cu penalizările stabilite de lege.
„Este o cifră destul de mare. Nu mă aşteptam să fie atât de mulţi. Ei vor pleca din uzină în trei etape, în funcție de locurile ocupate în fabrică“, a spus Ovidiu Cioroianu, lider de sindicat Ford. Inițial, erau programați să plece de la Secția de Vehicule 506 persoane, iar de la Secția de Motoare, ar fi trebuit să se treacă pe listele de disponibilizări voluntare 174 de oameni. În realitate, s-au înscris pe liste aproape 500 de la ambele secții. Sindicatele negociază cu conducerea companiei să nu mai fie nevoie să mai dea afară restul de 180 de oameni, care nu s-au înscris voluntar pe liste pentru a ajunge la totalul de 680 de concediați, agreat de Ford.
Cei care aleg să le înceteze voluntar contractual de muncă vor primi până la 26 de salarii compensatorii, bani care se plătesc o singură dată de către companie.

Reducerea de personal ar micșora zilele fără producție în 2015

Prin disponibilizarea voluntară sau obligatorie a 680 de persoane, producătorul de autovehicule din Craiova renunță, practic, la circa 23% din personal. În uzină se mai fabrică Ford B-Max și motorul Ecoboost de 1.0 litru, iar cel de 1,5 litri se produce în cantități mici, întreaga producție din acest model de motor urmând să fie relocată în Marea Britanie.
Ford a luat decizia să concedieze 680 de persoane de la uzina din Craiova, pe fondul reducerii cererii de vehicule B-Max pe piața europeană. Dar a mai existat un motiv invocat de companie: după reducerea numărului de personal cu 680 de oameni, atunci fabrica din Craiova ar fi mai eficientă și s-ar reduce considerabil numărul de zile de opriri temporare de producție în 2015. În 2014, aceste opriri au fost semnificative, producătorul auto din Bănie reducându-și considerabil activitatea. Numai în luna octombrie, angajații Ford Craiova au mers la serviciu doar șapte zile lucrătoare, iar restul au fost în șomaj tehnic.
„Prin aceste măsuri se urmărește folosirea optimă a forței de muncă rămase la Craiova și îndeplinirea condițiilor actuale de producție și cele preconizate, în timp ce Ford continuă să caute oportunități pentru producerea celui de-al doilea autovehicul la Craiova“, au anunțat oficialii Ford România în luna noiembrie, când s-a dat startul la disponibilizări voluntare.
„Așa cum am anunțat anterior, compania noastră a demarat procesul de consultări cu sindicatele în legătură cu posibila concediere pe motive economice, în cazul în care prin încetările voluntare nu va fi atinsă ținta de reducere de personal. Mai multe detalii pe acest subiect vor fi oferite în cursul lunii ianuarie“, a declarat în luna decembrie 2014 Ana-Maria Timiș, director de comunicare al Ford România.

ȘTIRI VIDEO GdS