11.6 C
Craiova
duminică, 15 decembrie, 2019
Acasă Local Gorj Operatoarele Serviciului Unic 112 sunt injurate zilnic

Operatoarele Serviciului Unic 112 sunt injurate zilnic

-

In fiecare zi, operatoarele Serviciului Unic 112 din judetul Gorj primesc zeci de apeluri de la diferite persoane care le agreseaza verbal.


Din datele statistice ale Centrului de preluare a Apelurilor de Urgenta 112 rezulta ca mai mult de jumatate din sutele de apeluri telefonice primite nu semnaleaza cazuri reale. Astfel, in prima jumatate a lunii ianuarie 2006, din cele aproximativ 35.000 de apeluri inregistrate la Serviciul Unic 112, infiintat la nivelul judetului Gorj, doar 395 s-au dovedit a fi cazuri reale de urgenta, restul apelurilor primite fiind incadrate la „alte apeluri“: de natura injurioasa, apeluri false, amenintari cu bombe. Lunar, Serviciul Unic 112 inregistreaza in medie peste 55.000 de apeluri telefonice, insa doar o mica parte din acestea sunt cazuri reale. „Peste tot in tara, operatorii apelurilor de urgenta 112 sunt calomniati fara a avea vreo vina. Din sutele de apeluri zilnice, o mare parte sunt de alta natura. Exista o statistica in care sunt trecute cazurile reale, iar celelalte sunt trecute la apeluri de natura injurioasa, apeluri false si altele. Cei care suna si aduc injurii, ca de altfel si cei care dau alarme false sunt identificati prin natura serviciului, care inregistreaza toate apelurile si le identifica in timp real“, a declarat colonel Tatiana Frâncu, din cadrul Serviciului de Telecomunicatii Speciale Bucuresti. Pentru injurii la adresa operatoarelor, apelantii depistati sunt pasibili de amenda intre unu si cinci milioane de lei vechi, iar pentru cei care dau alarme false amenzile sunt mult mai mari, ajungându-se pâna la intocmirea de dosar penal, in functie de gravitatea apelului.


Injuraturi ca la usa cortului


De la infiintarea Serviciului Unic 112 si pâna in prezent, la nivelul judetului Gorj s-au inregistrat aproximativ 500.000 de apeluri. Doar atunci când vad ca sunt prinsi si ca ii paste o amenda sau chiar un dosar penal, cei care dau alarme false devin seriosi. Tatiana Frâncu a povestit cazul unui individ care suna frecvent la 112 din diferite motive, insa, intr-una din zile, când familia sa a avut o urgenta reala, nu a mai fost luat in serios. Acest caz poate fi un exemplu pentru cei care se „distreaza“ sunând la 112. Trebuie mentionat ca apelurile false sau injurioase sunt inregistrate si introduse intr-o baza de date, unde sunt stocate timp de zece ani.

ȘTIRI VIDEO GdS

1 COMENTARIU