21.2 C
Craiova
luni, 17 iunie, 2024
Știri de ultima orăLocalRomânii îşi petrec vacanţa în afara ţării

Românii îşi petrec vacanţa în afara ţării

Creşterea puterii de cumpărare, precum şi preţurile în scădere la serviciile specifice vor ridica anul acesta turismul extern cu 30 de procente faţă de anul trecut. „Aceste două aspecte combinate cu timpul favorabil au avut ca rezultat anul acesta un «outgoing» mai puternic decât cel de anul trecut, în ultimii ani acest segment înregistrând creşteri constante“, a spus preşedinta Comisiei de Outgoing a Asociaţiei Agenţiilor de Turism din România, Adriana Goicea. Aceasta a menţionat, de asemenea, că strategiile de turism adoptate de ţările care vor să atragă cât mai mulţi vizitatori străini urmăresc, printre altele, servicii de profil calitative pentru toate buzunarele. Astfel că românii încep să prefere să-şi cheltuiască banii în destinaţii externe, a adăugat reprezentantul ANAT.

Autocarul pierde teren în faţa avionului

 

Totodată, ofertele tarifare atractive ale companiilor aeriene, din ce în ce mai numeroase pe piaţă, au dus la scăderea numărului turiştilor care aleg transportul cu autocarul, „observându-se un trend accentuat către vacanţe pe calea zborului“. În cazul acestei variante, în topul destinaţiilor externe de vacanţă preferate de români se află Spania şi Turcia, în timp ce Grecia şi Bulgaria atrag turişti români care aleg să se deplaseze prin mijloace auto.

 

Creşte şi incoming-ul

 

Referitor la fluxul de turişti străini care ne vizitează ţara, trendul este şi în acest caz ascendent, dar este încă departe de cel reprezentat de outgoing. „Intrarea României în Uniunea Europeană, precum şi Sibiul – Capitala Culturală – vor atrage cu 20 la sută mai mulţi turişti străini decât în anul precedent. În ceea ce priveşte Sibiul, ne aşteptăm ca să atragă anul acesta peste 500.000 de străini“, a spus Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Agenţiilor.

 

Nu ştim să ţinem bani străini în ţară

 

Comparativ cu strategia sectorului de profil din ţările vecine de atragere şi menţinere a turiştilor străini, a noastră este „pistol cu apă“, spun specialiştii. Chiar dacă într-o oarecare măsură ţara noastră a reuşit să convingă turistul străin să ne viziteze, „România nu este în stare să-i determine pe străini să-şi cheltuiască banii atunci când vin în vacanţă, cu toate că potenţialul este foarte mare“, a declarat preşedintele Comisiei de Incoming a ANAT, Julian Andrei. „Încasăm puţin faţă de potenţialul pe care îl avem. Spre exemplu, în luna mai, turiştii străini, chiar dacă vin în vacanţă pe litoral, nu au unde să-şi cheltuiască banii, pentru că totul este închis“, a explicat Julian Andrei. Oficialul ANAT a adăugat că industria suvenirurilor care se poate dezvolta în paralel cu turismul poate reprezenta o importantă sursă de venit dacă este exploatată cum trebuie. „Fiecare turist vine în vacanţă cu nişte bani pe care este dispus să îi cheltuiască. Depinde de noi dacă ştim să îl facem să-i lase aici“, a spus Julian Andrei. În opinia sa, România ar putea ajunge la o cotă de 500 de euro cheltuiţi de fiecare turist străin, cât este în Bulgaria.

 

Numărul de turişti români, în creştere cu 80% în Turcia

 

Litoralul va atrage în acest sezon estival aproape un milion de turişti români, în urcare cu 30% faţă de sezonul 2006, iar destinaţia externă unde este anticipat cel mai mare ritm de creştere, de 80%, este Turcia, potrivit estimărilor Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc. Reprezentanţii Federaţiei prognozează un avans de 25-30% al numărului de turişti în Delta Dunării şi o creştere de 20% a turismului montan. Pentru turismul de sănătate este estimat un ritm de creştere de 15%, iar pentru cel rural de 10-15%.

Cea mai bună evoluţie a numărului de turişti români în străinătate este înregistrată de Turcia, unde Federaţia Patronatelor din Turism estimează o creştere a vizitatorilor de 80%. În Bulgaria, avansul este de 15%, iar în cazul Spaniei, de 12%. Pentru ofertele din categoria lux din Grecia este prognozată o majorare de 10%, însă numărul de turişti care aleg această destinaţie se va reduce, în cazul categoriei „popular“, cu 20%, conform sursei citate. Estimările patronatelor prezentate ieri sunt similare cu cele de la începutul sezonului.

 

ANAT cere scutirea de TVA a serviciilor de incoming

 

Serviciile de incoming din turism ar trebui scutite de TVA, întrucât reprezintă export, iar interesul nostru este să-l dezvoltăm, a declarat preşedintele Comisiei de Incoming a Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Julian Andrei. „Incoming-ul este o şansă nu numai pentru turismul românesc, ci şi pentru imaginea României în ansamblu. Turiştii străini veniţi aici sunt purtătorii unor mesaje pozitive despre ţara noastră. Simpatia pentru România este cheia succesului“, este de părere Julian Andrei. Oficialul ANAT a adăugat că, deşi în prezent circa 80% din turiştii pe care îi are România sunt români, din cauza ritmului lente de creştere a veniturilor, ei nu pot constitui singura sursă pe care să se dezvolte oferta turistică românească.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS

3 COMENTARII