16.2 C
Craiova
marți, 30 aprilie, 2024
Știri de ultima orăLocalFacturi cu sute de metri cubi de apa

Facturi cu sute de metri cubi de apa

Proprietarii mai multor apartamente arondate Asociatiei de Proprietari nr. 24 Brazda lui Novac sustin ca de aproximativ doi ani sunt nevoiti ca pe lânga consumul de apa rece inregistrat de apometrele din fiecare apartament sa plateasca, lunar, o cantitate de apa care variaza, de la o luna la alta, intre zece si 20 de metri cubi.


Cele 19 apartamente de pe scara A a blocului U2 din Asociatia de Proprietari nr. 24 Brazda lui Novac au lunar de platit cantitati impresionante de apa rece. Pe lânga cei 90-120 de metri cubi de apa rece inregistrati de apometrele din apartamente, oamenii au de platit, in plus, 280-300 de metri cubi. Astfel, in luna septembrie a anului trecut diferenta de apa rece inregistrata de contorul montat la scara fata de cele din apartamente era de 320 de metri cubi, adica 17,8 metri cubi pentru fiecare apartament, in octombrie 15,8 metri cubi pentru fiecare apartament – 285 pentru intreaga scara, iar in noiembrie 16,3 metri cubi pentru fiecare apartament – 294 pe intreaga scara.


Problemele au inceput o data cu montarea contorului general


Proprietarii apartamentelor de pe scara A spun ca problemele au aparut in urma cu doi ani, când la subsolul blocului a fost montat contorul pentru apa rece. „In mod normal, noi consumam cam sapte metri cubi de apa rece. Când a fost montat acest contor, pe lânga citirile de pe apometrele noastre, au aparut si aceste diferente foarte mari. Fata de la asociatie crede ca diferentele apar din cauza ca se fura apa. A venit o data sa verifice, dar nu a gasit nimic“, a spus Ioana Tabacu. Femeia mai spune ca pentru a scapa de suspiciuni toate apometrele din apartamente au fost verificate metrologic.


„Eu sunt administrator la alta asociatie din Brazda si stiu ca diferente apar tot timpul, dar nu asa de mari. Am adus un instalator care a mers din apartament in apartament, a verificat si subsolul si nu s-a gasit nimic. Daca ar curge pe undeva, s-ar vedea ca este vorba de sute de tone de apa“, a spus Mariana Gherghe, proprietara unui apartament de pe scara A a blocului U2.


Au inceput sa apara diferente si la apa calda


Proprietarii apartamentelor mai spun ca la ultima sedinta a asociatiei s-a discutat si despre diferentele care au inceput sa apara la consumul de apa calda. „Am inteles ca in ianuarie s-ar fi consumat, pe scara, 200 de metri cubi de apa calda. Nu se poate ca 19 familii sa consume atât de mult in conditiile in care familia mea consuma sase, sapte metri cubi de apa calda intr-o luna. Pe lânga problema cu apa rece, asta ne mai lipsea“, a afirmat Elena Manea. Oamenii mai spun ca au fost facute sesizari catre Regia de Apa, dar ca situatia nu s-a schimbat. „Pe 2 noiembrie 2005 a fost facuta catre Regia de Apa adresa cu numarul de inregistrare 46. Nu am primit nici un raspuns, iar situatia este aceeasi. Pâna la aceasta sesizare, asociatia noastra nu a facut nimic pentru remedierea situatiei. Mai mult, domnul Ciobanu, presedintele asociatiei, sustine ca afisajul electronic de la contorul general ar fi defect si ar trebui sa-l scoatem noi de acolo, ca raspunde dumnealui“, a spus Eugen Mihailescu.


Spionul va da raspunsuri


Seful scarii, Sterian Calin, spune ca vinerea trecuta a fost montat un contor-spion care este menit sa verifice daca este sau nu defect contorul general. „Vineri, la ora zece dimineata, a fost montat spionul si a fost luat in aceasta dimineata (ieri – n.r.) la ora noua si jumatate. In aceasta perioada s-a inregistrat un consum de 33 de metri cubi. Oricum, eu nu cred ca se fura apa, pe aceasta scara sunt oameni de buna credinta. Defectiunea este la apometrul general, pentru ca in urma verificarilor nu s-a gasit nici o spartura“, a precizat Calin. Seful de scara spune ca in functie de diagrama inregistrata de contorul-spion se va lua hotarârea de schimbare a contorului general.


Ce spun reprezentantii asociatiei


Marin Ciobanu spune ca asociatia nu are nici o vina. „Inteleg ca vor sa arunce vina pe cineva, dar nici chiar asa. Eu am vazut aceste diferente de mult si le-am spus. Eu chiar nu pot face nimic daca ei nu se implica. Au probleme de doi ani si doar doi, trei se intereseaza de ele“, a precizat presedintele Asociatiei nr. 24. Ciobanu spune ca a primit doar o singura sesizare legata de consumul de apa calda, pe 26 noiembrie 2005. „Pe 4 am fost in scara cu un instalator, am verificat daca sunt probleme si, tot asa, au fost doar doi-trei locatari. Nici seful de scara nu se prea implica, eu ma ocup de intreaga asociatie“, a mai spus Ciobanu. Cu toate astea, presedintele spune ca apometrul general al scarii cu probleme a mai fost schimbat anul trecut, dar nu stie când. „Nu ne-au chemat nici pe mine, si nici pe seful de scara. Nu stiu de unde au luat cheia ca sa intre in subsol“, a afirmat Ciobanu.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS