11.4 C
Craiova
miercuri, 29 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalClaudiu Cornoiu, încă o victorie în lupta cu autorităţile

Claudiu Cornoiu, încă o victorie în lupta cu autorităţile

Claudiu Cornoiu, un tânăr de 28 de ani a reuşit după opt luni de zile să convingă instituţiile locale şi pe cele europene să crească acccesul gratuit al românilor la „linia verde“ a centrului de informare al UE.
Claudiu nu este la prima încercare de a determina autorităţile să fie mai active în furnizarea unor servicii pentru cetăţeni. Anul trecut, după ce timp de şase luni a înaintat petiţii unor instituţii publice locale şi comisii europene, a determinat reprezentanţii CFR să reasfalteze unul din peroanele Gării Craiova.
A fost nevoie ca şase ani să treacă de la intrarea României în Uniunea Europeană şi ca un singur cetăţean să preia responsabilitatea celor ce ocupă în prezent posturi de conducere în instituţiile publice pentru ca „roţile“ să înceapă să se mişte, pentru ca românii stabiliţi în străinătate şi nu numai să ştie cum îşi pot elibera noi acte de identitate sau cum pot intra pe piaţa europeană a muncii.
Dacă înainte de acest demers, numărul internaţional – Europe Direct (00 800 6 7 8 9 10 11) – prin care românii puteau cere aceste informaţii putea fi apelat numai de utilizatorii operatorului de telefonie fixă Romtelecom, în prezent şi abonaţii Orange, Cosmote şi RCS&RDS beneficiază de acelaşi serviciu.
Pentru a „învinge“ sistemul şi pentru a creşte accesul românilor la serviciul de informare al UE, Claudiu Cornoiu a avut nevoie de 70 de petiţii trimise atât Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), Comisiei Europene, dar şi operatorilor de telefonie fixă şi mobilă. Deşi răspunsul la solicitare din partea ANCOM a venit după 90 de zile, iar operatorii au încercat să transfere sarcina în „ograda“ instituţiei publice, cele mai mari probleme nu au venit de pe piaţa locală, ci din partea transportatorului internaţional al Europe Direct, operatorul Belgacom.
Semnarea acordului de interconectare între transportatorul Belgacom şi operatorii români a avut loc în decembrie anul trecut, pentru ca serviciul să intre în funcţiune în reţeaua Cosmote de la jumătatea lunii februarie, iar în reţelele Orange şi RCS&RDS de la începutul lunii martie a acestui an.
În prezent, Europe Direct consiliază cetă­ţeni ai Uniunii Europene pentru opt secţiuni („Călătorii“, „Muncă“, „Vehicule“, „Reşe­dinţă“, „Educaţie şi tineret“, „Familie“, „Sănă­tate“ şi „La cumpărături“). Iar printre infor­maţiile furnizate de echipa de „consilieri“ se numără cele legate de drepturi ale pasagerilor, documente necesare pentru a călătorii, cău­tarea unui loc de muncă în străinătate, drepturi ale persoanelor care lucrează în străinătate, obţinerea unui permis auto în ţări ale UE, burse şi condiţii de înscriere într-o şcoală din străinătate, asigurări de sănătate la stabilirea în altă ţară sau servicii financiare.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS