32.3 C
Craiova
sâmbătă, 12 iulie, 2025
Știri de ultima orăLocalAproape două milioane de apeluri, înregistrate de Asociația Telefonul Copilului în 12 ani de existență

Aproape două milioane de apeluri, înregistrate de Asociația Telefonul Copilului în 12 ani de existență

Asistenții sociali și psihologii Asociației Telefonul Copilului (ATC) au ridicat receptorul liniei telefonice gratuite de asistență pentru copii și părinți de 1.933.733 de ori de-a lungul celor 12 ani de existență, fie că a fost vorba despre cazuri care au necesitat intervenția autorităților în regim de urgență, fie despre consiliere psihologică și juridică sau de nevoia de comunicare a copiilor.
Potrivit unui comunicat al ATC remis marți, numărul 116 111 este singurul serviciu telefonic gratuit la nivel național care răspunde în deplină confidențialitate oricărei probleme cu care se confruntă copiii și adolescenții din România.
Printre cele mai răspândite forme de abuz asupra copilului raportate la 116 111 se numără neglijarea (33,38%), abuzul fizic (32,51%), abuzul emoțional (10,55%), abuzul sexual și traficul de minori (6,37%).
De-a lungul celor 12 ani de existență, statisticile oferite de baza de date a ATC indică 44.504 cazuri în care a fost necesară și intervenția instituțiilor abilitate. Principalele situații sesizate se referă la abuz asupra copilului în procentaj de 27,09%, consiliere juridică — 15,14%, nevoia de sprijin material sau financiar — 15,06%, precum și solicitări de consiliere psihologică în procentaj de 11,97%.
Principalele motive ale copiilor pentru apelul către 116 111 sunt: nevoia de comunicare (28,74%), neînțelegerile cu părinții sau relația deficitară copil — părinte (21,31%), relațiile cu colegii sau prietenii (18,56%), abuz și violență (17,42%), consiliere psihologică (9,49%), alte probleme specifice vârstei (4,48%).
Referitor la grupele de vârstă ale copiilor care apelează cel mai des la asistența și îndrumarea oferite de consilierii ATC, acestea sunt: 10-12 ani — 34,36% și 13-15 ani — 38,24%.
Pe durata celor 12 ani de activitate, statisticile ATC indică pe primele locuri apeluri primite din județele Iași, Constanța, Bacău, Vaslui, Galați, Teleorman, București (sector 5), Ilfov. Referitor la distribuția pe regiuni, cele mai multe cazuri au fost înregistrate din regiunea Moldova (23,61%), urmată de Muntenia (20,17%), Transilvania (14,34%), București (10,22%), Oltenia (9,45%), Dobrogea (7,15%), Banat (5,32%), necunoscut (9,74%).
Mediul cel mai frecvent raportat în ceea ce privește cazurile înregistrate la 116 111 este cel rural, în procentaj de 47,54%, urmat de cel urban — 42,51%, iar pentru 9,95% a fost solicitată confidențialitatea.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS