16.7 C
Craiova
marți, 7 mai, 2024
Știri de ultima orăLocalPrimărie, caut străzi!

Primărie, caut străzi!

Zeci de kilometri de carosabil din Craiova nu există în scripte.

Este vorba, de fapt, despre diferenţa între realitatea din teren şi suprafaţa de carosabil atestată oficial. În cazul a numai opt străzi a reieşit că fizic sunt cu 56.528 de metri pătraţi de carosabil mai mult decât este înscris oficial în HG nr. 141 din 2008. Hotărâre în care au fost preluate măsurătorile efectuate până în anul 2000, înainte de apariţia altei HG nr. 965 din 2002, de atestare a domeniului public din Dolj şi din localităţile de pe raza acestuia. La o stradă cu lăţimea medie de 10 metri înseamnă că 5,6 kilometri de drum nu se regăsesc în documentaţie. Bulevardul Carol I, de exemplu, apare în HG nr. 141 cu suprafaţa de 14.600 mp, iar în urma măsurătorilor efectuate recent pentru realizarea cadastrului Craiovei a reieşit o suprafaţă de 23.626 mp. Strada A. I. Cuza se întinde pe 28.812 mp, deşi în HG nr. 141 din 2008 se spune că are 12.305 mp. Bulevardul Tineretului, despre care mai alaltăieri se ştia că are 13.950 mp de carosabil acoperă, de fapt, 26.240 mp. Diferenţa de 56.528 mp mai însumează strada Bariera Vâlcii, strada Ştefan cel Mare, strada Fraţii Buzeşti, strada Pelendava şi strada Amaradiei. Nu se cunoaşte ce înseamnă la nivelul întregului oraş diferenţa între măsurătorile făcute de Geotop 2001 şi cele realizate înainte de anul 2000. Reprezentanţii primăriei susţin că neconcordanţele sunt inerente, dată fiind marja mare de eroare la primele măsurători, precum şi modificările survenite în ultimii ani în structura străzilor: lărgiri, giratorii etc. „Nu poate fi comparată acurateţea noilor sisteme de măsurare cu calculele făcute după kilometrajul maşinii, de exemplu, că aşa au fost măsurate dimensiunile pe vremea aceea“, spune arhitectul-şef al Craiovei, Mircea Diaconescu.

Proiecte „pe bune“

În cazul străzilor menţionate, diferenţele între fizic şi scriptic sunt atât de mari, încât străzile nu pot fi înscrise în cartea funciară. Iar primăria are nevoie ca de aer de dovada dreptului de proprietate, întrucât bunurile fac obiectul proiectelor de modernizare a infrastructurii finanţate prin Programul Operaţinal Regional.
Municipalitatea a şi adoptat recent o hotărâre prin care şi-a însuşit dimensiunile reale ale acestor străzi. „Este necesar să se intabuleze străzile aferente proiectului în regim de urgenţă, pentru a putea fi accesate fondurile. Întabularea se poate face în baza hotărârii de consiliu local. Demersurile pentru modificarea HG nr. 141 din 2008 vor fi demarate în paralel“, a precizat Ovidiu Vanghelie, directorul Direcţiei patrimoniu a primăriei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

1 COMENTARIU