11.7 C
Craiova
joi, 25 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalGorjCJ Gorj a aprobat execuţia bugetară pentru primul trimestru

CJ Gorj a aprobat execuţia bugetară pentru primul trimestru

Consiliul Judeţean (CJ) Gorj a aprobat în şedinţa de ieri o hotărâre privind execuţia bugetului propriu general al judeţului Gorj, înregistrată pe 31.03.2014. Potrivit documentului, bugetul propriu general este fundamentat pe următoarele componente:
a) bugetul local al judeţului Gorj – la partea de venituri, a înregistrat încasări în sumă de 39.180.094 de lei, iar la partea de cheltuieli, a înregistrat plăţi în sumă de 35.556.760 de lei; b) bugetul centralizat al instituţiilor publice şi activităţilor finanţate parţial din venituri proprii – la partea de venituri, a înregistrat încasări în sumă de 20.413.023 de lei, iar la partea de cheltuieli, a înregistrat plăţi în sumă de 20.903.756 de lei. Proiectul de hotărâre a fost aprobat în forma prezentată de majoritatea consilierilor judeţeni prezenţi la ultima şedinţă a Consiliului Judeţean Gorj, care a avut loc pe 24 aprilie.

Salvamont s-a îmbogăţit cu nouă baze noi

Tot în ultima şedinţă a Consiliului Judeţean Gorj, a fost adoptat un proiect de hotărâre privind darea în administrarea Serviciului Public Salvamont Gorj a echipamentelor, dotărilor şi lucrărilor ce au făcut obiectul proiectului „Realizarea sistemului integrat de salvare montană a judeţului Gorj“, implementat de Consiliul Judeţean Gorj. Este vorba de nouă clădiri noi. Prin intermediul altei hotărâri a fost modificat şi numărul total de posturi la nivelul Salvamont care a fost majorat de la 20 la 21, prin redistribuirea unui post din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Gorj la Serviciul Public Judeţean Salvamont, Gorj. Majorarea numărului de posturi s-a impus ca o măsură necesară pentru realizarea următoarelor obiective specifice stabilite în cadrul proiectului Realizarea Sistemului Integrat de Salvare Montană a Județului Gorj – Cod SMIS: Amenajarea celor nouă posturi Salvamont prin construirea a şase clădiri şi reabilitarea a trei clădiri existente; Înzestrarea celor nouă posturi salvamont cu mijloace şi echipamente specifice asigurării condiţiilor optime de salvare în arie montană; Crearea de noi locuri de muncă (nouă administratori post Salvamont).

Creşte importanţa Salvamont

În cadrul Serviciului Public Judeţean Salvamont Gorj au fost înfiinţate, prin efectul aplicării Hotărârii Consiliului Judeţean nr. 70/2013, respectiv Hotărârii Consiliului Judeţean nr. 87/2013, opt posturi de administrator pentru locaţiile realizate prin proiectul Realizarea Sistemului Integrat de Salvare Montană a Județului Gorj – Cod SMIS. A fost supus reabilitării prin proiect, inclusiv imobilul „Casa Tismana“, situat în oraşul Tismana, aflat în proprietatea publică a judeţului Gorj şi administrarea Consiliului Județean Gorj, situaţie juridică în considerarea căreia în organigrama şi statul de funcţii ale aparatului de specialitate al Consiliului Județean Gorj se înfiinţase postul de îngrijitor. În cazul imobilului „Casa Tismana“ s-a impus, ca urmare a schimbării titularului dreptului de administrare prin trecerea acestuia la Serviciul Public Judeţean Salvamont Gorj, redistribuirea şi transformarea postului existent, în sensul evidenţierii acestuia în organigrama şi statul de funcţii al Serviciului Public Judeţean Salvamont Gorj. Majorarea numărului de posturi este posibilă în condițiile diminuării numărului total de posturi din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judeţean Gorj, astfel încât numărul maxim de posturi stabilit pentru Consiliul Județean Gorj și instituțiile publice din subordine, potrivit Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 63/2010, cu modificările și completările ulterioare, să nu se modifice. Localităţile unde s-au construit aceste clădiri sunt comuna Padeş, sat Motru Sec, comuna Runcu, comuna Schela, comuna Baia de Fier, zona Corneşul Mare – Rânca, punctul Coada Râncii, comuna Baia de Fier, sat Baia de Fier, zona intrare Peştera Muierilor, comuna Polovragi, sat Polovragi, punctul Poiana Mănăstirii. De asemenea, investiţia a urmărit şi reabilitarea a trei clădiri prin consolidare şi amenajare, care nu au o funcţionalitate precisă în acest moment şi care se găsesc în zone strategice din punct de vedere al accesului către ariile montane – oraşul Bumbeşti-Jiu, sat Pleşa, comuna Stăneşti, sat Vaidei, oraşul Tismana, Casa Tismana. Valoarea totală a proiectului a fost de nouă milioane de lei.
 
