22 C
Craiova
joi, 28 martie, 2024
Știri de ultima orăLocalCraiova, un mare punct negru

Craiova, un mare punct negru

Practica poliţienească defineşte „punctul negru“ ca fiind o zonă cu concentrare mare de accidente. Conform unei statistici a Poliţiei Rutiere, toată Craiova se poate încadra cu uşurinţă în această categorie, înregistrând într-o lună în medie peste 30 de tamponări pe zi şi un accident cu victime la fiecare trei zile.

 

Cifrele statistice prezentate de Serviciul Poliţiei Rutiere craiovene pentru luna ianuarie a acestui an sunt ameţitoare: 986 de tamponări. În acelaşi timp, la ghişeul de pe strada Câmpia Islaz s-au înregistrat în aceeaşi lună 1.159 de craioveni veniţi pentru devizul către asiguratori privind daune auto, cel mai frecvent motiv fiind: „Am găsit-o lovită în parcare“.

În ceea ce priveşte accidentele soldate cu victime, Rutiera raportează opt incidente grave şi trei uşoare. Dintre acestea, patru au fost puse pe seama traversării neregulamentare, iar alte trei au fost cauzate de neadaptarea vitezei la condiţiile de drum. „Nu avem o statistică a accidentelor după criteriul străzilor unde s-au produs. În Craiova, accidente sunt peste tot“, a declarat subcomisar Emil Zuican, şeful Biroului Poliţiei Rutiere Craiova.

Locurile riscante

 

Cele mai des întâlnite motive pentru ciocnirile în trafic sunt neadaptarea vitezei la condiţiile de drum (449 de incidente) şi neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers (328). În 112 cazuri, coliziunile s-au produs deoarece şoferii nu au păstrat distanţa regulamentară între automobile, alte 58 de accidente fiind puse pe seama neacordării priorităţii de trecere. Chiar dacă poliţiştii nu au identificat cu precizie „punctele negre“ din Craiova, multe incidente rutiere se produc în intersecţiile nedirijate, precum str. Gheorghe Doja – bv. Ştirbei Vodă, str. Fraţii Goleşti – bv. Carol, str. Amaradia – str. Doljului, str. Al. Macedonski – str. Caracal, str. Gen. Magheru – str. Rovinari. „În majoritatea cazurilor, în intersecţiile nedirijate, şoferii nu se asigură corespunzător sau nu acordă prioritate“, a explicat subcomisar Zuican.

Locaţii „sensibile“ sunt şi intersecţiile în zonele de preselecţie a sensurilor de mers, unde şoferii nu se asigură corespunzător la trecerea de pe o bandă de circulaţie pe alta.

Drumurile naţionale dau, de asemenea, de furcă agenţilor de circulaţie, tronsoanele Craiova – Pieleşti, Craiova – Cârcea şi Craiova – Radovan fiind cunoscute pentru numărul mare de accidente înregistrate. Segmentul de drum european Craiova – Filiaşi este alt punct vizat de Poliţia Rutieră. „Avem un radar amplasat în permanenţă pe acest segment, fiindcă este cunoscut faptul că se circulă cu viteză mare, însă nu îi prindem pe toţi“, a mai spus Zuican.

 

Străzile înguste, aglomerate

 

Creşterea parcului auto şi implicit afluenţa de automobile în trafic sunt factori care influeţează direct numărul accidentelor rutiere. „Numărul maşinilor în trafic a crescut, străzile au rămas aceleaşi. Ca să înţelegeţi influenţa fluxului mare de automobile în trafic, e suficient să spunem că, la începutul lunii ianuarie, în ciuda condiţiilor meteo nefavorabile, numărul accidentelor a fost mic. Erau puţine maşini pe străzi, deci traficul era relaxat. Accidente cu victime nu au fost deloc. Când traficul se aglomerează, se produc mai multe accidente. Străzile sunt înguste, şoferii se înghesuie. Se poate spune că starea drumurilor este un factor al producerii accidentelor“, a declarat subcomisar Florin Cristea, din cadrul Poliţiei Rutiere, responsabil de sistematizarea circulaţiei.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

4 COMENTARII