Centru modern de asistenţă socială la Dobriţa

Consilierii judeţeni au fost, de asemenea, de acord cu un proiect privind darea în administrarea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Gorj pentru Centrul de Îngrijire și Asistență – Dobrița, a construcțiilor, echipamentelor și utilajelor, dotărilor și a mobilierului, ce au făcut obiectul proiectului „Extindere și dotare Centrul de Îngrijire și Asistență – Dobrița, Județul Gorj“, implementat de Consiliul Judeţean Gorj. Proiectul „Extindere și dotare Centrul de Îngrijire și Asistență – Dobrița, județul Gorj“, cod SMIS 12052, a beneficiat de finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa Prioritară 3 – Îmbunătăţirea infrastructurii sociale și a fost implementat în conformitate cu prevederile contractului de finanțare nr. 763/21.06.2010 și anexele la acesta, încheiat între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Regional 2007-2013, Agenția pentru Dezvoltare Regională S-V Oltenia, în calitate de Organism Intermediar pentru Programul Operațional Regional 2007-2013 şi Unitatea Administrativ Teritorială Judeţul Gorj, în calitate de beneficiar. Obiectivul general al proiectului a vizat îmbunătăţirea calităţii infrastructurii serviciilor sociale şi ridicarea acestora la standarde europene în cadrul Centrului de Îngrijire şi Asistenţă Dobriţa, judeţul Gorj, cu impact direct asupra egalizării şanselor de acces al persoanelor la servicii specifice de asistenţă medico-socială şi de îngrijire. Prin proiect, a fost construit un nou pavilion (P+1 – capacitate 50 de locuri), necesar pentru crearea condiţiilor de cazare şi masă conform standardelor minime de calitate pentru centre rezidenţiale destinate persoanelor adulte cu handicap. De asemenea, prin acest proiect, a fost înfiinţat un nou serviciu social, respectiv „Centrul de recuperare-reabilitare“, cu o capacitate de 11 locuri, ce a fost dotat cu echipamente specifice activităţilor desfăşurate, pentru a fi create condiţii conform standardelor în vigoare. Investiţia realizată prin intermediul acestui proiect asigură continuitatea funcţionării și extinderea activității Centrului de Îngrijire și Asistență Dobrița. Prin implementarea acestui proiect cu finanțare europeană nerambursabilă, au fost realizate atât extinderea și modernizarea clădirii în care își desfășoară activitatea Centrul de Îngrijire și Asistență Dobrița, cât și asigurarea condițiilor de găzduire impuse de standardele europene. În cadrul proiectului, au fost executate lucrări de construcții și dotarea aferentă acestora, după cum urmează:
– Construirea unui pavilion nou (P+1 – capacitate 50 de locuri), ce a fost necesar pentru crearea condiţiilor de cazare şi masă, conform standardelor minime de calitate pentru centre rezidenţiale, destinate persoanelor adulte cu handicap, în vederea transferării tuturor beneficiarilor Centrului; Construirea unui depozit de lemne; Construirea unei platforme de gunoi; Amenajarea bucătăriei existente; Demolarea sălii de mese existente și a unei magazii de lemne; Montarea utilajelor și echipamentelor necesare înlocuirii centralei termice (trei cazane termice pe lemne, pompe, boiler ACM și automatizări); Montarea unui ascensor, special adaptat pentru beneficiarii centrului.
În cadrul proiectului, au fost furnizate dotări de specialitate și mobilierul prevăzut, respectiv: mobilier saloane beneficiari (12 paturi, 12 dulapuri, 12 noptiere, mese, scaune etc.), mobilier medical (cărucioare, mese instrumentar, suporturi pentru perfuzii etc.), mobilier sală de relaxare (trei canapele, două fotolii) mobilier sala de mese, frigidere, televizoare, precum şi alte produse/dotări necesare funcţionării centrului, în conformitate cu standardele specifice în domeniu. Valoarea finală a proiectului a fost de 2.521.933,84 lei (inclusiv TVA).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS